مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. ارديبهشت 1396 - 23:58   |   کد مطلب: 20716
عصر امروز دکتر جمیله علم الهدی ، همسر دکتر رئبسی در جمع بانوان انقلابی همدان در تالار معلم دیدار کردندو به بحث مفاهیم و ارزش های اسلامی و جایگاه زن در اسلام پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، دکتر جمیله علم الهدی همسر سید ابراهیم رئیسی و رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت و دارای دکترای فلسفه تعلیم و تربیت، عصر امروز در جمع بانوان انقلابی همدان حضور یافت.

علم الهدی در این دیدار به بحث جایگاه زنان در جامعه اسلامی اشاره داشت و ضمن بیان افکار تمدن غربی در پیش از انقلاب از ظهور تفکر انقلابی و تمدن مدرن در جامعه در مقابله با تمدن غرب گفت و افزود: دشمن اصلی ما تمدن غرب و تمدن مدرن است و در همین راستا احیا تمدن اسلامی مقدمه ظهور خواهد بود. با توجه به این هدف یک کار آن است که نظام دموکراسی غرب را از بین ببریم و نظام ولایت فقیه را برپا کنیم ، کار دیگر ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است که در غالب آن ارزش های مهم فرهنگی زنان است. در تعلیمات مدرسه و دانشگاه ما متاسفانه بازتولید ارزش های مدرن را داریم ولی بااین وجود شاهد ظهور برخی تفکرات اسلامی در بین نسل حاضر هستیم که از تربیت خانواده ها و حفظ این ارزش نشئت می گیرد.

علم الهدی در ادامه به مسئله انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت:  بروز پسرفت ها در حوزه تعلیم و تربیت، به مطرح شدن طرح تحول در تعلیم و تربیت از جانب رهبری منجر شد.

وی اشاره ای به صحبت دیوار کشی که مطرح شده داشت و گفت: این کار کار غرب است که بین جنسیت ها دیوار کشی کردند، ما در هیچ کجای قرآن و متون اسلامی از جنسیت بحث نمیکنیم و سخن بر سر مفهوم زوجیت و تکامل یکدیگر است و اصل بر جنسیت نیست. جنسیت آن است که زن و مرد را در مقابل یکدیگر قرار می دهد.با تمدن غرب الگو هایی که در بین مردان شایع بود را دربین زنان اوردند.

وی ادامه داد: زنی که هم مسئولیت اجتماعی دارد، هم فعالیت اجتماعی قبول میکند و هم حساس به جامعه است وهم به تشکیل خانواده بها میدهد این کار ها برای رقابت دنیوی نیست و مسئله زن با مردان تصرف یکدیگر نیست بلکه تقرب به خداست. الگوی مردانه را به زنان تحمیل کردند، حضرت امام این بحث را روشن کردند.تمام مشکل آنان ادامه یافتن این راه  و این ارزش ها توسط نسل سوم ماست، شهید مدافع حرم هزینه این تفکر را  میدهد، اگر این بازتولید جوانان نسل سوم ما نبود  دشمن  با ما مشکلی نداشت. وظیفه ما علاوه بر شرکت در انتخابات، مقابله با  یک جریانی است که به جای تسهیل در ازدواج جوانان از کارگران جنسی دفاع میکند اینکه شعار برابری جنسیتی داده می شه این یک تفکر غربیست.خانم ژاپنی از من پرسید چرا جایگاه زن در ایران انقدر مهمه این براش سوال بود که چرا جایگاه زن در ایران اینگونه است.علت  آن وجود قوانین بر اساس اسلام است.

علم الهدی گفت: حق نفقه زن همواره بر عهده یکی از اعضای خانوادشه، اگر خانواده نتوانند این حق را بدهند بر عهده حاکم شهره پس اسلام هیچ وقت به زن این اجازه رو نمیده که برای امرار معاش خود بره دست فروشی کنه.چرا باید در این مسائل به عقب بر گردیم، وجوداخلاق کریمانه در زنان از اهداف تفکر ماست.

وی در پیان  بیا کرد: ما در یک پیچ تاریخی قرار داریم که  در این  مقطع دیدگاه های پست مدرن به  دنبال هواهای نفسانی هستند ،در این پیچ تاریخی کسی باید بیاد جامعه رو نجات بده ، این ارزش ها را به سخره گرفتن و این خود کم بینی تزریق کردن به زنان ایرانی. این ها تفکرات غربیست. خانم آمریکایی میگفت هزار نفر در فاصله کوتاهی با همین کتاب حقوق زن در اسلام شهید مطهری مسلمان شدند، نسل سوم ما نیاز است که در این پیچ تاریخی نقش اصلی خودشون رو ایفا کنند، مادران امروز با مادری کردن و داشتن سواد سیاسی و فرهنگی ، مسئولیت  زنان تنها در این انتخابات نیست مسئولیت شما ادامه دارد،دانستن ارزش ها و فضائل و نگرش خاص در مسئله ازدواج از وظایف مهم مورد توجه  برای بانوان است. ما همچنین  کوتاهی در ادبیات داشته ایم، اگر هنرمند و  اندیشمند پای کاری بیاید آن اثر میتواند دوام پیدا کند، ما از زنان انقلابی خود  الگو نساخته ایم، ما در حوزه زنان کاری نکرده ایم، ما از حضرت فاطمه(س) چیزی نمیدانیم و برای معرفی الگوی زن کم کاری صورت گرفته ، این ها مسائلیست که باید به حول و قوه الهی در جامعه اسلامی صورت بگیرد.

 

 

انتها پیام/ چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار