مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. ارديبهشت 1396 - 13:28   |   کد مطلب: 20538
شورای تبیین موضع بسیج دانشجویی همدان با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد : از تمام مسئولان ارشد همدان درخواست داریم تا به طور کاملا شفاف و با ارائه مدارک و مستندات توضیحات و پاسخ‌های خود را نسبت به مطالبات مردم محروم اسلامشهر ارائه دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، شورای تبیین موضع بسیج دانشجویی استان همدان در بیانیه‌ای از مسئولین خواست در خصوص مطالبات مردم محروم اسلامشهر پاسخگو باشند.

متن بیانیه به شرح زیر است:

باید سیاست‌های زیربنایی کشور در همه امور در راستای کمک به محرومین و رفع استضعاف باشد. «امام خمینی(ره)»

مدتی است در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری اخبار و تصاویری متعددی از اعتراض مردم محروم، مستضعف اسلامشهر همدان و شنیدن خبر دستگیری آن‌ها نسبت به وضعیت رفاهی و معیشتی خود بخصوص در عدم بهره‌گیری از امتیاز آب، فاضلاب و گاز در حال انتشار است؛ تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر همدان بنابر رسالتی که دارند، وظیفه خود می‌دانند تا چندین نکته مهم را در این مورد یادآوری کنند.
 
1- انتشار این بیانیه به معنای حمایت صد درصدی از مردم محروم اسلامشهر و نحوه اعتراض‌های متعدد آنها نیست. تشکل‌های دانشجویی همچنان اعتقاد دارند که مطالبه‌گری عمومی باید از مراجع قانونی و روندهای قانونی صورت گیرد.
 
2- یکی از اهداف اصلی و آرمان‌های انقلاب اسلامی حمایت از محرومین و مستضعفین بوده و این در تمام سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی باید باشد و اگر هر مسئولی با هر بهانه‌ای در انجام این وظیفه مهم کوتاهی کند، بداند که خیانتی بزرگ به آرمان‌های انقلاب اسلامی می‌کند و در جهان آخرت باید پاسخگوی خدای متعال، قرآن کریم، پیامبر گرامی اسلام، ائمه اطهار(ع)، امام راحل و تمام شهدای اسلام ناب محمدی باشد.
 
3- از تمام مسئولان ارشد استان درخواست داریم تا به طور کاملا شفاف و با ارائه مدارک و مستندات توضیحات و پاسخ‌های خود را نسبت به مطالبات مردم محروم اسلامشهر ارائه دهند. باز تاکید می‌شود تمام مسئولان ارشد استان از استانداری گرفته تا شورای شهر و شهرداری موظف به پاسخگویی هستند و این پاسخگویی نیز باید به صورت صریح، شفاف و مستند باشد.
 
4- تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های همدان به تمام مسئولان استان توصیه می‌کند بار دیگر سخنان امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی درباره اسلام پابرهنگان، اسلام مستضعفین، اسلام رنج‌دیدگان تاریخ، اسلام ظلم‌ستیز و اسلام عدالتخواه و در یک کلمه اسلام ناب محمدی را بازخوانی کنند و اگر تاکنون این جملات و سخنان را نخوانده‌اند تشکل‌های دانشجویی آماده است تا منابع آن را در اختیار مسئولان قرار دهد.
 
5- تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر همدان بار دیگر به تمام رسانه ها، مطبوعات و فعالان شبکه‌های اجتماعی استان یادآوری می‌کند که هنر در مدرسه عشق نشان‌دهنده نقاط کور و مبهم معضلات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و نظامی است. هنر در عرفان اسلامی، ترسیم روشن عدالت و اشرافیت و انصاف و تجسم تلخکامی گرسنگان مغضوب قدرت و پول است. آنچه که در انتشار گزارشات و اخبار مورد توجه باید قرار بگیرد این است که صیقل‌دهنده اسلام فقرای دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگان تاریخ تلخ و شرم آور محرومیت ها باشد.
 
6- لازم به یادآوری است مطالبه‌گری تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های شهر همدان از مسئولان تنها در به این بیانیه مشترک خلاصه نمی‌شود و جنبش دانشجویی از تمام ظرفیت‌های قانونی و رسانه‌ای خود برای این مساله بهره خواهد گرفت.
 
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار