مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. فروردين 1396 - 20:54   |   کد مطلب: 20267
نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رئیس جمهور آینده باید اولویت مردم را اولویت خود بداند گفت: یک جبهه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دانشجوخبر، احمد توکلی ساعتی پیش در یک نشست سیاسی که با حضور دانشجویان در دانشگاه قرآن و حدیث شهرری (پردیس تهران) برگزار شد در ارتباط با عاقبت فعالیت‌های اصولگرایان در انتخابات ۹۶ اظهار داشت: ما باید غصه این را بخوریم که بعد از انتخابات چه اتفاقی می‌افتد.

 

وی افزود: اگر بخواهیم بگوییم که چه کسی باید رای بیاورد، باید به شرایط کشور نگاه کنیم. مشکل اصلی ما وضع معیشتی، اقتصادی و اشتغال است. شخص رئیس جمهور باید برای این مشکلات چاره‌اندیشی کند و به نتیجه برسد.

 

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی فساد را بزرگ‌ترین مشکل موجود بر سر راه رئیس جمهور آینده دانست و عنوان کرد: فساد باعث افزایش هزینه سرمایه‌گذاری می‌شود. کسانی که ریسک می‌کنند و تسهیلات بانکی با سود بالا را می‌پذیرند و سرمایه‌گذاری می‌کنند با مشکلات دیگری همچون شهرداری، محیط زیست و سایر نهادها نیز مواجه هستند. البته در همین نهادها نیز افراد شیر پاک خورده‌ای حضور دارند که سنگ‌اندازی نکنند.

 

توکلی ادامه داد: اگر کالایی گران شود، واردات تقویت می‌شود و مشابه‌های خارجی اجناس نیز افزایش ‌می‌یابد. مقام معظم رهبری واردات را شرعا و قانونا ممنوع دانسته‌اند اما چرا دوباره واردات فعال است؟ به دلیل اینکه مسئولان ما نیز اجناس خارجی می‌خرند و مردم هم به آن‌ها نگاه‌ می‌کنند. در روایات داریم که «مردم طبق دین فرمانروایان و پادشاهان خود حرکت می‌کنند».

 

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: بی‌کار شدن یک کارگر بسیار بدتر از بی‌کار ماندن یک شخص است. رئیس جمهور باید این موضوع را درک و چاره‌ای اندیشه کند. ما رئیس جمهوری می‌خواهیم که اولویت مردم را اولویت خود بداند.

 

بی‌شک برجام خواصی هم داشت اما اولویت اول کشور نبود. این سخن را نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح و بیان داشت: شاید هم شرایط طوری پیش رفت که برجام نتوانست مشکلات کشور را حل کند. در همین موضوع بی‌کاری هم برجام بی‌تاثیر نبود اما توانش به قدری نبود که این مشکلات را حل کند.

 

توکلی به تبیین ویژگی‌های نامزد اصلح پرداخت و گفت: ما باید در ابتدا شرایط کشور را درک و به نامزد اصلح کمک کنیم تا رای بیاورد. امام علی (ع) فرمودند «اگر خدا و مردم یک طرف بودند، تو و دسته‌ای از افرادت نیز در یک طرف دیگر، تو طرف خدا و مردم را بگیر. بدان که اگر این کار را انجام ندهی به مردم ظلم کرده‌ای و هر کس که ظلم کند، با خداوند طرف می‌شود».

 

وی در ادامه ابراز داشت: بین برخی از نامزدهای انتخاباتی طرز فکرهای مختلفی وجود دارد. افرادی هستند که پیرو صندوق بین المللی پول هستند که این مدل تاکنون ادامه داشته است. این مدل ۲۸ سال است که در حال اجراست. در همان آغازین روزهای انتخابات آقای روحانی به ایشان گفتم که این دسته از افراد از صندوق بین المللی پول هم عقب هستند.

 

نماینده سابق مردم در مجلس شورای اسلامی در ارتباط با شرایط فعلی کشور و دوقطبی شدن جامعه یادآور شد: دو قطبی یعنی اینکه شخصی می‌گوید که من حق هستم و بقیه باطل. نزدیک ۲۰ سال است به این نتیجه رسیده‌ام که یک جبهه به تنهایی نمی‌تواند کشور را اداره کند. جبهه‌های مختلف کشور باید منطق یکدیگر را گوش کنند و با هم اتحاد داشته باشند. به کسانی که دیگران را نفی مطلق می‌کنند توجه نکنید.

 

توکلی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: شخصی که حتی همه بیت المال را برای بهترین کار موجود خرج کند، باز هم اشتباه کرده است. ما باید قانون را معیار قرار دهیم و مراقب بیت المال باشیم. در گذشته ۳۶ هزار میلیارد تومان خرید غیرقانونی شده است. رئیس جمهور نباید قانون را بشکند و رفیق‌بازی کند.

 

وی در اظهارات پایانی‌اش خاطرنشان کرد: رئیس جمهور در انتخاب مسئولان به بستگان خود توجه کند. نقض شایسته سالاری ریشه اصلی فساد است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار