مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. اسفند 1395 - 23:47   |   کد مطلب: 19768
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بررسی عملکرد دولت در حوزه اقتصادی گفت: در حوزه معیشت مردم روند مثبتی را مشاهده نمی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با نسیم زنجان با اشاره به عملکرد دولت در حوزه اقتصادی اظهار داشت: عملکرد دولت در حوه اقتصادی، هم دارای نقاط مثبت و هم نقاط منفی است.

ترقی با اشاره به نقاط مثبت دولت در این حوزه، تصریح کرد: از نقاط مثبت می توان به کاهش التهاب در بازار، علی الخصوص در بازار ارز اشاره کرد.

وی افزود: افزایش تولیدات کشاورزی در بخش های مختلف، کاهش واردات مواد غذایی به کشور، توسعه شبکه آبیاری کشاورزی در حد قابل تحسین و در حدود 170 درصد افزایش که اتفاق بسیار مثبتی بود نیز از دیگر نقاط قوت است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: در بخش نفت، رسیدن به تولید 3 میلیون و 700 هزار بشکه در روز کار مهمی بود که انجام شد و همچنین کاهش وابستگی بودجه به نفت از جمله اقداماتی است که دولت توانست انجام بدهد.

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی خاطرنشان کرد: کاهش سود بانکی و عبور صنعت در سالجاری از رکود و به وجود آمدن رشد در صنعت نیز از جمله نقاط مثبت در عملکرد اقتصادی دولت بوده است.

ترقی با اشاره به نقاط منفی دولت در حوزه اقتصادی، تصریح کرد: در بعد دیگر افزایش بدهی دولت به سیستم بانکی و همچنین افزایش خطرناک نقدینگی در جامعه، از  جمله مسائلی است که در حوزه اقتصاد وجود دارد.

وی افزود: عدم رفع بیکاری و ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان، ناتوانی در جلوگیری از رشد قیمت های  برخی از کالاهای اساسی مورد نیاز مردم و عدم کنترل بازار در این زمینه و عدم عبور از رکود در اقتصاد را می توان از دیگر نقاط منفی دولت در حوزه اقتصاد دانست.

این فعال سیاسی تصریح کرد: بخشی از این نقاط منفی به علت تصوری بود که دولت از برجام برای حل مشکلات داشت و بخشی هم ناشی از عدم تکیه به ظرفیت های داخلی در سیاستهای اقتصادی دولت است.

وی ادامه داد: در بخش نظام سلامت کار خوبی توسط دولت صورت گرفت؛ اما نگرانی ها و دغدغه های بسیاری راجب هزینه های این طرح که بر دوش دولت گذاشته شده است و عدم کشش دولت در تامین بودجه مالی طرح در آینده به وجود آمده است.

ترقی اظهار داشت: اگر به میانگین رشد تورمی که دولت مطرح می کند نگاه کنیم بایستی گفت که وضعیت معیشت مردم بهتر شده است؛ اما آن میانگین به طور عام هست و خیلی منطبق بر آنچه اقشار متوسط و ضعیف جامعه احساس می کنند نیست.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: بنظر می رسد که وضعیت معیشتی مردم به گونه ای است که درآمدهایی که چه از طریق یارانه و چه از طریق دستمزد های دریافتی، با توجه به بالا رفتن خط فقر در کشور دریافت می کنند، مکفی نیازهای اولیه خانوارها نیست.

ترقی در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه معیشت روند مثبتی را مشاهده نمی کنیم مگر اینکه با مصوبه اخیر مجلس که قشر ضعیف جامعه را در تخصیص یارانه حمایت می کند، حدود 4-5 میلیون نفر از افراد جامعه که در پوشش دستگاه های حمایتی هستند، قدری از مشکل شان حل شود؛ البته بقیه اقشار که در حدود 10 میلیون نفر هستند همچنان فشار زیادی را تحمل خواهند کرد .

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار