مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. فروردين 1396 - 21:13   |   کد مطلب: 20061
نماینده مردم بندرعباس در مجلس با اشاره به سطحی نگری مسئولان به اقتصاد مقاومتی در سال گذشته اظهار کرد: زمانی اقتصاد مقاوم می شود که در آن دزدی و فساد اداری نداشته باشیم و دولت نیز با صدور مجوزات لازم به تولید کنندگان، موانع تولید را برطرف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، احمد مرادی، نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با هرمز؛ با اشاره به نام گذاری سال 96 توسط رهبر انقلاب به سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: عدم توجه کافی به اقتصاد مقاومتی در سال گذشته علت انتخاب عنوان سال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توسط مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) بود زیرا در سال گذشته به عمق موضوع اقتصاد مقاومتی توجه نشد و صرفا کار سطحی انجام شده بود.

 

وی با تاکید بر اینکه موضوع اشتغال برگرفته از تولید است، افزود: اگر تولید در کشور گسترش یابد اشتغال کافی برای جوانان پدید خواهد آمد به همین دلیل امسال  این عنوان به امر اقتصاد مقاومتی اضافه شد لذا بایستی دولت همت کند و در زمینه رفع موانع تولید با کمک مجلس اقدامات لازم را انجام دهند.

 

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حوزه تولید، مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی ایران موضوع تولید به صورت جدی در کشور پیگیری نشده است البته شایان ذکر است بخش خصوصی استقبال چشمگیری در این حوزه داشته است اما دولت با جدیت از آنها حمایت نکرده است .

 

مرادی بیان کرد:  صدور مجوزات برای تولید کنندگان از سوی دولت به کندی انجام می شود به گونه ای که گاهی مواقع باعث عقب نشینی این تولید کنندگان می شود و یا اینکه سهم آورده تولید کننده فراهم شده ولی دولت در سهم مشارکت خود کوتاهی می کند و موانع را پیش روی آنها می گذارد که لازم است این موانع هر چه سریعتر برداشته شود تا شاهد یک اشتغال پایدار در کشور باشیم.

 

وی با اشاره به اینکه حداقل باید یک میلیون و هشتصد هزار شغل در طی یک سال ایجاد شود تا کشور به  تعادل برسد، افزود: پرداخت ده میلیون وام به یک فرد شغل محسوب نمی شود، شغل زمانی تحقق پیدا می کند که فرد، امنیت شغلی داشته باشد و یا خود اشتغالزا باشد یا اینکه در جایی مشغول باشد که مورد حمایت قرار گیرد.

 

عضو کمیسون انرژی مجلس با اشاره به آسب های اجتماعی ناشی از بیکاری در جوانان گفت: اگر بیکاری افزایش یابد همراه با آن ناهنجاری های اجتماعی افزایش می یابد و  این ناهنجاری ها می تواند اعتیاد به مواد مخدر و طلاق باشد که در اثر بیکاری پدید خواهد آمد .

 

مرادی تاکید کرد: نباید به آمار ها دلخوش باشیم که در فلان مورد رتبه اول یا دوم را چه در کشور و چه در استان کسب کرده ایم و همانطور که مقام معظم رهبری هم بارها تاکید داشتند که آمارها را باید در چهره و سفره های مردم دید و باید اقتصاد ما مقاوم باشد و اقتصادی شکننده نداشته باشیم.

 

 

وی خاطر نشان کرد: زمانی اقتصاد ما مقاوم خواهد شد که در آن دزدی و فساد اداری نداشته باشیم که متاسفانه در سطح کلان اقتصاد مملکت در دست آقا زاده ها اداره می شود وحتی سعی دارند تمام پست های حساس مانند نماینده مجلس و شوراها را در دست بگیرند،اگر برای خدمت است که باید این فرصت به دیگران هم داده شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار