مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. ارديبهشت 1396 - 13:34   |   کد مطلب: 20495
پیامبراکرم (ص) می فرمایند: کور آن نیست که چشمش نابینا باشد کورآن است که دیده بصیرتش کوراست .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حجت الا سلام سید صدرالدین محمودی در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: حضرت عباس نقش وجایگاه عظیمی نزد ائمه طاهرین دارد که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) می فرماید: بنفسی انت ؛ جانم بفدایت . حضرت عباس (ع) چه جایگاهی دارد که ولی وحجت خدا خودش را جان فدای اومی کند ، یکی از ویژگی هایی شاخص حضرت عباس که اورا حتی در بین شهدا بی نظیر می کند بصیرت حضرت است که امام سجاد (ع) می فرمایید: کان عمناالعباس نافذ البصیره ،عمویم عباس(ع) بصیرتش نافذ است و همچنین امام صادق (ع) می فرمایید: مضیت علی بصیره؛ شهادت می دهم بر اینکه شما بصیر بودید. این بصیرت عباس(ع) است که این همه مقام وعظمت و جایگاه را بدست می آورد .

وی افزود: بصیرت است که به انسان قدرت پرواز می دهد و باعث پیشرفت و رشد انسان وجامعه می شود ؛ بیشر گرفتاری ها ومشکلات جامعه در نبود بصیرت است . این نادانی و نا آگاهی است که باعث انحرافات و گمراهی ها می شود .

محمودی گفت: پیامبراکرم (ص) می فرمایند: کور آن نیست که چشمش نابینا باشد کورآن است که دیده بصیرتش کور است و همچنین حضرت علی (ع )می فرمایند از دست دادن بینایی آسانتر است تا ازدست دادن بینش، پس لازمه پیشرفت هر فرد و جامعه ای بصیرت و آگاهی است ؛ این بصیرف و آگاهی ازشناخت  زمانها و مسائل روز و شناخت شخصیت ها بوجود می آید ، همانطورکه  رهبر معظم انقلاب می فرماید: اگر اعلم علما هم باشيد و زمانتان را نشناسيد و ندانيد ترفندهاي استكبار و نيز مشكلات جامعه چيست، نمي‌توانيد براي جامعه اسلامي‌تان مفيد واقع شويد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار