مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. ارديبهشت 1396 - 22:05   |   کد مطلب: 20782
آن‌طور که مقامات قضایی هشت استان و شهرستان مختلف کشور اعلام کرده‌اند، در روز برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراها ۲۵۱ نفر به‌خاطر تخلفات انتخاباتی مختلف دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، در حالی روز گذشته (جمعه) 29 اردیبهشت در 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی در سراسر کشور برگزار شد که در برخی شعب اخذ رأی، تخلفات انتخاباتی رخ داد.

بنابر اعلام غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران، روز گذشته در حوزه‌های مختلف اخذ رأی این استان، 120 نفر به‌خاطر تخلفات انتخاباتی که عمده آنها خرید و فروش رأی و مداخله برخی عوامل بود، دستگیر شدند.

آن‌طور که اسماعیلی گفته، بیشتر تخلفات انتخاباتی رخ‌داده در حوزه‌های اخذ رأی این استان، مربوط به انتخابات شوراها بوده اما در برخی موارد، انتخابات ریاست جمهوری را نیز تحت تأثیر قرار داده است.

رئیس کل دادگستری استان تهران پیشتر هم از تشکیل پرونده برای برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی، مجریان برگزاری انتخابات مانند استانداران و فرمانداران و بخشداران و برخی رسانه‌ها به‌خاطر تبلیغ علیه یا له نامزدهای انتخابات خبر داده بود که به‌گفته وی، به‌جز پرونده یکی از مطبوعات، مابقی پرونده‌ها در دست رسیدگی دادسرا قرار دارد.

البته ناگفته نماند که همه پرونده‌های تشکیل‌شده برای مدیران دستگاه اجرایی یا مجریان انتخابات، مربوط به تهران نیست بلکه مربوط به سایر استان‌های کشور است اما بر اساس قانون انتخابات، رسیدگی به آنها در صلاحیت دادگستری استان تهران است.

همچنین بنابر اخبار منتشرشده در خبرگزاری میزان، در استان گلستان در روز برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، 50 نفر به‌خاطر تخلفات انتخاباتی دستگیر و از این تعداد، 20 نفر بازداشت شدند. 15 نفر در بندرعباس، 27 نفر در سیستان و بلوچستان، 22 نفر در اردبیل، دو نفر در کرج، هشت نفر در فردیس و هفت نفر نیز در کرمان دستگیر شدند که اخلال در نظم انتخابات، تبلیغ به‌نفع یک کاندیدای خاص در حوزه رأی‌گیری، تطمیع، تهدید، خرید و فروش رأی و بعضاً نیز درگیری بین هواداران نامزدهای انتخابات، از جمله دلایل دستگیری متخلفان است.

دادستان کرمان اعلام کرده که در کل این استان، 77 پرونده تخلف انتخاباتی تشکیل شده که 24 پرونده در روز انتخابات تشکیل شده است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار