مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. اسفند 1395 - 1:54   |   کد مطلب: 19615
حضور اسرائیل در فلسطین برای این است که جهان اسلام نتواند یک پارچه باشد و در برابر استکبار جهانی قد علم کند و از منافع خودش،حیثیتش و هویتش دفاع کند.
فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است/ نگاه بلند رهبر انقلاب در باب سازش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، طیب فریادرس مسئول بسیج دانشجویی استان همدان ،در مصاحبه با خبرنگار صدای دانشجو گفت: با توجه به اینکه رژیم منحوس اسرائیل، رژیمی است که با قصد مهار جهان اسلام توسط جریان سرمایه داری رویت میشود، حضور اسرائیل در فلسطین برای این است که جهان اسلام نتواند یک پارچه باشد و در برابر استکبار جهانی قد علم کند و از منافع خودش،حیثیتش و هویتش دفاع کند.

وی با اشاره به حمایت اسرائیل غاصب از تکفیری ها و نقش مخربشان در لبنان افزود: نقش اسرائیل در مسائل مختلفی که در منطقه اتفاق می افتد این است که شکافی را بوجود بیاورد که باعث ایجاد فرسایش قدرت درونی جهان اسلام شود.

فریادرس با اشاره به انتقال پایتخت رژیم منحوس اسرائیل به قدس شریف و تحرک جدید اسرائیل افزود: بحمدالله با مواضع قدرتمندی که سید حسن نصرالله مطرح کرد و اجلاسی که مجلس شورای اسلامی زحمت آن را کشیده بود، درحالیکه دیپلماسی باید به بحث فلسطین رسیدگی میکرد، توانستیم دوباره مسئله ی فلسطین را به عنوان مسئله ی اول مطرح کنیم.

وی بعد از موضوع گسترش فعالیتهای تکفیری و مشغول کردن منطقه به این درگیریها به بیانات رهبری اشاره کرد و افزود: این درگیریها باعث می شود که این موضوع مسئله ی اول قرار بگیرد و محوری باشد برای اینکه هم مسئله ی فلسطین حل شود،هم به مدیریت اختلافات طبیعی و درونی جهان اسلام رسیدگی شود.

طیب فریادرس با اشاره به انعکاس سخنان رهبری بر قشرهای مختلف گفت: این مسئله مورد حمایت همه ی تشکلهای انقلابی من جمله قشر بسیج دانشجویی است، بسیج دانشجویی وظیفه دارد این گفتمان را تقویت کند؛ البته نه فقط در باب سیاست خارجی و بخصوص اسرائیل، بلکه مقاومت در برابر استکبار که راهبرد مورد نظر رهبری است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبری در مورد اقتصاد مقاومتی و استراتژی سیاست در همین موضوع افزود: بسیج دانشجویی باید در این موضوع رویکردهای مقاومت را در اشکال مختلف تبیین کند،چه در مسأله ی سیاست خارجی، سیاست و اقتصاد داخلی، مسئله ی فلسطین و سایر مسائل که بتوانیم نظام و کشور الگو را ساماندهی کنیم، کشورِ الگویی که براساس گفتمان انقلاب اسلامی در برابر خواسته های دنیا مداران و دنیا خواران شکل گرفته.

مسئول بسیج دانشجویی استان افزود: بعد از مسئله ی اشغال فلسطین توسط رژیم غاصب، دو نگاه به صورت کلی داشتیم؛ نگاه مقاومت و نگاه سازش. در نقد نوع نگاه سازش باید گفت: شرایط جهانی و حتی کسانی که مخالف این نگاه بودند، فرصت این را دادند که این نگاه ثابت کند راهبردی موفق خواهد بود یا خیر؟ و در طول سالها نشان داده که سازش با اسرائیل و آمریکا حتی حداقل منافعی که مدعیان سازش دنبال آن بودند را محقق نساخته اما در عوض راهبرد مقاومت هم گسترش اسرائیل را متوقف ساخته، هم آن را به عقب زده که در اینجا می توان به جنوب لبنان و غزه اشاره داشت.

فریادرس در انتها افزود:در دورنمایی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره داشته اند، ان شاءالله در طول 25 سال آینده شاهد فروپاشی کلی رژیم منحوس اسرائیل خواهیم بود ، همین نگاه بلند رهبر انقلاب قابل تفسیر است که فرصت داده شده به حل مشکلات و سازش که نشان دهد نمی شود با شیطان بزرگ همراه شد،چرا که آمریکا به هیچ یک از تعداتش عمل نکرده،چه به ایران،چه به سایر تعهداتی که با دیگر کشورها داشته است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار