به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 17. اسفند 1395 - 18:11   |   کد مطلب: 19782
رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: در حال حاضر در مملکت مشکلات عمده‌ای داریم، بحث معیشت و بیکاری دردهایی است که باید برای درمان آن اقدامی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری در دومین اجلاسیه دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری (دوره پنجم)، مجلس خبرگان را رکنی از ارکان مهم نظام جمهوری اسلامی دانست و با تاکید بر اهمیت جایگاه این نهاد، گفت: اعضای مجلس خبرگان رهبری مسئولیت بالا و سنگینی دارند، چرا که با جایگاه رهبری و ولایت فقیه سر و کار دارند و کسانی که این مسئولیت را قبول کرده‌اند باید ضمن توجه به اقتضائات زمانی در همه صحنه‌ها حاضر بوده و پابه‌پای مقام معظم رهبری حرکت کنند. 

 

وی آیت‌الله خامنه‌ای را رهبری شایسته برای نظام اسلامی دانست و ضمن شکرگذاری از خداوند به دلیل نعمت ولایت‌فقیه گفت که امروز مقام معظم رهبری در همه جهت‌ها شایستگی مقام رهبری را  دارند. 

 

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر انقلابی بودن، انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن مجلس خبرگان رهبری این توصیه معظم‌له را بسیار مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب درباره حوزه‌های علمیه نیز تاکید فرمودند که باید انقلابی باشند، اما ما باید انقلابی بودن را تعریف کنیم و بدانیم که شاخصه‌های انقلابی‌گری کیست، من اگر بخواهم در یک جمله انقلابی بودن را تعریف کنم، آن را به داشتن اسلام ناب محمدی تعریف خواهم کرد.

 

آیت‌الله جنتی قرآنی‌ بودن، علوی بودن، حسینی و غدیری و عاشورایی بودن را از ویژگی‌های بارز انقلابی بودن دانست و دفاع از ارزش‌های اسلام، جهاد در راه خدا، موضع‌گیری در مقابل دشمنان خارج از کشور، پیروی از خط امام و حمایت از مظلوم و مستضعف در مقابل ظالم را از ویژگی‌های اساسی انقلابی بودن توصیف کرد. 

 

وی با انتقاد از کسانی که به گفته او طرح دوستی بر دشمن می‌ریزند، به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: اکنون مسئله ما مسئله معیشت مردم است، بیکاری و اشتغال مهمترین مسئله کشور است که ما با آن مواجهیم؛ ما هر کجا که می‌رویم جوانان شایسته‌ای را می‌بینیم که دنبال شغل هستند و مسئولان باید تدبیر کنند و پاسخگو باشند و بدانند که بیکاری جوانان چه عوارضی برای آنها در کشور دارد.

 

رئیس مجلس خبرگان افزود: مخصوصا جوان‌هایی که متاهل و بیکار هستند باید دغدغه مسئولین باشد، نمی‌شود یک جوان متاهل دست خالی شب‌ها به خانه برود. اینها مصیبت و حرف بزرگی است که حتی حضرت علی (ع) را رنج می‌داد و کسانی که امروز مسئول هستند باید پاسخگوی معضلات اقتصادی باشند.

 

آیت‌الله جنتی به مسئله فتنه اشاره کرد و گفت: نباید فتنه را سبک بگیریم، فتنه اگر مسئله اول ما نباشد مسئله دوم است، چه کسانی مسئول هستند که فتنه را تبیین کنند و به مردم بگویند که فتنه از کجا سرچشمه گرفته است؟ باید به مردم بگوییم که فتنه خاموش نشده و عده‌ای همچنان دنبال فتنه هستند و فتنه یعنی براندازی اسلام، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی؛ دشمنی آمریکا با ما نیز به دلیل دشمنی آنها با اسلام ناب است. آنهایی که فتنه کردند می‌خواستند اسلام را براندازی کنند و این مسئله، مسئله کمی نیست. 

 

وی با بیان اینکه برخی فتنه‌گران اکنون در پست‌های نظام جمهوری اسلامی و در سطوح مختلف مسئولیت دارند، اظهار داشت: متاسفانه برخی سمت‌ها دست فتنه‌گران است و اینها با جوانان حزب‌اللهی و انقلابی برخورد می‌کنند، ما باید این موضوع را به عنوان عوامل نفوذ تلقی کرده ونسبت به آن حساس باشیم.

 

رئیس مجلس خبرگان در واکنش به طرح آشتی ملی نیز تصریح کرد: آشتی ملی یعنی چه، آشتی ملی یعنی اینکه آقایان هر بلایی که توانسته‌اند سر مردم کشور آورده‌اند و حالا می‌گویند بیایید آشتی کنیم تا ما به کرسی‌های نمایندگی مجلس، وزارتخانه‌ها و پست‌های حساس تکیه بزنیم. خداوند به عزت و قدرت رهبری انقلاب بیافزاید که به این طرح پاسخ گفتند؛ مردم از دست فتنه‌گران ناراضی هستند و امروز وظیفه اساسی علما و مخصوصا فضای خبرگان رهبری که صاحب تریبون‌های مختلف هستند همین است که فتنه را برای مردم تشریح و تبیین کنند. 

 

آیت‌الله جنتی طرح دوستی با دشمنان انقلاب را برخلاف سیاست‌ها و توصیه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری دانست و گفت: مملکت ما حقیر نیست، ما فقیر نیستیم که عده‌ای فکر کنند باید توان داخلی را رها کرده و از خارج کمک بگیرند. امام راحل فرمودند نباید از گرگ‌های درنده برای منافع امروز استمداد کنند. 

 

وی توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را مهم‌ترین اقدام برای رفع مشکلات اقتصادی دانست و با اشاره به حضور رئیس‌جمهور به عنوان عضو مجلس خبرگان در محل جلسه اجلاسیه خبرگان گفت: آقای رئیس‌جمهور هم تشریف دارند، بهتر است گزارش عملکردی از اقتصاد مقاومتی به مردم بدهند تا مردم عملکردها را ببینند. به آمار و ارقام نمی‌شود اکتفا کرد؛ گزارش بدهند تا اگر کارهایی شده مردم خوشحال شوند که حرف‌های رهبر انقلاب زمین نمانده است اما اگر عمل و اقدامی نشده از مردم عذرخواهی کنند. 

 

رئیس مجلس خبرگان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات آتی اشاره کرد و گفت: ما با انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شورای شهر مواجه هستیم متاسفانه نظارت در انتخابات شورای شهر حساب و کتاب ندارد و صلاحیت‌ها به خوبی رسیدگی نمی‌شود و 400 هزار نفر در انتخابات (شورای شهر) وارد می‌شوند و به خوبی سوابق و شرایط آنها بررسی نمی‌شود.

 

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه عملکرد شوراهای شهر خوب نبوده است، گفت: متاسفانه در برخی از موارد برخی از اینها به دادگاه کشیده شدند و تخلفاتی را هم انجام دادند که اینها نشان‌دهنده عدم نظارت است. 

 

وی به شرایط احراز صلاحیت‌ کاندیدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: قانون 9 شرط تعیین کرده که رجال مذهبی و سیاسی بودن از جمله آن است.  کاندیدای ریاست جمهوری مدیر و مدبر باید باشد یعنی باید بتواند مشکلات را حل کند. باید تقوا داشته باشد و شورای نگهبان باید این تقوا را احراز کند و اگر احراز نشود نمی‌تواند صلاحیت را تایید کند؛ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری باید مومن به مبانی انقلاب باشد، لذا شورای نگهبان کار سختی دارد و باید صلاحیت‌ها را احراز کند. 

 

رئیس مجلس خبرگان با بیان اینکه انتخاب رئیس‌جمهور در نهایت به عهده مردم است و این مردم هستند که حق دارند رئیس‌جمهور را انتخاب کنند، از همگان خواست برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات که به گفته وی موجب اقتدار نظام اسلامی است، تلاش کنند چرا که حضور مردم در انتخابات بسیار مهم است. 

 

آیت‌الله جنتی در پایان سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: امروز جای آقای هاشمی‌رفسنجانی خالی است، ایشان سالیان سال عضو خبرگان بودند و زحمات زیادی کشیدند و سوابق خوبی در انقلاب و در همراهی با امام داشتند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار