مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1396 - 10:36   |   کد مطلب: 20494
به نظر می رسد به جز ضعف در بعضی از پست ها، در پاره ای از موارد نیز گواردیولا از تاکتیک های اشتباهی استفاده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از ورزش3، منچسترسیتی نتوانست از فرصت توقف ظهر دیروز یونایتدها استفاده کند و در خانه میدلزبورو متوقف شد. پیروزی برابر حریف ته جدولی می توانست کسب سهمیه را برای سیتی تقریبا قطعی سازد.

 

در فصل جاری  بارها به تاکتیک های گواردیولا ایراد گرفته اند و آنها را اشتباه خوانده اند.  در دیدار سرنوشت ساز برابر موناکو در لیگ قهرمانان، به نظر ترکیب ابتدایی و رویکرد گواردیولا در جریان بازی اشتباه بود و استفاده از سیستم دفاع 3 نفره که در اوایل فصل هم بارها مورد آزمایش قرار گرفته بود، به علت اشتباهات فردی مدافعان ادامه پیدا نکرد.

 

 

 

 

سرمربی سابق بارسلونا و بایرن از همان ابتدای فصل دلیل عدم استفاده از برنامه های خود را اجبار به تطبیق یافتن با شرایط بازیکنانش قلمداد کرد و دوباره و بعد از تساوی در دربی منچستر، دوباره روش ابتدای فصل را استفاده کرده و اذعان داشت که مدافعان کناری سیتی برای انجام خواسته های تاکتیکی وی سن زیادی دارند.

 

اما در ترکیب ابتدایی سیتی برابر میدلزبورو، به نظر می رسید هرگز توجهی به انطباق توانایی بازیکنان با سبک مورد استفاده نشده است. استفاده از گائل کلیچی در دفاع 3 نفره و خسوس ناواس در پست بال عقب، بیانگر این تئوری و عدم تطبیق بازیکنان با خواسته های پپ بود.

 

 

 

 

البته با حضور کمپانی در قلب خط دفاعی، قدرت دفاع 3 نفره سیتی افزایش یافت اما استفاده از کولاروف در پست دفاع چپ در سیستم 3 نفره، دوباره همان ایراد گذشته به سبک بازی گواردیولا در بایرن مونیخ نیز گرفته شد.

 

 

 

 

الکس گارسیای 19 ساله نیز در خط میانی به کار گرفته شد اما به اندازه کافی به کوین دی بروین، تنها عضو خلاق میانه میدان سیتیزن ها نزدیک نبود. همچنین در فاز هجومی، یک بار دیگر آگوئرو و گابریل ژسوس همزمان، اما با شرح وظایف مختلف در ترکیب قرار گرفته بودند.

 

قطعا این دیدار آخرین مسابقه ای نبود که در ترکیب سیتی شاهد حضور همزمان آگوئرو و گابریل بودیم، اما تنها بعد از گذشت 30 دقیقه از جریان بازی، گواردیولا از لروی سانه و استرلینگ خواست تا خودشان را برای ورود به میدان آماده کنند و احتمالا تا شروع فصل آتی، پپ از زوج آگوئرو و گابریل همزمان استفاده نخواهد کرد.

 

 

 

 

ضعف در نمایش کلیچی، ناواس و کولاروف از همان ابتدای بازی مشهود بود و و همین موضوع به میدلزبورو اجازه داد تا مالکیت بیشتری را در اختیار داشته باشد و در فاز هجومی نیز بازیکنان سیتی قادر نبودند تا موقعیت مناسبی را برای آگوئرو و دی بروین فراهم کنند.

 

عجیب نیست اگر پیش بینی کنیم که سیتیزن ها فصل آتی نیز از همین ترکیب استفاده خواهند کرد اما اگر آنها موفق به جذب مدافعانی چون بنیامین مدنی و کایر واکر شوند، تفاوت معناداری در ترکیب سیتیزن ها نسبت به بازیکنان فعلی در این پست ایجاد خواهد شد زیرا آنها از ترکیب فعلی به شکل قابل توجهی باکیفیت تر هستند.

 

اما به جز ضعف بازیکنان، اشتباهات گواردیولا نیز عامل اصلی رقم خوردن این نتیجه بود و پیروزی با یک گل در نیمه اول به سود میدلزبورو، نتیجه ای عادلانه با توجه به اتفاقات بازی بود.

 

 

 

 

اما با شروع نیمه دوم و ورود سانه و استزلینگ، گواردیولا سبک بازی تیمش را تغییر داد و از همان ابتدای 45 دقیقه دوم، سیتیزن ها موفق به محاصره میزبان در زمین خودش شدند.

 

اگرچه سیتی نتوانست در دقایق ابتدایی موقعیت خاصی ایحاد کند، اما با تیزهوشی سانه آنها به یک پنالتی دست یافتند که آگوئرو آن را تبدیل به گل تساوی کرد.

 

اما باز هم به علت ضعف مفرط خط دفاعی سیتی، میدلزبوروی ته جدولی موفق شد گل دوم را به ثمر رساند. با سرعت قابل توجه آدام ترائوره، خط دفاعی سیتی از هم پاشیده شد و پوشش اوتامندی نیز تاثیرگذارنبود تا کالوم چمبرز در دهانه دروازه، برای دومین بار دروازه کابایرو را باز کند.

 

 

 

 

اما سیتیزن ها باز هم حملات پردامنه ای را طراحی کردند تا در نهایت توسط گابریل ژسوس نجات یافتند. ستاره جوان برزیلی در 60 دقیقه ابتدایی بازی، نمایش خوبی نداشت اما در صحنه گل یک بار دیگر توانایی های خود در زمینه پیدا کردن بهترین نقطه دروازه را به اثبات رساند. گابریل در دقایق پایانی یک بار دیگر فرصت مناسبی برای زدن گل سوم داشت که این اتفاق محقق نشد.

 

 

 

 

پپ گواردیولا معتقد است که امکان بازی کردن آگوئرو و گابیرل در کنار یکدیگر وجود دارد اما در چنین سیستمی، باید ستارگانی مانند سانه و استرلینگ نیز در زمین حضور داشته باشند تا اشتباهات 45 دقیقه اول گواردیولا به نحوی جبران شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار