مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. اسفند 1395 - 19:29   |   کد مطلب: 19566
رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه رکود و کسب و کار بد در کف بازار همدان وجود دارد، گفت: بازار همدان ۲ سال با رکود مواجه است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، حمیدرضا فرسایی وحید در اجلاس ماهانه اتاق اصناف همدان اظهار داشت: روز گذشته جلسه ستاد تنظیم بازار استان همدان با دستور کار تنظیم بازار شب عید برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه وضعیت قیمت کالاهای اساسی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: یکی از موضوعات این جلسه برپایی نمایشگاه فصلی در روزهای پایانی سال بود، علی رغم اینکه اتاق اصناف با برگزاری نمایشگاه فصلی عرضه کالا مخالف بوده و رضایت کافی نداشت دستورالعمل وریز صنعت، معدن و تجارت مبنی بر برگزاری این نمایشگاه باید عملی شود.

فرسایی وحید با بیان اینکه تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها شرط برگزاری نمایشگاه فصلی است، گفت: با توجه به اینکه دو سالی است بازار همدان در رکود قرار دارد برگزاری نمایشگاه نیز تاثیری در بازار ندارد.

وی رونق ضعیف، رکود و کسب و کار بد را از جمله مسائل موجود در کف بازار همدان بیان کرد و گفت: در چنین شرایطی نمایشگاه عرضه کالای فصلی نمی‌تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه 4 یا 5 اتحادیه مرتبط در نمایشگاه فصلی بهاره فعالیت خواهند کرد، تصریح کرد: تفاوت این دوره از نمایشگاه با دوره‌های قبلی این است که تنها کالاهای اساسی عرضه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه واحدهای صنفی نباید از فروش فوق‌العاده غافل شوند و این امور باید توسط اتحادیه‌های صنفی مورد پیگیری قرار گیرد، تصریح کرد: اگر اتحادیه‌ها و واحدهای صنفی همدان در سال‌های گذشته نسبت به برگزاری فروش فوق‌العاده اقدام می‌کردند امروز شاهد برگزاری نمایشگاه فصلی نبودیم.

فرسایی وحید با اشاره به برخی اعتراضات اتحادیه درباره برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی نیز گفت: تقویم نمایشگاهی یک سال قبل انجام می‌شود و تقویم نمایشگاهی سال 96 در حال تدوین است، اگر اتحادیه‌ها برای حضور در تقویم نمایشگاهی ورود پیدا نکنند افراد غیرمتخصص نمایشگاه‌های تخصصی را برگزار می‌کنند.

وی با اعلام اینکه بازرسی ویژه بازار همدان از 15بهمن آغاز شده و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، تصریح کرد: اتاق اصناف 15 روز عید را بدون هیچ تعطیلی فعال بوده و کار خواهد کرد.

فرسایی وحید با اشاره به اینکه اتحادیه‌ها واحدهای کشیک خود را برای ایام  تعطیلات نوروز اعلام کنند، تصریح کرد: هر سال بعد از نوروز گلایه‌هایی به اصناف مبنی بر تعطیل بودن واحدهای صنفی در ایام نوروز می‌شود که پاسخی برای آن نیست، انتظار می‌رود کسبه و بازاریان نوروز امسال واحدهای صنفی خود را فعال داشته باشند تا بتوان به توسعه گردشگری استان همدان نیز کمک کرد.

رئیس اتاق اصناف همدان با تاکید بر اینکه یکی از زیرساخت‌های توسعه صنعت گردشگری واحدهای صنفی هستند، گفت: اصناف استان همدان 2.2 درصد از اشتغال مستقیم استان همدان را به خود اختصاص می‌دهند که انتظار می‌رود این زمینه تاثیرگذاری خود را داشته باشند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار