مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 26. فروردين 1396 - 12:15   |   کد مطلب: 20263
در استان همدان در بیش از 140 مسجد اعتکاف برگزار شده و حدود 21هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، مهدی صلواتیان مسئول ستاد مردمی اعتکاف استان همدان در گفت و گو با خبرنگار صدای دانشجو گفت: پیامبر اکرم می فرمایند چون معتکف بیرون آید او را گویند از گناه خویش خارج شدی،چنان روزی که از مادر متولد شدی. با در نظر گرفتن اهمیت اعتکاف که به عنوان معجونی از عبادت ها به حساب می آید و بسیار هم تاکید شده و وجود مقدس پیامبر دهه ی پایانی ماه مبارک رمضان را معتکف می شدند این نشان دهنده ی آن است که اعتکاف از منظر پیامبر اکرم از اهمیت خاصی برخوردار بوده است.
وی افزود: تعداد معتکفین در سال های قبل حدود 20 هزار نفر و در قالب  130 مسجد بوده و در شرایط فعلی در استان همدان در بیش از 140 مسجد اعتکاف برگزار شده و حدود 21هزار نفر در این مراسم معنوی شرکت کردند و ان شااله در سال های آینده نیز این رقم بیشتر خواهد شد.

 

 

 

 

جوانی فرصت عجیبی است که اثر رفتار های معنوی در فرد نمودش بیشتر است

 حجت الاسلام مهدی فاطمی پور مسئول اعتکاف دانشجویی خواهران گفت:اعتکاف فرصتی ست که انسان بتواند کاستی ها و نقص ها در عبادت خودش با معبودش را برطرف کند؛ همه ی ما دچار روزمره گی می شویم که باعث می شود خیلی از حقایق را فراموش کنیم. ، پس همه ی ما به فرصتی احتیاج داریم که بیشتر بیاندیشیم ، فکر بکنیم و با خود خلوت داشته باشیم ؛ خداوند متعال برای انبیای الهی هم همپین برنامه ای را قرار داده بود ، در مورد حضرت موسی ماجرای فاصله گرفتن از مردمش وماموریت سی روزه ای که بعدا به چهل روز تبدیل شد ، پیامبر مکرم اسلام و حضورش در غار حرا و مواررد دیگری که در مورد سایر انبیا الهی وجود دارد.

 

وی افزود اعتکاف فرصتی است که همه ی ما استفاده بکنیم ، تجربه ای که ما  سالیانی که اعتکاف در کشور جا افتاده است پیدا کردیم این بوده که هر کس یک بار اعتکاف ررا تجربه می کند،دیگر نمی تواند از کنارش به راحتی بگذرد و حتما تا سال آینده که در اعتکاف شرکت کند روز شماری می کند.

 

فاطمی پور گفت: جوانی فرصت عجیبی است که اثر رفتار های معنوی در فرد نمودش بیشتر است و شور وشوق انسان در ایام جوانی نسبت به برخی عبادات بیشتر است ، لذا اعتکاف دانشجویی و اعتکافی که جمع جوانان دور هم جمع می شوند با یک طیف سنی خاص و نزدیک به همدیگر تاثیر خاص خودش را خواهد داشت وتجربه ی ماهم نشان داده که جمع کثیری از معتکفین دوست دارند در جمع جوانان معتکف باشند .

وی افزود: فضای جوان فضایی ست که شور و نشاط و معنویت در آن بسیار بالاست ، همانطور که در روایت ما آمده که عبادت ، نزد خدا پسندیده است اما خداوند برای عبادت جوان اجر و مزد ویژه ای در نظر می گیرد.

مهدی فاطمی پوربا اشاره به استقبال زیاد معتکفین اظهار داشت: ما در مسجد دانشگاه بوعلی سینا امسال میزبان حدود 800 نفراز معتکفین و خادمین اعتکاف هستیم ؛ برنامه ریزی های مفصلی برای معتکفین انجام شده که ان شاالله بتوانیم برنامه های فرهنگی ، معنوی ، معرفتی خوبی داشته باشیم وبا نظم خوبی بتوانیم حرکت کنیم.

وی گفت: از تجربه های سال های گذشته استفاده کردیم که اگر نواقصی در سال های گذشته بوده برطرف بشود، دانشگاه های مختلف همدان برای برگزاری مراسم اعتکاف دانشجویی همکاری کرده و بخشی ازهزینه هارا را تامین کردند و دانشگاه بوعلی سینا ، هم به لحاظ در اختیار گذاشتن فضا و امکانات و هم پشتیبانی مالی زحمات زیادی را در این خصوص متقبل شده است.

 

 

 

معتکفین از زیادی نزد خداوند برخوردارند

 

حجت الاسلام سید صدرالدین محمودی مسئول اعتکاف دانشجویی برادران گفت: اعتکاف سنت حسنه ای ست که بعد از انقلاب چشم گیری بیشتری داشته و به حمدالله یکی از برنامه های خیلی خوب و موثر بوده که جوانان باعشق و علاقه و با آن سرمایه ی اعتقادی که دارند هر ساله از آن استقبال می کنند.

وی افزود: میرزا جواد تبریزی(رحمه الله علیه)  در ماه رجب وقتی می خواهد خدا را قسم بدهد و مطمئن باشد که دعایش مستحاب می شود ، خدا را به معتکفین قسم می دهد و معتکفین را واسطه ی استجابت دعای خویش میکند لذا معتکفین از اجر و پاداش زیادی نزد خداوند برخوردارند.

محمودی گفت: در اعتکاف امسال مسجد قبا میزبان 200 نفر از دانشجویان از دانشگاه های مختلف بوده  که برنامه های فرهنگی ، معنوی، بصیرتی ،مرثیه سرایی و غیره برای دانشجویان پیش بینی شده است و شاهد فضای معنوی خوبی در بین جوانان هستیم.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار