مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. فروردين 1396 - 21:59   |   کد مطلب: 20049
سردار غلامی گفت:ایجاد ریزگرد و افزایش روز افزون این بحران نشان از تأخیر مقابله با این پدیده و ضعف مدیریت جهادی دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سردار نعمان غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگو با اهوازنوین درخصوص اقدامات بسیج سازندگی اظهار داشت: اعتقاد ما بر این است که اگر ظرفیت های دورن نظام برای حل مشکلات کشور همکاری کنند اقدامات با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی با اشاره به برنامه های بسیج در سال آینده ،گفت: رویکرد بسیج در بحث اقتصاد مقاومتی، تسهیل گرایی برای کمک به دولت در اجرای برنامه های آن بوده و هست و در سال آینده بسیار شاخص تر وارد میدان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال آینده مجموعه بسیج سازندگی و سپاه مجموعه توانمندی های درونی خود را افزایش خواهد داد: قرارگاه محرومیت زدایی کوثر، قرارگاه بیابان زدایی کوثر ، سازمان محرومیت زدایی و مجموعه سپاه های استانی با هماهنگی هم در رفع بیشتر محرومیت زدایی از مناطق گام بر می دارند.

سردار غلامی با اشاره به برنامه های اقتصادی بسیج در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت : ایجاد واحدهای کوچک تولیدی در نقاط مختلف کشور و ادامه این روند در سال ۹۶ از جمله موضوعاتی است که در بحث اقتصاد مقاومتی دنبال می شود،تاکنون پنج هزار و ۶۳۸ واحد کوچک صنایع تبدیلی در نقاط مختلف کشور ایجاد کرده ایم و در سال جدید قطب های صنایع تبدیلی برای هر استان را ایجاد خواهیم کرد.

سردار غلامی با بیان اینکه  تصریح کرد: در چارچوب قرار دادن بنگاه های کوچک تبدیلی در قالب فعالیت های قانونی و حذف قوانین دست و پاگیر هم ازجمله دیگر برنامه هایی است که در سال جدید به دنبال آن هستیم.

وی ضمن ابراز امیدواری برای تخصیص خط اعتباری دولت به بسیج برای اشتغالزایی افزود: بسیج در راستای اشتغالزایی و رفع بیکاری و توسعه و شکوفایی کشور در تمام عرصه ها آماده ارایه خدمت و در اختیار دادن شبکه اطلاعاتی به متقاضیان خواهد بود .

رئیس سازمان بسیج سازندگی ادامه داد:بهره مندی از نیرو و نشاط جوانان و توانمندی آنان برای شکوفایی و توسعه همه جانبه کشور به خصوص در رفع محرومیت زدایی از عمده فعالیت های بسیج و موجب افتخار ماست.

سردار غلامی در بخش دیگری از گفتگوی خود به موضوع محرومیت زداییاشاره داشت و گفت :  در سال آینده قطعا تمرکز بیشتری برای رفع محرومیت زدایی خواهیم داشت. طبق تفاهم نامه بسیج سازندگی، سپاه پاسداران و کمیته امداد ۵هزار و ۴۰۰ واحد مسکن در کشور برای مددجویان ساخته شده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افزود: طبق آخرین آمار کسب شده امسال بیش از هفت هزار نفر از گروه های جهادی کشور وارد خوزستان می شوند و تمرکز آنها بیشتر بر محرومیت زدایی است.

وی با اشاره به اینکه اولویت ما در بحث ریزگردها به مناطقی مانند غیزانیه باز می گردد، تصریح کرد: این منطقه بیش از ۶۹ روستا با ۲۷هزار نفر جمعیت دارد. همچنین به دلیل محرومیت های شدید دارای اولویت نخست برای محرومیت زدایی می باشد.

سردار غلامی با بیان اینکه تمرکز ما بر استفاده از نیروهای بومی برای حل مشکلات است، افزود: از آنجائیکه ورود به مبحث مبارزه با ریزگردها مورد علاقه جهادگران بسیج است، با هماهنگی قرارگاه محرومیت زدایی شهدای مدافع حرم از این ظرفیت استفاده می کنیم.

وی با اشاره به اهتمام تمام دستگاه ها در حل مشکلات استان خوزستان خاطر نشان کرد: مبلغ ده میلیارد تومان از سوی دولت به سازمان منابع طبیعی استان برای تثبیت کانون های ریزگرد در سطح ۶هزار هکتار اختصاص یافته است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در توصیه ای به تمام مدیران برای عملکرد جهادی گفت: ایجاد ریزگرد و افزایش روز افزون این بحران نشان از تأخیر مقابله با این پدیده و ضعف مدیریت جهادی دارد.

وی ادامه داد: باید با ایجاد هماهنگی و همدلی این تهدید را به فرصت تبدیل کرد. بنظر می رسد راه مهار هر مشکلی در کشور نگاه انقلابی، جهادی و وقف شدن برای مردم است.

سردار غلامی با بیان اینکه حل معضل ریزگردها در عین حال امری کاملا علمی است، تصریح کرد: هزینه های صورت گرفته باید با رعایت محاسبات دقیق باشد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار