مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 21. فروردين 1396 - 11:59   |   کد مطلب: 20205
کارشناس مسائل اقتصادی گفت: این ایام جولانگاه واسطه ها و دلالان است چرا که انگیزه خرید به شدت بالاست و از طرفی انگیزه تولید و عرضه به شدت افت می کند و این گونه بازار کشور به دلیل سوء مدیریت دولت بهشت دلالان می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از "بوتیا نیوز" ابتدایی‌ترین روزهای سال 96  با افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و غیراساسی مصرفی مردم همراه شده است و این مسئله ضرب المثل قدیمی " سالی که نکوست از بهارش پیداست " را در ذهن تداعی می کند.

این روزها قیمت کالاهای اساسی مصرفی سبد خانوار از حبوبات گرفته تا مرغ و برنج و گوشت قرمز و میوه، که بهانه سال جدید روند رو به رشدی به خود گرفته بودند، قصد پایین آمدن ندارند و هم چنان در ابرها سیر می کنند.

این در حالی است که مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران روز 4 فروردین ماه گفته بود که توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تا پایان فروردین ماه بر اساس قیمت های مصوب ادامه خواهد داشت ولی متاسفانه هیچ نظارتی بر بازار کشور وجود ندارد و هم چنان آشفتگی این روزهای بازار سود زیادی را به جیب واسطه ها و دلالان می کند و در این بین مردم هستند که ضرر می کنند.

بازار کشور به دلیل سوء مدیریت دولت بهشت دلالان شده است

عبدالمجید شیخی در گفت و گو با خبرنگار " بوتیا نیوز " در همین رابطه اظهار کرد: متاسفانه دولت کنترلی روی هزینه تمام شده ندارد و هیچ برنامه ای که بتواند از تولید کننده حمایتی کند در دستور کار خود ندارد.

کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: لذا واسطه ها از این مجال کم توجهی دولت همیشه سوء استفاده می کنند خصوصا در این ایام که جولانگاه واسطه ها و دلالان است چرا که انگیزه خرید به شدت بالاست و از طرفی انگیزه تولید و عرضه به شدت افت می کند و این گونه بازار کشور به دلیل سوء مدیریت دولت بهشت دلالان می شود.

شیخی در ادامه افزایش دستمزدها را در گرانی های اخیر بی تاثیر خواند و بیان کرد: حتی اگر دستمزدها را افزایش می دادند این اتفاق می افتاد کما اینکه در سال های گذشته هم اتفاق افتاده چرا که اصولا دولت برنامه ای برای تنظیم بازار ندارد و  بازار مستمسک دلالان و واسطه ها است.

دولت یازدهم به صورت دروغین ژست کاهش نرخ تورم را می گیرد

کارشناس مسائل اقتصادی عنوان کرد: دولت در حال حاضر به صورت دروغین ژست کاهش نرخ تورم را می گیرد در صورتی که تورم به صورت خزنده خود را نشان می دهد و دولت یازدهم از همان  روزی که روی کار امده است هم چنان دولت قبل را متهم می کنند که یک تورم 40 درصد را تحویل شان داده است.

شیخی خاطر نشان کرد: متغیر ها در اقتصاد با وقفه خود را نشان می دهند و این دولت کاری کرد که یک تورم بالای 40 درصد در انتظار دولت دوازدهم است چرا که حجم نقدینگی را بیش از سه برابر دولت قبل به جامعه تحویل داده و خودشان از خجالت یواشکی در می روند.

وی بیان کرد: عاقلانه است کسانی که اعتقاد به رابطه مکانیکی یک به یک بین حجم نقدینگی و تورم دارند حرف خود را زیر پا نگذارند و اعتراف کنند که تورم بیش از 40 درصد مورد انتظار است.

رکود شدید حاکم بر کشور نرخ تورم را پایین اورده است

کارشناس مسائل سیاسی گرانی های اخیر را به دلیل سوء مدیریت دولت در اقتصاد دانست و مطرح کرد: دولت برنامه مناسبی برای تنظیم بازار ندارد اما اینکه چرا در بخش کالاهای غیر ضروری و لوکس این اتفاق نیفتاده آن هم بالقوه مستعد تورم سنگینی است.

شیخی تصریح کرد: کاهش تورمی که ناشی از افت نرخ قیمت و توقف افزایش قیمت در کالاهای نیمه ضروری، غیر ضروری و تجملی بوده است ناشی از رکود بسیار شدید و بی سابقه تحمیلی این دولت بر اقتصاد است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در واقع دولت در حال حاضر با دروغ سر مردم یک کلاه بزرگی می گذارند و این کار سوء مدیریتی را که باعث رکود شدید شده است و یکی از علائم آن افت نرخ تورم است به عنوان شاهکار عملکرد خود به مردم معرفی می کنند در حالی که این یک دروغ بزرگ تاریخی است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار