مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. فروردين 1396 - 20:51   |   کد مطلب: 20265
نماینده مردم تبریز، ‌آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: عملکرد مسئولین محلی با وجود وقوع سیل در یک روز تعطیل، خوب و قابل قبول بوده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانا؛محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با زیتون درمورد روند امداد رسانی به مناطق سیل زده استان گفت: با توجه به این که این حادثه در روز تعطیل اتفاق افتاده، ولی مسئولین محلی خوب و به موقع در محل حادثه حضور فعال یافته اند و وظایفشان را به نحو احسن انجام داده و از بروز حوادث بزرگتر و ناگوارتر جلوگیری کرده اند.

وی افزود: تمهیداتی که از قبل نیز باید انجام می شد از جمله اطلاع رسانی درمورد بارش باران شدید و احتمال وقوع سیل، به نحو احسن انجام شده بود.

سعیدی خاطر نشان کرد: الآن نیز مسئولین استانی و شهرستانی در محل حادثه حاضر هستند و تمهیدات و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی یاد آور شد: وظیفه مسئولین امروز و با اتمام سیل و کمک به خسارت دیدگان تمام نمی شود، بلکه تکالیفی نیز درمورد رسیدگی به مشکلات و رفع خسارات مالی و جانی  وارده به مسکن، مزارع و دام های اهالی منطقه و کشاورزان به عهده مسئولین است که باید به سرعت برای آنها برنامه ریزی گردد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی درمورد تمهیدات مورد نیاز برای جلوگیری از وقوع اینگونه حوادث در آینده نیز گفت: یک سری مشکلات برمیگردد به اینکه آمادگی لازم برای اینگونه حوادث در گذشته انجام نشده است. مهندسین ما متاسفانه فقط شرایط خوب فعلی را می بینند و در طراحی و ساخت و ساز پل ها، مسیرهای رودخانه ها، راه ها و خانه ها شرایط خاص و حوادث این چنینی را  در نظر نمی گیرند. سیل شاید هر 30، 40 سال یکبار اتفاق بیافتد ولی باید سازمان نظام مهندسی و شهرسازی و مهندسین، همان را نیز پیش بینی کرده و برای ایمنی در برابر آن برنامه ریزی کنند چرا که جان اشخاص و هموطنان و هم استانی هایمان برای ما مهم هستند.

وی در پایان در رابطه با آبگرفتگی معابر شهر تبریز نیز ابراز داشت: شهرداری باید بر این موضوع توجه ویژه نماید، مسئله آبگرفتگی و مختل شدن عبور و مرور را از گذشته در تبریز شاهد بودیم و هستیم؛ البته در احداث زیر گذرها و معابر جدید این برنامه ریزی و مطالعه صورت می گیرد ولی زیرگذر های قدیمی هنوز هم با مشکل آبگرفتگی مواجه هستند و حل شدن آن ها کمترین انتظار شهروندان و مردم شریف شهرمان هستند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار