مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 6. فروردين 1396 - 20:22   |   کد مطلب: 20010
رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت:‌ باید فضا به گونه‌ای باز شود تا هر شخصی که طرفدارانی داشته و در خود صلاحیت می بیند در انتخابات شوراها ورود پیدا کند مگر افرادی که از لحاظ قانونی منعی دارند و تشخیص این افراد به هنر و رابطه شما با هیأت‌های نظارتی بستگی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از تهران نیوز ، همایش توجیهی هیات نظارت انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران با حضور سید شهاب الدین چاوشی رییس ستاد  انتخابات استان، علیرضا رحیمی رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان تهران و اعضای هیات نظارت پنجمین دوره انتخابات شورای شهر و روستای استان برگزار شد.

چاوشی در این همایش با بیان اینکه انتخابات کار بزرگی است که مبانی اقتدار مشروع جمهوری اسلامی ایران را مورد تأکید قرار می‌دهد گفت: شما اعضای هیأت‌های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستاها با حضورتان به استمرار مشروعیت و مقبولیت نظام کمک می‌کنید.

چاوشی با تأکید بر اینکه قانون اساسی برای تحقق قدرت سیاسی حتی به لحاظ شرعی، حضور و رأی مردم را ملاک می‌داند، افزود: امام راحل ملاک را رأی مردم و مقام معظم رهبری آرای مردم را حق‌الناس می‌دانند لذا باید شکوه همبستگی را به خوبی به نمایش بگذاریم و دیدگاه مردم را نسبت به کلیت نظام جلب کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی که با پشتیبانی آرای وسیع مردمی انتخاب شده‌اند شما اعضا را برگزیده‌اند لذا باید ناظرانی بر انتخابات شوراهای شهر و روستا بگمارید که به درستی فعالیت کنند.

وی ادامه داد: اگر این آزمون به درستی برگزار شود مقبولیتی برای نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد بود اما اگر افرادی سوء‌استفاده‌گر در نقاط حساس تصمیم‌گیری انتخابات شوراها وارد شوند،‌ ما هم ناخواسته در تخلفات آنها سهیم می‌شویم.

چاوشی بیان داشت: قانون این حق را به هیأت‌های اجرایی داده تا افرادی که برای کاندیداتوری برای مدیریت شهر و روستا هستند خود را محک زده و از همان ابتدا در صورت داشتن مشکل، مشخص شوند.

 

هر شخصی که در خود صلاحیت می‌بیند در انتخابات شوراها ورود پیدا کند

رئیس ستاد انتخابات استان تهران تأکید کرد: باید فضا به گونه‌ای باز شود تا هر شخصی که طرفدارانی داشته و در خود صلاحیت می بیند در انتخابات شوراها ورود پیدا کند مگر افرادی که از لحاظ قانونی منعی دارند و تشخیص این افراد به هنر و رابطه شما با هیأت‌های نظارتی بستگی دارد.

وی با اشاره به اینکه شکوه انتخابات حداکثری با مشارکت گسترده مردم برای کشورمان تضمین‌کننده ثبات سیاسی و امنیت ملی است، بیان داشت: شما اعضای هیأت نظارت انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تحقق این حماسه بزرگ نقش فوق‌العاده مهمی را به عهده دارید.

چاوشی تصریح کرد: باید به مردم اطمینان داد تا هر آنچه که مورد علاقه و خواست اکثریت آنهاست از صندوق‌های رأی بیرون خواهد آمد.

 

هر کدام از ما تمایلات سیاسی و حزبی خاصی داریم / نباید گرایش‌های خود را در عمل دخالت دهیم / امانت‌داری سرلوحه کار ما است

وی با بیان اینکه هرکدام از ما تمایلات سیاسی و حزبی خاصی داریم ، عنوان کرد: نباید گرایش‌های خود را در عمل دخالت دهیم و امانتداری سرلوحه کار ما است.

چاوشی با اشاره به اینکه تعامل خوبی میان ستاد انتخابات استان تهران و اعضای هیات نظارت انتخابات وجود دارد، افزود: نگذاریم عواملی که باعث دلسردی مردم است اتفاق بیفتد.

رییس ستاد انتخابات استان تهران ادامه داد:‌ شرایط و حساسیت‌های منطقه‌ای حکم می‌کند که بیش از گذشته به حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای توجه کنیم و زمینه‌ای را فراهم کنیم که هر فرد احساس کند حضورش نقش آفرین است.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران خطاب به اعضای هیأت نظارت گفت: شما ناظرانی را بر صندوق‌ها خواهید گمارد که ویژگی تیزبینی و بلندنظری و امانتداری را توأمان داشته باشند که به واسطه نظارت آنان از عملکرد مسئولان اجرایی در امر انتخابات اطمینان حاصل شود.

چاوشی در ادامه با توصیه به اعضای هیات های نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستا گفت: از مجادلات بی حاصل با هیأت های اجرایی بپرهیزید، آنها هم مثل شما امین مردم هستند که امانتداری آنها مورد تأیید شما نیز قرار گرفته است.

 

رأی مردم را میزان و حق الناس بدانید / از هرگونه بی‌دقتی در خصوص آسیب دیدن اعتماد مردم بپرهیزید

وی افزود:‌ رأی مردم را میزان و حق الناس بدانید، و از هرگونه بی دقتی درخصوص آسیب دیدن اعتماد مردم بپرهیزید.

رییس ستاد انتخابات استان خطاب به اعضای هیات های نظارت گفت:‌ خودتان از هرگونه موضع گیری بر له علیه کاندیداها خودداری کنید تا بتوانید آمران به معروف و ناهیان از منکر خوب و مقبولی باشید.

چاوشی با بیان اینکه فرمانداران و بخشداران نمایندگان عالی دولت جمهوری اسلامی در مناطق هستند تصریح کرد:‌مبادا از این حق نظارت خود در جهت تضعیف جایگاه قانونی آنان استفاده شود.

 

پیش‌بینی ۹۸ هزار نفر برای ۶ هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران

وی ادامه داد:‌ در اختلافات ایجاد شده قانون، ملاک عمل و فصل الخطاب است هر جا که نتوانستید مشکلات را حل کنید به مراجع بالادستی ارجاع دهید تا موضوع حل و فصل شود مردم کشش اختلافات میان مسئولان را ندارند. همه باید ید واحده باشیم. برای این امر مهم اجتماعی که جز رنج و زحمت چیزی ندارد در پی جلب رضایت حق تعالی باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان تهران در پایان با اشاره به اینکه ۹۸ هزار نفر برای ۶ هزار و ۲۰۰ شعبه اخذ رای در انتخابات شوراهای شهر و روستای استان پیش بینی شده است گفت:‌از مجموع حوزه های انتخابیه استان در انتخابات شورای شهر و روستا ۱۹ شعبه طبق ضوابط ستاد انتخابات کشور برای برگزاری انتخابات الکترونیک در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار