مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 23. اسفند 1395 - 23:30   |   کد مطلب: 19868
رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: رویکرد بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی، تسهیل گرایی برای کمک به دولت در اجرای برنامه های آن بوده و هست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از بسیج سازندگی، سردار پاسدار نعمان غلامی روز یکشنبه در نشست خبری اردوهای جهادی گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی از سال 92 و سه سال قبل از نامگذاری آن وارد این عرصه شده ایم و گام های محکم و استواری در راستای این مهم برداشته شده است.

وی اظهار داشت : ایجاد واحدهای کوچک تولیدی در نقاط مختلف کشور و ادامه این روند در سال 96 از جمله موضوعاتی است که در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می شود.

سردار غلامی با بیان اینکه ایجاد قطب های صنایع تبدیلی برای هر استان از جمله برنامه های بسیج سازندگی در سال جدید خواهد بود، تصریح کرد: از ابتدای امسال ، تاکنون پنج هزار و 638 واحد کوچک صنایع تبدیلی در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده ایم .

وی اظهار کرد: در چارچوب قرار دادن بنگاه های کوچک تبدیلی در قالب فعالیت های قانونی و حذف قوانین دست و پاگیر هم از جمله دیگر برنامه هایی است که در سال جدید به دنبال آن هستیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تخصیص خط اعتباری دولت به بسیج برای اشتغالزایی افزود: بسیج در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری و توسعه و شکوفایی کشور در تمام عرصه ها آماده ارایه خدمت و در اختیار دادن شبکه اطلاعاتی به متقاضیان خواهد بود .

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد:بهره مندی از نیرو و نشاط جوانان و توانمندی آنان برای شکوفایی و توسعه همه جانبه کشور به خصوص در رفع محرومیت زدایی از عمده فعالیت های بسیج و موجب افتخار ماست.

سردار پاسدار غلامی اظهار کرد: اعزام بیش از 900 هزار تن به اردوهای جهادی و طرح هجرت و احداث و مرمت بیش از پنج هزار پروژه محرومیت زدایی اقدام دیگر بسیج در سال 95 به شمار می آید.

وی گفت: اعزام بیش از پنج هزار تیم های بهداشتی، درمانی و آموزشی به روستاه ها و مناطق محروم و استقرار ۴۷ بیمارستان صحرایی و ثابت در نقاط مختلف و مرزی ، اجرای طرح سواد آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدامی دیگر از بسیج برای امسال است.

وی تصریح کرد : واکسیناسیون ۱۴ میلیون قطعه طیور در ۱۳استان کشور و ایجاد بیش از ۳۶ هزار واحد کوچک تولیدی ثبت در عملکرد بسیج سازندگی در سال ۹۵ قرار دارد.

سردار غلامی اظهار داشت: همچنین تفاهمنامه سه جانبه با وزارت جهاد کشاورزی ، سازمان برنامه و بودجه و سازمان بسیج برای اجرای ۵۰۰ هزار هکتار آبخیزداری و بیابان زدایی هم امسال منعقد شد.

وی ایجاد واحدهای کوچک اقتصاد مقاومتی در صنایع تبدیلی را از اقدامات جدی در سال 96 عنوان کرد و افزود: امسال ایجاد یک قطب صنایع تبدیلی به عنوان الگو را برای هر شهرستان برنامه‌ریزی کردیم که تاکنون بیش از هزار واحد کوچک صنایع تبدیلی ایجاد شده است.

وی افزود: هم اکنون تعداد زیادی مدل‌های مردمی و 100درصد اسلامی غیر وابسته به تسهیلات بانک‌ها داریم که زمینه حل مشکل بیکاری را در مناطق مختلف پیدا کرده است، این مناطق و کارگاه‌ها شناسایی و هدف گذاری شده است.

سردار غلامی ایجاد واحدهای کوچک قطب صنایع تبدیلی را مستلزم تسهیل در ضوابط و مقررات دانست و گفت: امروزه یکی از موانع اشتغال ضوابط و مقرراتی است که باید برداشته شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی در ادامه بحث اردوهای جهادی بیان کرد: در هدف‌گذاری سال 95 برنامه ریزی شد که در حدود  یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم علاقه‌مند به حوزه خدمت‌رسانی در قالب گروه‌های جهادی اعزام شوند که حضور بیش از 900 هزار نفر در 9 ماهه سال محقق شد.
 
غلامی تصریح کرد: برنامه گروه‌ها به این صورت است که بیش از هزار طرح عمرانی در ایام تعطیلات اجرا شود. 25 درصد نیروها خواهران و 75 درصد برادران را تشکیل می‌دهند.

مسئول بسیج سازندگی افزود: در حوزه خدمت‌رسانی مجموعه بسیج 5 هزار و 18 طرح عمرانی کوچک و متوسط اجرا کرده است که از این تعداد بیش از  3 هزار پروژه احداثی، 656 پروژه تکمیلی و 506 پروژه تعمیر و بهسازی است.

غلامی با اشاره یه تامین 14 درصد منابع مالی از  کمک خیرین گفت: بیش از 5 هزار و 360 تیم پزشکی به نقاط مختلف کشور اعزام و بیش از 12 میلیون خدمت توسط تیم های پزشکی انجام شد.

وی استقرار 50 بیمارستان صحرایی در مناطق محروم از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد و بیان داشت: بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های بیابان زدایی آبخیزداری و حل بحران ریزگردها به صورت جدی وارد می‌شود. همانطور که سرلشکر باقری گفتند آمادگی داریم به صورت جهادی وارد این کار شویم.

مسئول بسیج سازندگی ایجاد صندوق‌های قرض در پایگاه های بسیج را از دیگر اقدامات سازمان در سال 96 عنوان کرد و افزود: از دیگر برنامه‌ها ایجاد 100 هزار شغل در سال آینده است.

وی با بیان این نکته که زمینه اطلاع‌رسانی خوب عمل نکرده‌ایم گفت: امسال برنامه منظمی برای معرفی گروه‌های جهادی و قرار دادن اطلاعات آنها به رسانه‌ها داریم.

غلامی با اشاره به ایجاد بازارهای فروش و فروشگاه‌های محصولات تولیدی اظهار داشت: از سال گذشته در بحث کمک فروش محصولات تولیدی در هر شهرستان برگزاری دو سری نمایشگاه اقتصاد مقاومتی را در برنامه‌های خود داشتیم و طی سال آینده به دنبال تشکیل نمایشگاه دائمی هستیم. در فضای مجازی نیز اقدام به راه اندازی سایت جمعه بازار کرده‌ایم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار