مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. فروردين 1396 - 21:45   |   کد مطلب: 19993
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: مشکلی که امروز برخی مسئولین اجرایی دارند ناشی از عدم شناخت و نداشتن وجدان برای درک اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر است، درعین‌حالی که انسان‌های خوبی هستند اما چون در زندگی با امکاناتی بزرگ‌شده‌اند نمی‌توانند در برنامه‌ریزی‌ها فقیران را در نظر بگیرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از پرستوها، آیت‌الله سید احمد علم الهدی در افتتاحیه اردوهای جهادی سال 1396 اظهار کرد: نسل‌های آینده که مسئولیت‌های کشور را و انقلاب را بر عهده می‌گیرند باید شناخت کاملی نسبت به اقشار عقب‌افتاده و جریان اجتماعی آسیب‌پذیر داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: اگر زندگی انسان‌های مستضعف برای جوانان قابل‌لمس نباشد نمی‌توانند رسالت خود را در مسیر انقلاب به‌خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد: مشکلی که امروز برخی مسئولین اجرایی دارند ناشی از عدم شناخت و نداشتن وجدان برای درک اقشار مستضعف و آسیب‌پذیر است، درعین‌حالی که انسان‌های خوبی هستند اما چون در زندگی با امکاناتی بزرگ‌شده‌اند نمی‌توانند در برنامه‌ریزی‌ها فقیران را در نظر بگیرند.

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: مسئله جهاد و حرکت در مسیر جهاد فرصتی است برای آشنایی با اقلیم و فرهنگ‌های گوناگون حتی این موقعیت را فراهم می‌کند تا زندگی سخت مردمی که در اطرافمان زندگی می‌کنند را ببینید.

وی ادامه داد: امروز جوانان در اردوهای جهادی علاوه بر خدمت مجاهدانه تصویر ذهنی ایجادشده در ایشان بر مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی آینده که بر عهده می‌گیرند مؤثر خواهد شد.

آیت‌الله علم الهدی بیان کرد: کار جهادی فضیلت دارد اما هدف نیست، بخش عمده عواطف انسانی باکار جهادی ارضا می‌شود اما حرکت جهادی برای هدف بالاتری است.

هدف کار جهادی انسان‌سازی است که علاوه بر خودسازی باید در مسیر ساختن انسانیت قدم بردارید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: امروز افراد مناطق دورافتاده نسبت به مبانی نظام توجیه نیستند وازدید آن‌ها نظام اسلامی با نظام ستم‌شاهی فرقی نمی‌کند و اینکه آمریکا بر ما مسلط باشد و یا اینکه مقاومت کنیم برای ایشان تعریف‌شده نیست.

اگر شما حرکت انسان‌سازی در کنار کار جهادی وجود نداشته باشد آن فعالیت ابتر است.

وی خاطرنشان کرد: روشنگری سیاسی در جوانان روستاها و مناطق دورافتاده مهم است زیرا جوانان به دنبال فکر نو و آگاهی بیشتر هستند.

امام‌جمعه مشهد مقدس تأکید کرد: اگر جهادگری به هدف نهایی برسد و تنها خدمت‌رسانی هدف نباشد یک حرکت جهادی کامل انجام‌شده است.

وی افزود: ایجاد و توسعه فکر انقلابی در مرزهای کشور مدافعین مردمی ایجاد می‌کند که تمامی نقشه‌های آسیب‌رسانی خنثی خواهند کرد.

آیت‌الله علم الهدی گفت: بخش عمده‌ای از برادران اهل سنت در محل هدفی که برای اردوهای جهادی در نظر گرفته‌شده در معرض تبلیغ وهابیت و جریان‌های تکفیری قراردادند ازاین‌رو ترویج تفکر انقلاب اسلامی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون از نفوذ فیزیکی جریان‌های تروریستی کشور در امان بوده است اما باید از پرورش تروریست در داخل مرزها جلوگیری کرد زیرا از تروریست خارجی خطرناک‌تر خواهند بود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: گروه‌های جهادی می‌تواند در خط حرکتی جامعه تأثیرگذار باشد، در جامعه دو نگاه ادامه رسالت و نگاه مدیریتی وجود دارد و اردوهای جهادی باید نگاه مدیریتی را باطل کند.

وی افزود: خواهران بسیجی که به اردوهای جهادی با رویکرد فرهنگی می‌روند اگر در افکار منطقه هدف نفوذ نکنند فعالیت مؤثری انجام نداده‌اند.

آیت‌الله علم الهدی خاطرنشان کرد: هرسال که آغاز می‌شود برای افراد مسن سالی است که فرصت داده می‌شود تا قصور خود را جبران کنند و برای جوانان موقعیتی برای برنامه‌ریزی و بهره‌برداری بیشتر از سرمایه عمر است.

وی در انتها گفت: ارتباط و دوستی‌ها نقش مهمی در پیشرفت و تعالی شخصیت جوانان دارند و ازاین‌رو باید مراقب بود هر چهره‌ای آفت جوانی نشود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار