مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 17. اسفند 1395 - 22:17   |   کد مطلب: 19790
رسول ‌‌‌الله فرمود:دختر من زهرا وقتی در محراب می ایستد، نور زهرا به آسمان بلند می شود و افلاک و فرشته‌ها را روشن میکند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین دکتر جعفر هدایی،استاد دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی در مصاحبه با خبرنگار صدای دانشجو در رابطه با شخصیت حضرت زهرا(س)گفت:خداوند زمانی بالاترین مدال را در سینه ی زهرا(س) قرار داد که لقب ایشان را أمة الله نامید؛یعنی کنیز خدا،به همین دلیل است که فاطمه تنها فردی است در طول تاریخ که حتی پدرش این اجازه را نداشت که فاطمه را به عقد هرکسی در آورد تا اینکه خداوند متعال وحی فرستاد که عقد علی(ع) و فاطمه(س) را در زمین بخواند.

وی افزود:قبل از علی،زهرا(س) خواستگاران بسیاری داشت از جمله عبدالرحمان بن عوف،ولی رسول خدا(ص) در جواب همه ی آنها گفته بود که اجازه ی زهرا با خداست.

هدایی با اشاره به این موضوع که برای این بانوی بزرگ ۱۳۵ لقب ذکر شده ادامه داد:در توضیح زهرا گفته اند یعنی نوری است که از زمین به آسمان برخاسته و تنها یک نور بوده که از زمین به آسمان بلند میشده و آن نور ‌زهرا بوده و فرشته ها از آن به عنوان زهره ‌ی زهرا یاد میکردند و لذا رسول ‌‌‌الله فرمود:دختر من زهرا وقتی در محراب می ایستد، نور زهرا به آسمان بلند می شود و افلاک و فرشته‌ها را روشن میکند.
وی در توضیح لقب دیگر حضرت زهرا(س)،حوراء‌الانسیه گفت:حوراء‌الانسیه یعنی حورالعینی که به شکل انسان درآمده، نه انسیة‌الحورا که به معنیِ انسان به شکل حورالعین است. زهرای مرضیه یک وجود آسمانی بود که خداوند به ایشان لباس انسانیت پوشانده و مدتی به زمین فرستاده بود که الگویی باشد برای ما زمینیان.

وی در ادامه افزود:حضرت امام(ره) تعبیری دارند که روی کرامات این بانوی بزرگوار مردم زیاد باید مطالعه داشته باشند که از جمله میتوان به ملاقات جبرئیل با آن بزرگوار پس از وفات پیامبر‌اسلام(س) اشاره کرد که به دستور خدا برای دلجویی از فاطمه ی زهرا به نزد ایشان می آمد.

دکتر جعفر هدایی در انتها با اشاره به فراخی سینه ی این حضرت فرمود:جبرئیل در این دوره ی۷۵-۹۵روزه از آینده و قیامت برایشان سخن گفت؛چرا که خداوند آمادگی درک و فهم این وقایع را در وجود مبارک حضرت زهرا(س) قرار داده بود و سعه ی صدر را به ایشان بخشیده بود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار