مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. اسفند 1395 - 20:54   |   کد مطلب: 19896
صبح امروز مراسم تست گرم خط 7 مترو تهران با حضور شهردار تهران ، مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) و همچنین جمعی از اصحاب رسانه های خبری برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، صبح امروز مراسم تست گرم خط 7 مترو تهران با حضور شهردار تهران ، مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم انبیاء(ص) و همچنین جمعی از اصحاب رسانه های خبری در محل ایستگاه مترو کمیل برگزار شد.

طول خط هفت مترو 30 کیلومتر با 22 ایستگاه است و این خط همه خطوط مترو را قطع کرده و ارتباطات را به صورت کامل برقرار می کند. خط هفت از نظر فنی، جزو پیچیده ترین و عمیق ترین خطوط مترو تهران به شمار می رود،: به صورت متوسط خط هفت مترو تهران 30 متر در زیر زمین واقع شده است و این خط از زیر همه خطوط عبور می کند؛ این در حالی است که جنس زمین و خاک در این مسیر به نحوی بود که عبور تونل بسیار سخت است و مشاوران نیز در مطالعات اولیه، احداث تونل را سخت می دانستند.

خط هفت از منتهی الیه شرق در استادیوم تختی شروع می شود و از مناطق مرکزی و محروم شهر تهران عبور می کند. در ادامه به اتوبان آهنگ، میدان قیام، خیابان مولوی و اتوبان نواب نیز می رسد. همچنین از اتوبان نواب نیز این خط به سمت شمال تا پل گیشا، بوستان گفت و گو، برج میلاد و میدان صنعت امتداد می یابد.

تمام این دستاورد ها در خط هفت مترو تهران مدیون زحمات و تلاش های جهادگرانه کارگران، مهندسین و کلیه دست اندرکاران حاضر در قرارگاه جهادی سازندگی خاتم الانبیاء (ص) است که در طی این سال ها تمام تلاش خود را در این زمینه بکارگیری کردند و به معنای واقعی شعار امسال مقام معظم رهبری که اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل است را جامعه عمل پوشاندند که امروز شاهد رونمایی از تلاش های شبانه روزی جهادگران قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) بودیم.

کریم باشنا، مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) نیز در حاشیه مراسم تست گرم خط هفت مترو تهران طی سخنانی در جمع خبرنگاران ضمن تشکر از تلاش های شبانه روزی کلیه عوامل دست اندر کاران در ساخت خط هفت مترو تهران عنوان کرد: با توجه به نام گذاری سال 95 توسط فرماندهی معظم کل قوا، که این سال را اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام گذاری کردند، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) بعنوان نهاد پیش رو در عرصه سازندگی کشور به معنای واقعی کلمه شعار سال را با همت جهادی کلیه نیروهای خود به عمل تبدیل کرد.

وی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه قرارگاه مجددا بعد از جنگ وارد عرصه سازندگی شده است، افزود: قرارگاه بعد از جنگ نیز در عرصه جهادی سازندگی پا نهاد و در حال حاضر بسیاری از راه ها ، پل ها ، صد ها، نیروگاه ها و سایر سازندگی را در حوزه های مختلف داشته است و امروز شاهد این هستیم که قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) وارد پروژه خط 7 مترو تهران شده است و ان شا الله برخی از ایستگاه های اصلی این خط تا ماه های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در خصوص در صد پیشرفت این پروژه نیز اظهارداشت: در پایان سال 94 پیشرفت پروژه 28درصد بوده است ولی امروز و در روزهای پایانی سال 95 درصد پیشرفت خط 7 مترو تهران به همت نیروهای قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به 93 درصد رسیده است.

باشنا ادامه داد: در حال حاضر نیز این خط مترو قابل استفاده است و لی در برخی از ایستگاه ها مجهز به پله برقی نشده است و منتظریم تا هر چه زودتر این تجهیزات در محل های خود نصب و آماده بهره برداری شود و ان شاءالله این خط تا ماه های آینده مورد استفاده مردم عزیزمان قرار می گیرد.

 

وی درباره ویژگی های منحصر به فرد این خط مترو نیز بیان کرد: عمق این خط مترو حداکثر 56 متر است و این خط در مقایسه با سایر خطوط مترو تهران از طول بیشتری برخوردار است، این خط همچنین در مقایسه با سایر خطوط مترو تهران در هنگام احداث به دلیل نوع خاک و وجود حفره های متعدد در این مسیر با مشکلات فراوانی مواجه بودیم و متخصصان ما در قرارگاه با اتکا به توان و تخصص خود این مسیر را حفاری کردند.

 

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار