مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. اسفند 1395 - 12:19   |   کد مطلب: 19835
معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی مدیرعاملی دستوری یا سفارشی نصب می شود، این فرد فردا از نصب کننده حرف شنوی دارد و امتیازاتی به یک عده می‌دهد و از یک عده محروم می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: حرفی که از اتاق در مورد مسائل اقتصادی بیرون می‌آید باید کارشناسی ترین حرف باشد اما احساسم این است که هیچ کدام در رابطه با فعالان اقتصادی آن نقشی را که باید داشته باشیم، نداشته‌ایم.

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: ما می‌‌گوییم نقدینگی افزایش یافته، بدهی دولت به بانک مرکزی زیاد شده، بخش خصوصی و اتاق در این زمینه چه قدمی می تواند بردارد؟ آیا در این شرایط فقط ارائه نظر مشورتی از سوی اتاق کفایت می کند؟ شما به ما نظر مشورتی بدهید که ما چه کمکی می توانیم انجام دهیم؟

وی گفت: من می خواهم کمیته های قضایی را تقویت کنم، چون فعلاً این کمیته ها به معاون اول سپرده شده است، من به رییس قوه قضاییه پیشنهاد دادم این کمیته ها را به دادستان کل کشور بسپارند اما ایشان با دلایلی اعلام کردند که فعلاً دست من باشد.

سخنگوی قوه قضائیه تصریح کرد: در خصوص ٤٠ هزار میلیارد اوراق خزانه ، آیا این کار خوب است یا بد و چه گره از دولت و اقتصاد باز می کند ؟ افرادی از فعالان اقتصادی دچار مشکل می شوند و این مشکل به قوه قضاییه می کشد ؛ با این مشکل مردم، نظام و قوه قضاییه ضرر می کنند.

وی با نام بردن از چند فعال اقتصادی دارای پرونده بزرگ در محاکم قضایی، ادامه داد: وقتی مدیرعاملی دستوری و با سفارش نصب می شود، این فرد فردا از نصب کننده حرف شنوی دارد و امتیازاتی به یک عده می دهد و از یک عده محروم می کند.

اژه ای ادامه داد: در کمیته های حمایت قضایی در قوه قضاییه ، ٦٠٠ مورد از سال ٨٦ حمایت های اقتصادی انجام شد و حدود بیش از ٥٠٠ مورد از این ٦٠٠ مورد، تصمیماتی گرفته شد اما ظرفیت های بیشتری بین اتاق بخش خصوصی و قوه قضاییه وجود دارد.

معاون اول قوه قضائیه با تاکید بر وجود مشاور اقتصاد دان در دادستانی و قوه قضاییه ، گفت: از معاون دادستان پرسیدم چند کلاس اقتصاد خواند و چقدر سواد اقتصادی دارد؛ آقای تورک یکی از معاونان دادستان تهران به تنهایی چند پرونده مهم را در دست دارد که واقعا سخت است ؛ بویژه در گرفتن نظر کارشناسی که برای کارشناسی کارخانه اهواز این مشکل پیش آمد. یک کارشناس ارزش آن را ٢ هزار میلیارد برآورد کرد و کارشناس دیگر آن را ٦٠٠ میلیارد زیانده خواند. این کارخانه بیش از ٢ هزار کارگر دارد و وضعیت این کارگران چه می شود؟

اژه‌ای بیان داشت: باید دید در شرایط کنونی قوه قضاییه چه کمکی به بخش خصوصی و فعالان اقتصادی می کند و فعالان اقتصادی چه کمکی می توانند در جریان رسیدگی به پرونده ها مهم اقتصادی کنند.

معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی اشاره کردند امروز شرایط حاکم بر بخش اقتصاد بسیار مهم است بله درست است اقتصاد در همه زمان ها مخصوصا الان مهم است. زیرا دشمن متخاصم قصد دارد در زمینه اقتصادی به ما ضربه بزنند زیرا درک کردند جنگ پرهزینه است و باعث می شود مردم متحد شوند و اگر می خواهند به اهداف خود برسند باید از این طریق عمل کنند.

اژه‌ای گفت: نگاه ما و اسلام در بخش مالکیت خصوصی و فعالیت اقتصادی مشخص است در اسلام برای فعالیت اقتصادی شرایط وجود دارد اما برای مالکیت خصوصی سقفی وجود ندارد. حتی از جانب مسئولین عالی نظام و شخص رهبری تاکیدات مهمی چون اقتصاد مقاومتی وجود دارد.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: در یک دهه قبل که سیاست های کلی نظام و  اصل 44 توسط مجلس برای اجرا ابلاغ شده باز پس از چند سال مقام رهبری سیاست کلی اقتصاد مقاومتی را ابلاغ کردند.

وی ادامه داد: اگر خدا از ما سوال کند چه کردید و ما در جواب بگوییم نگذاشتند و یا مشکلات مربوط به گذشتگان ما بود کافی است؟

اژه‌ای افزود: اینکه دولت جدید بگوید مشکلات مربوط به دولت قبل بود درست است و راضی کننده؟ اینکه ترامپ می گوید همه مشکلات برای گذشتگان است باشد در جواب باید بگوییم ببینیم تو چه میکنی.

سخنگوی قوه قضاییه تصریح کرد: اینکه می گوییم اقتصاد دولتی خوب نیست و باید به بخش خصوصی محول شود که این حرف درست است باید ببینیم بخش خصوصی متولی خاصی دارد؟ و اگر بگویبم اتاق بازرگانی متولی آن است ایا تمام وظایف خود را انجام داده است. ایا توانسته سه قوه را در جهت خصوصی شدن رهنمود کند. ایا توانسته اهمیت مسایل قضایی را برای سه قوه تبیین کند.

اژه ای افزود: یک شعبه از بانکی سه هزار میلیارد ال سی غیر معتبر صادر می کند که اگر یک نفر متخصص بود متوجه میشد این‌کار ایراد دارد.

وی گفت: ما نباید اجازه دهیم کسی در چاه بیفتد بعد به او سنگ بزنیم، با نشست مشترکی که مجدد خواهیم داشت بررسی می کنیم کمیته های حمایت قضایی کدام استان عقب است و کدام استان خوب کار کرده است.

اژه ای بیان داشت: در خصوص مقابله با قاچاق باید بگویم که این یک امر مهم است، مقام معظم رهبری علنی گفتند با قاچاقچیان برخورد کنید و کالای قاچاق را آتش بزنید؛ یک سوال مطرح است که امحا شود یا نشود، رهبری گفتند امحا شود بعد آمدند گفتند نباید از بین برد، کسانی که با امحاء مخالف هستند راه حل برای برخورد با قاچاق بدهند.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار