مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. مرداد 1396 - 13:36   |   کد مطلب: 21702
مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه استان همدان امروز در سالن انصارهمدان با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مسئولین استانی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع ؛ مراسم تودیع و معارفه فرمانده سپاه استان همدان امروز در سالن انصارهمدان با حضور سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همچنین مسئولین استانی برگزار شد.

 

از مسئولین و میهمان های حاضر در جلسه میتوان به استاندار و‌معاون سیاسی امنیتی وی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، مدیر حوزه های علمیه ی استان همدان، حضور سردار فرجیان زاده معاون سابق همدانی هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین، ریس دادگستری استان همدان، فرمانده انتظامی استان همدان و برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان همدان اشاره داشت.

 

سردار غلام حسین غیب پرور در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و در ابتدای سخنان خود با توجه به دهه کرامت اشاره ای به دوران امام رضا (ع) داشت و اظهار کرد: آن دوران، دوران غربت عجیبی بود، چرا امام رضا (ع) با مسیر بیابان وارد ایران می شوند، مسیرهای دیگری هم برای ورود امام رضا (ع)  بود اما چرا بیابان و صحرا را برای ورود ایشان انتخاب کردند، حکومت وقت نمی خواست دست مردم ایران که محب اهل بیت بودند از ابتدا به امام معصوم برسد.

 

 

 

وی ادامه داد: معلوم نبود اگر مسیر حرکت امام رضا (ع)  یک مسیر بد و بیابانی نبود و بین مردم بودند مردم حکومت عباسیان را منقرض بکند.

 

 

سردار غیب پرور با بیان اینکه حصر و‌ نگه داری امام در رنج‌ و‌ مشقت اهداف دیگری داشت، گفت: عهدی در کار نبود و در واقع این بزرگوار زندانی بود.

 

 

*سردار غیب پرور: انقلاب اسلامی تحفه ای بی نظیر است

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحفه ای بی نظیر است، گفت: خداوند عالم بر سر ما ایرانی ها و محبین آل الله منت گذاشت و‌ بعد از قرنهای متمادی توسط یک رهبر الهی حاکمیت الهی را بنا گذاشت، حکومتی که آرزویی همه ی علما و صلحا است.

 

 

رییس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: باید قرنها و سالها بگذارد که قیمت این انقلاب مشخص شود، نه فقط برای ایران بلکه برای همه ی انسانها، این انقلاب یه نعمت است.

 

 

وی با تاکید بر اینکه مردم در پای ولایت خوب ایستادند افزود: چه‌کسی فکر‌ میکرد روزی یک‌ فقیه عادل و با تقوا بیاید در رأس حکومت و مردم در فضای ولایت تنفس کنند.

 

 

عملیات مرصاد اوج حماقت منافقین بود

 

 

سردار غیب پرور گفت: مردم در پای ولایت خوب ایستادند مردم همدان و رزمندگان در سخت ترین شرایط در جبهه ها ایستادند، در مرصاد شاهد اوج حماقت منافقین هستیم و این به علت این است که مردم ایران را نشناختند این حماقت شامل دشمنان ما همچون آمریکا هم‌ هست.

 

 

رییس سازمان بسیج گفت: آمریکا دیروز جامع ترین تحریمها را علیه ما تصویب کرد آیا در طول این چهل سال تحریمی مانده است که انجام نداده باشید شما دشمنی هایتان را تمام و کمال پیش از این به ظهور رساندید.

 

 

وی با اشاره به اینکه صحنه های مبارزه ما با آمریکا روز به روز بیشتر خواهد شد تصریح کرد: جنگ را شما راه انداختند و مرتجعین سخیف منطقه پول دادند اینها این انقلاب را نفهمیدند و بعید هم میدانم بفهمند، پشتیبانی مردم و رهبری و جایگاه رهبری نمی گذارد انقلاب از بین برود.

 

 

 

جانشین فرمانده سپاه در بسیج افزود: البته این سختی فقط برای مردم ما نخواهد بود، جای جای حضور آمریکایی ها هر لحظه نا امن تر خواهد شد، آنها قدرت مردم و ایستادگی مردم را می دانند، این تقابل عریان تر و سخت تر  اتفاق خواهد افتاد.

 

 

امکان ندارد ما دست از انقلابمان برداریم

 

 

سردار غیب پرور با بیان اینکه انقلاب اسلامی عصاره آرزوهای اولیاء خداست، تاکید کرد: امکان ندارد که ما دست از انقلاب مان برداریم همه ی اولیا آرزو داشتند که روزی بیاید حاکمیت دین باشد این به‌ معنی نداشتن مشکل نیست نه مشکل و ایراد هست، جاده خاکی رفتن هست اما دشمن باید بدانند جایی که منافع ملی ما باشد همه با هم وحدت دارند.

 

 

وی افزود: ما پاسداران مانند سایر اقشار مثل روحانیت مفتخریم که همواره در خط دفاع از ولایت بوده ایم و این خط دفاع سنگرهای مختلف دارد.

 

رییس سازمان بسیج گفت: برادرمان سردار ابوحمزه هر جا و هر سنگری بوده است در خط دفاع از ولایت موفق بوده است به جای ایشان فردی که بومی همینجاست و سالها در این استان خدمت کرده انتصاب شده است، آقای مجیدی همه ی پله ها را به ترتیب طی کرده است و مجموعه ای از تجارب مدیریتی است و با کمک همه انشالله موفق خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه حضور استاندار نشان دهنده حمایت از آقای مجیدی است، افزود: امروز روز وحدت و همدلی است خدمتگذاری به انقلاب آدم کمر بسته می‌خواهد .

 

وی تاکید کرد: آمادگی های امنیتی و دفاعی باید تقویت شود ما دشمن قلدری داریم که از دروازه فرهنگ، سیاست و امنیتی هر آنچه بتواند انجام میدهد اگر ما دچار خواب غفلت شویم‌ به فرموده امام علی دشمن با لگد بیدارمان خواهد کرد.

 

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: رویکرد جدید سپاه و بسیج کاملا اجتماعی است ما باید به ابعاد خدمتگذاری بیشتر توجه کنیم.

 

 

*سردار ابوحمزه: 4 سال گذشته با کسی تعارف نکرده مُرّ قانون را رعایت کردیم

 

سردار غلامعلی ابوحمزه نیز در این مراسم با اشاره به این که اولین نکته در چهار سال گذشته در سپاه همدان اجرای مُرّ فرمایشات ولی امر زمان بود، اظهار داشت: این کار عقلا، شرعا و قانونا وظیفه بود که انجام دهیم.

 

وی ادامه داد: نکته دیگری که در این چهار سال دنبال کردیم‌ مدریتی جهادی بود که به دنبال آن در سپاه استان همدان بودیم.

 

سردار ابوحمزه گفت: تدبیر،علم و عقلانیت محوریت کارهای ما در این چند سال بود.

 

این سردار سپاه بیان داشت: سومین نکته در چهار سال گذشته عدم توجه به جریانات سیاسی بود که مد نظر ما بود.

 

وی اشاره داشت: رهبری جریانات سیاسی در کشور را به جریان انقلابی ،غیر انقلابی و ضد انقلابی تقسیم کردند و تلاش ما در جهت تقویت جریان انقلابی، سوق دادن جریان غیر انقلابی به سمت انقلابی گری بود.

 

تلاش ما در انتخابات تبیین بیانات رهبری بود

 

سردار ابوحمزه تاکید کرد: در انتخابات هم تلاش ما در جهت تبیین بیانات نورانی رهبر انقلاب و امام‌خمینی بود تا مردم انتخاب خود را انجام دهند.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نکته دیگری که سپاه استان همدان در این 4 سال دنبال کرده بود، گفت: در این مدت ما چهار محور را با استفاده از فرمایشات نورانی رهبری در ارتباط با همه ی مسئولین و ادارات چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی مد نظر قرار دادیم و همه تعاملات را بر همان محورها انجام گرفت.

 

سردار ابوحمزه با اشاره به اولین محور تصریح کرد: اولین محور تعاملات است که سعی کردیم از ظرفیت سپاه و بسیج به ادارات کمک کنیم و ‌متقابلا هم از کمک آنان استفاده بکنیم.

 

وی با بیان اینکه تا کنون اگر حرفی زده شده انتقاد سازنده بوده است، تصریح کرد: خدا را ‌گواه میگیرم به هیچ‌کس بی احترامی نکرده ام و همه سخنرانی های بنده با رویکرد انتقاد سازنده بوده است و نقاط ضعف و نقاط قوت را ارائه کردیم.

 

ایجاد سالانه بین 1200 تا 2000 شغل توسط سپاه در استان همدان

 

این سردار سپاه با بیان اینکه مطالبه گری محور دیگری بوده است که در این دوران دنبال شده است، افزود: ما سعی کردیم از مسئولین مطالبه گری داشته باشیم، ما با هیچ‌کسی که در خطوط قرمز نظام بوده است تعارف نکردیم ‌و‌مُرّ قانون را رعایت کردیم.

 

وی ادامه داد: ما در همه ی عرصه ها تلاش کردیم افراد حقیقی و حقوقی از خطوط قرمز نظام عبور نکنند و این دارالمومنین به معنای واقعی حفظ شود چه کسانی که داخل استان و‌چه بیرون استان برای سخنرانی می آمدند.

 

سردار ابوحمزه با اشاره به بخش اقتصاد مقاومتی و‌ محرومیت زدایی اذعان داشت: در این بخش سالانه بین ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ شغل ایجاد کردیم که می‌خواستیم به دولت در این عرصه کمک کنیم و در بحث امر به معروف و نهی از منکر نیز با کمک های آیت الله محمدی این ستاد را در مراکز استانها و شهرستانها فعال کردیم.

 

 

وی در پایان سخنرانی با تشکر از تقدیر از کمک استاندار همدان در بحث راهیان نور اظهار داشت:  با کمک های خوب استاندار بین ۲۷ تا ۳۰ هزار نفر بیشتر دانشجو‌ و ‌دانش آموز به راهیان اعزام شدند.

 

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار