مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. فروردين 1396 - 11:54   |   کد مطلب: 20260
مدیر پروژه مترو فرودگاه امام گفت: اجرای فاز 2 این پروژه از تیرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با کار جهادی که انجام شد، موفق شدیم طی بازه زمانی 9 ماهه مسیر 27 کیلومتری از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) را آماده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، کریم باشنا مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص پروژه خط 8 مترو تهران اظهار داشت: پروژه خط 8 مترو تهران، از ایستگاه شاهد تا شهر جدید پرند، از سال 91 به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تحویل داده شده است.

 

وی با بیان اینکه این پروژه دارای سه فاز اجرایی است افزود: بخشی از کاراجرایی پروژه با مشکلات مالی روبه‌رو شد و به همین دلیل هم بهره‌بردرای فاز اول پروژه یعنی ایستگاه مترو شهر آفتاب برای اواخر سال 94 تعریف و در فروردین ماه سال 95 افتتاح شد.

 

مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد گفت: از خرداد ماه سال گذشته، اجرای فاز دوم این پروژه از ایستگاه شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) در دستور کار قرار گرفت و امروز 97 درصد پروژه از جهت ساختمانی و 80 درصد پروژه از جهت تجهیزاتی پیشرفت داشته و درصورت تامین مالی، پروژه حداکثر تا خرداد ماه سال جاری قابل بهره‌برداری خواهد بود.

 

باشنا با بیان اینکه در این پروژه 1200 نفر به صورت شبانه‌روزی و دوشیفت مشغول فعالیت بوده‌اند عنوان کرد: با همت کارشناسان، مهندسان و کارگران این پروژه، بزرگترین پل صنعت ریلی کشور به طول 700 متر احداث شده است که می‌توان آن را از ویژگی‌های مهم این پروژه دانست.

 

وی ادامه داد: این پروژه که 10 کیلومتر آن زیر زمین و مابقی آن به روی زمین است؛ نقش مهمی در حمل نقل مسافران از فرودگاه به داخل شهر تهران ایفا خواهد کرد و امیدواریم که بتوانیم تا خرداد ماه سال جاری ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) افتتاح کنیم.

 

مدیر عامل گروه تخصصی سپاسد در خصوص مشکلات مالی پروژه مترو خط 8 اظهار داشت: این پروژه سال 91 با مشکلات مالی روبه‌رو بوده و این مشکلات تا اواخر سال 94 ادامه داشت، اما با تامین مالی پروژه از سال 95 به طور جد اجرای سایر فازهای پروژه در دستور کار قرار گرفت.

 

**

 

همچنین محمد رستمی مدیر پروژه مترو فرودگاه امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اظهار داشت: پروژه خط 8  مترو تهران از جنوبی‌ترین نقطه خط یک مترو یعنی از ایستگاه شاهد تا شهر جدید پرند به طول 52 کیلومتر در حال انجام است.

 

وی افزود: این پروژه شامل سه‌ فاز می‌باشد، فاز اول این پروژه در فروردین ماه سال 95 با هدف سرویس‌دهی به ایستگاه نمایشگاه شهر آفتاب به بهره‌برداری رسید.

 

مدیر پروژه مترو فرودگاه امام گفت: اجرای فاز 2 این پروژه از تیرماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت و با کار جهادی که انجام شد، موفق شدیم طی بازه زمانی 9 ماهه مسیر 27 کیلومتری از شهر آفتاب تا فرودگاه امام خمینی(ره) را آماده کنیم.

 

رستمی با بیان اینکه پروژه مترو فرودگاه امام دارای یازده تقاطع زیرگذر و روگذر است عنوان کرد: این پروژه دارای 18 دستگاه پل با دهانه‌های مختلف، از 30 متر تا 1200 متر است، که یکی از این پل‌ها طولانی‌ترین پل فلزی در صنعت ریلی است که قبل از ایستگاه فرودگاه احداث شده است.

 

وی اظهار داشت: با توجه به اهمیت اقتصادی و بین المللی شهر فرودگاهی امام(ره) و با توجه به اینکه ایستگاه فرودگاه امام خمینی(ره) ویترین صنعت ریلی کشور خواهد بود، این ایستگاه در سه طبقه با زیربنای 20هزار متر مربع به صورت "رو زمینی" با سکوی کناری و با یک معماری زیبا طراحی شده است.

 

 

انتهای پیام/چ

 

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار