مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 16. فروردين 1396 - 9:41   |   کد مطلب: 20141
رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد با اشاره به ایجاد دو پست ارائه خدمات نوروزی هلال احمر به مسافران گفت: در این پستها 79 نفر روز از جوانان مهرورز فعالیت داشتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  علی صالحی امیر در گفت‌وگو با خبرنگار آوای سیدجمال؛ با اشاره به اجرای هفدهمین مرحله طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی سال 96 در اسدآباد، اظهار کرد: امسال در این طرح 79 نفر از جوانان مهرورز این شهرستان حضوری فعال داشتند.

وی با اشاره به اینکه یک پست ثابت و یک پست سیار(سحاب) در ایام تعطیلات نوروز در شهرستان اسدآباد فعال بود، افزود: البته ایستگاه فضای کودک، خیمه نماز، سلامت، نمایشگاه عکس از تصادفات جاده ای و کمپین «نه به تصادفات جاده ای» فعال شده بود.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد افزود: این ایستگاه‌ها در ورودی شهرستان از طرف همدان واقع در پارک جنگلی و مزین به نام امدادگر شهید قدرتی و ایستگاهی در ورودی دیگر شهرستان از طرف استان کرمانشاه واقع در میدان آزادگان به نام امدادگر شهید عمادی مستقر شده بود.

وی گفت: سه هزار و 110 نفر مسافر به این پست‌های ثابت و سیار مراجعه کردند.

صالحی‌امیر گفت: در راستای  ترویج فرهنگ کتاب خوانی کتابخانه سیاری در این ایستگاه‌ها ایجاد شده بود و کتاب‌هایی تحت عنوان هدایای به‌رفتی به مسافران اهداء می‌شد.

وی با اشاره به پیوستن مسئولان شهرستان به کمپین «نه به تصادفات جاده ای»، گفت:  اعضاء شاخه‌های جوانان، دانشجویی، دانش‌آموزی و غنچه‌های هلال احمر در این امر مشارکت داشتند.

رئیس اداره جمعیت هلال احمر اسدآباد از پخت و توزیع آش محلی به مسافران نوروزی در محل پارک جنگلی خبر داد و گفت: این امر با همکاری اداره میراث فرهنگی  شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد خیمه نماز در پست‌های خدمات نوروزی گفت: 50 نفر در این خیمه‌ها نماز را اقامه کردند.

صالحی‌امیر از جمله های برنامه های ابتکاری و شاخص این شهرستان در ایام نوروز را آموزش بهرفت(بهبود رفتارهای ترافیکی) به رانندگان حمل و نقل عمومی شهر، آموزش اطفاء حریق ونحوه استفاده از کپسول آتش نشانی به مسافرین در روز طبیعت گشت زنی تیم سحاب به صورت پیاده وسواره (دوچرخه)درمحوطه های پارک جنگلی وپارک ملت و اطراف تالاب پیرسلمان شهرستان جهت آگاه سازی مسافرین از خطر غرق‌شدگی، انجام مشاوره ایدز واعتیاد، توزیع بروشورهای با این موضوع، نحوه پیشگیری برشمرد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار