مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 27. اسفند 1395 - 19:23   |   کد مطلب: 19927
امام جمعه مشهد گفت: طی سالیان اخیر شاهد اقدامات تضعیف‌کننده تولید ملی، افزایش واردات کالا در بخش دولتی و تشویق واردات با توافق برنامه‌های تجارت کشور بوده‌ایم که بازار کشور را به کشورهای خارجی مثل ترکیه داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از صبح توس، آیت‌الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: یک سال از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می‌گذرد و باید در روزهای پایانی سال کارنامه خودمان را بررسی و ببینیم در اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل چه کرده‌ایم؟

وی بیان کرد: سال 94 نیز سال اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده بود ولی اقدام مؤثری انجام نشد و تنها در حد یک شعار و برنامه به آن پرداخته شد، به همین خاطر سال 95 سال به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شد تا اقدام و عمل انجام شود.

آیت‌الله علم الهدی گفت: ستاد اقتصاد مقاومتی که با مسئولیت معاون اول رئیس‌جمهور فعال‌شده، در یک مرحله 600 برنامه و در مرحله دیگر 200 مرحله برنامه‌ریزی شد که از این تعداد باید  120 برنامه  از این‌ها در سال 95 انجام می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دولت در سال گذشته جهت پیش برد سیاست اقتصاد مقاومتی اقداماتی را انجام داد اما مجموعه کارهایی که در این موضوع انجام شد در جامعه نمایان نشد و مردم در زندگی خود اثری از این اقدامات ندیدند.

وی افزود: امسال در اجرا و مرحله عمل اقتصاد مقاومتی انحراف به وجود آمد که یک گروه اعمال انحرافی از اقتصاد مقاومتی و گروه دوم حرکاتی که در تضاد با اقتصاد مقاومتی بود.

آیت‌الله علم الهدی یادآور شد: یک انحراف بزرگی که به وجود آمد، تأکید دولت بر فروش بیشتر نفت خام بود اما این در حالی است که در اقتصاد مقاومتی باید روی فروش فرآورده  نفتی کار شود نه بر روی فروش نفت خام.

امام‌جمعه مشهد بزرگ‌نمایی اثرات تحریم دشمن از سوی دولت را دومین اقدام انحرافی با اقتصاد مقاومتی خواند و بیان کرد: باید برنامه‌های ما طوری باشد که تحریم‌ها اثری نداشته باشند نه اینکه تحریم نکنند.

وی ادامه داد: حساب بیش‌ازاندازه روی سرمایه‌گذاری خارجی، نگارش برنامه‌ها با پیش‌فرض رفع تحریم‌ها  و بی‌توجهی به مقاوم‌سازی در مقابله با تهدیدهای احتمالی را از دیگر اقدامات انحرافی با اقتصاد مقاومتی است که متأسفانه شاهد اجرای آن‌ها طی سالیان اخیر بودیم.

آیت‌الله علم الهدی در خصوص اقدامات متضاد با اقتصاد مقاومتی گفت: شاهد اقدامات تضعیف‌کننده تولید ملی، افزایش واردات کالا در بخش دولتی و تشویق واردات با توافق برنامه‌های تجارت کشور بوده‌ایم که بازار کشور را به کشورهای خارجی مثل ترکیه داده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی  بیان کرد: واگذاری نفت و گاز به شرکت‌های خارجی کار اشتباهی بود این در حالی است که شرکت‌های داخلی همچون قرارگاه خاتم وجود دارند که توانایی انجام این پروژه‌های بزرگ رادارند.

وی با بیان اینکه طی سالیان اخیر شاهد صدور مجوز برای واردکردن کالاهای لوکس بوده‌ایم ادامه داد: به مردم میگوییم تی‌شرت خارجی نخرید اما از آن‌سو ماشین پورشه چند صدمیلیونی وارد می‌شود و با این کار فرهنگ تجمل‌گرایی در کشور رواج می‌یابد.

آیت‌الله علم الهدی یادآور شد: من درصدد دولت ستیزی و نقد دولت نیستم اما در این تریبون خطابه نماز جمعه سال گذشته مقام معظم رهبری خواستار اقدام و علم در اقتصاد مقاومتی شدند و ما اکنون پس از یک سال باید بدانیم که اقداماتی در این عرصه صورت گرفته است.

امام‌جمعه مشهد تصریح کرد:  من سرباز مقام معظم رهبر هستم و باید خواسته رهبری را بگویم و تنها اشکال به دولت وارد نیست بلکه به نمایندگان مجلس نیز وارد است که چرا اقدام خاصی در اقتصاد مقاومتی نکرده‌اند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار