مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. فروردين 1396 - 21:11   |   کد مطلب: 20060
کارشناس مسائل سیاسی گفت: دولت به این دلیل نتوانست اقتصاد مقاومتی را در طول سال های گذشته اجرایی کند این است که دولت اعتقادی به تولید داخلی ندارد و دیدگاه مسلط بر دولت به واردات کالاهای خارجی علاقه مند است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، جعفر قناد باشی در گفت و گو با خبرنگار بوتیا نیوز  اظهار کرد: امکانات و ظرفیت هایی که ایران اسلامی از نظر اقتصادی دارد به اعتراف همه کارشناسان بالاترین ظرفیت برای تولید همه کالاهای مورد نیاز ماست.
کارشناس مسائل سیاسی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های معدنی و صنعتی انتظار این است که بخش قابل توجهی از نیاز های ایران اسلامی در داخل تولید شود ولی شاهد این هستیم که واردات در مقابل صادرات آن هم برای کالاهای غیر ضروری افزایش پیدا کرده است.
قناد باشی بیان کرد: همانطورکه رهبری در صحبت خود اشاره فرمودند این مسئله بر می گرد به بخش اداره کشور که دولت ها آن جور که باید زمینه تولید را فراهم نکردند در حالی که از بهمن سال 92 برنامه اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری به دولت ابلاغ شد.

 

دولت یازدهم اعتقادی به تولید داخلی نداشت

وی افزود: انتظار این بود که دولت گام های لازم برای اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی مبتنی بر تولید داخلی و اتکاء به ظرفیت های داخلی بردارد ولی نه تنها اجرا نشد بلکه واردات آن هم برای کالاهای تجملاتی و لوکس به شدت افزایش پیدا کرد .
کارشناس مسائل سیاسی با بیان دلایل اجرایی نشدن اقتصاد مقاومتی در طول سال های گذشته، عنوان کرد: این مسئله به دلیل عدم توانایی و کارایی وزرای دولت است که به دلیل اینکه از نظر سنی در مرحله ای هستند که توانمندی لازم  برای اجرای برنامه ها را ندارند البته باید نداشتن تخصص لازم برای اداره کشور را هم به این مسئله اضافه کرد.
قناد باشی عدم اعتقاد دولت یازدهم به اقتصاد مقاومتی را دلیل اصلی مشکلات اقتصادی حال حاضر کشور دانست و گفت: دلیل اینکه دولت نتوانست اقتصاد مقاومتی را در طول سال های گذشته اجرایی کند این است که دولت اعتقادی به تولید داخلی ندارد و دیدگاه مسلط بر دولت به واردات کالاهای خارجی علاقه مند است.
وی خاطر نشان کرد: عدم اعتقاد دولت سبب شد که ما به جای تولید به سمت واردات روی آوریم و این یک دیدگاه فلج کننده ای برای اقتصاد ایران است، نفت ما به صورت خام صادر می شود در حالی که می توان 70 هزار نوع ماده از نفت بگیریم و با ارزش افزوده آن به خوبی کشور را اداره کنیم.

خام فروشی دیدگاه کشورهای آفریقایی است که در دولت یازدهم عملی شد

کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد: این دیدگاهی است که معمولا در کشورهای آفریقایی طرفدار دارد که در آنجا دولت های ناکارآمد به دلیل نداشتن تخصص در آن کشورها به سمت خام فروشی می روند و این گونه کشور آن ها همواره وابسته به خارج است.
قناد باشی تصریح کرد: اعتقاد به واردات از کشورهای خارجی در دولت طرفداران پر و پا قرصی داشته است که متاسفانه هنوز هم این دیدگاه را دنبال می کنند لذا مقام معظم رهبری امسال را هم سال تولید و اشتغال معرفی کردند.

بیکاری در شهرهای صنعتی و معدنی به دلیل عدم تولید داخلی افزایش یافته است

وی با اشاره به افزایش روز افزون بیکاری در کشور، اظهار کرد: وقتی تولید نباشد جوان های متخصص ما در رشته های صنعتی و کشاورزی و معدنی بیکار می شوند و در برخی از استان ها از جمله همین کرمان که دارای ظرفیت های معدنی و صنعتی بسیار بالایی است به دلیل عدم تولید هر روز بر آمار بیکاران افزوده می شود.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: علیرغم اینکه سال گذشته هم سال اقتصاد مقاومتی بود ولی متاسفانه دولت در این زمینه کاری نکرد لذا تکرار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال در واقع به معنی این است که در گذشته در این زمینه کاری صورت نگرفته است.
قناد باشی در پایان مطرح کرد: رهبر ایران با توجه به متوقف شدن تولید وافزایش بیکاری ناگزیر به تکرار شعار سال های گذشته شدند لذا این واقعیت تلخی است که مردم می توانند زمینه های لازم برای جبران این مسئله را در سال جاری فراهم کنند.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار