مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 4. دى 1397 - 13:36   |   کد مطلب: 23549
کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مدیریت جهادی اعضای دولت در زمان جنگ بیان داشت: در میان اعضاى دولت، مدیرانى بودند که حتى یک لحظه از دوران مسئولیتشان را براى خود و رفاه خانواده و یاران خود صرف نکردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پاسخ به سوالی مبنی بر نقش مدیریت جهادی در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مدیریت جهادی دارای سه ویژگی اصلی است که اولین آن اصالت دادن به مأموریت و فدا نکردن آن در مقابل منافع شخصى و گروهى است.

وی در ادامه افزود: دومین ویژگی مدیریت جهادی ایفاى درست تکلیف بر مبناى دانش و تخصص و تجربه و سومین شاخصه این نوع مدیریت، اخلاص و پاک نگهداشتن نیت از هر آنچه غیر از کسب خشنودى خداست خواهد بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن مرور شاخصه های یک مدیر جهادی و نحوه مدیریت این مدیر تصریح کرد: هرکس بتواند این ویژگی ها را با خود داشته باشد قطعاً یک مدیر جهادی است و مدیریت او را می توان جهادی عنوان کرد؛

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با مدیریت جهادی چگونه می توان از بن بست ها و شرایط خطیر مانند تحریم های اقتصادی عبور کرد بیان داشت: چون در مدیریت جهادى، "توجه به نفس خود تحت شعاع ایفاى وظیفه قرار مى گیرد، تأثیر پذیرى از مشکلات و سختی‌هاى احتمالى ناشى از تحریم کاهش مى یابد.

میرسلیم با بیان اینکه در مدیریت جهادی احساس مسئولیت در مورد حل مشکل و اهتمام براى چاره جویى شدت مى گیرد یادآوری کرد: یک مدیر جهادی با برخورداری از این روحیه است که به جاى مطرح کردن توقعات شخصى، سبقت گرفتن در خیر رساندن به دیگران و مراعات دقیق انصاف وجهه همت او قرار مى گیرد و بن بست ها فرو مى ریزد و تحریم کنندگان سریعاً پشیمان و مأیوس مى شوند.

وی با اشاره به نمونه هایی از تجربه مدیریت جهادی خود در حل مشکلات کشور یادآوری کرد: تجربه شخصى من به دوران پرالتهاب جنگ تحمیلى برمى گردد. بیش از یک میلیون و صدهزار نفر از هموطنان ما آواره شدند و از مسکن و آرامش و کار و فعالیت مولد و تحصیل و تربیت فرزندانشان بازماندند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه همچنین افزود: این افراد در شرائطى قرار گرفتند که اگر با آنها همدردى نمى شد به یأس گرفتار مى شدند و مشکلات عدیده جسمى و روحى نزد آنها پدیدار مى شد؛ اما خوشبختانه عده اى از افراد فداکار و ایثارگر بر مبناى مدیریت جهادى بدون چشمداشت مادى دست به دست هم دادند و با شناخت دقیق ابعاد مشکل و تلاش شبانه روزى و بى وقفه کمر همت بستند و مشکل را سریعاً مهار کردند و با چاره جویى همه جانبه مانع بروز فاجعه اى انسانى شدند و حتى خود لشگرى شدند در مقابل صدام.

نمایندگان مجلس زمان جنگ، نمایندگی را برای زد و بند نمی خواستند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از این قبیل مدیران و کارکنان جهادى در زمینه هاى گوناگون بسیار داشتیم خاطرنشان کرد: در مجلس شوراى اسلامى نمایندگانى داشتیم که مظهر جهاد فى سبیل الله بودند؛ آنها نمایندگى را براى زد و بند با دولت و دریافت امکانات مادى نمى خواستند و براى خود کیسه ندوخته بودند.

میرسلیم ضمن اشاره به اینکه برخی نمایندگان زمان جنگ در مقام نمایندگى جز حق نمى گفتند تصریح کرد: آنها از گزافه گویى و عوام فریبى مبرا بودند و در جایگاه نظارت بر اجراى قوانین از هیچ چیز فروگذار نمى کردند؛ به دنبال منافع میهنى بودند و آن را فداى برخى تمنیات محلى یا طایفه گرایانه نمى کردند و در جهت ارتقاء روحیه قانونگرایى در بین مردم حوزه انتخابیه و فرهنگ سازى براى ارتقاء مردم سالارى دینى سختکوش بودند.

وی در ادامه افزود: آن‌ها وظیفه مهم را فداى جلب نظر مردم براى تجدید رأى آورى نمى کردند؛ برخى از آنها به فیض شهادت نائل آمدند، نور الله تربتهم و برخى دیگر در این مسیر جهادى منتظر کسب فیض الهى اند. متأسفانه امروز تعداد اندکى از نمایندگان در این مسیر و در این مقامند.

 

برخی از مدیران دولتی زمان جنگ سطح زندگی‌شان از عموم مردم هم پایین تر بود

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به مدیریت جهادی اعضای دولت در زمان جنگ بیان داشت: در میان اعضاى دولت، مدیرانى بودند که حتى یک لحظه از دوران مسئولیتشان را براى خود و رفاه خانواده و یاران خود صرف نکردند و با این که قابلیتهاى مدیریتى عالى داشتند در دوران خدمت دولتى به بنگاهدارى و ادامه مسئولیتهاى مدیریتى در شرکتهاى خصوصى و جلب منافع مادى آنى و آتى براى خویش و وابستگان خانوادگى و سیاسى خویش اصلا نپرداختند و بسیارى از آنها پس از دوران وزارت حتى در شرایط مادى ضعیفتر قرارگرفتند.

 

نمایندگانی داشتیم که بدون غرض ورزی تذکر می‌دادند و استیضاح می‌کردند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  همچنین گفت: آنها هیچ گاه براى چند روز بیشتر بر مسند وزارت و صدارت نشستن تن به هر خوارى نزد نمایندگان مجلس ندادند و با استغنا و با دقت به ایفاى وظایف قانونى خود متعهد ماندند و از تذکرات غرض ورزانه و استیضاح هاى ناحق واهمه اى به خود راه ندادند. آنها ابداً بیت المال را براى خود و رأى آورى خود و جلب اعتماد مجلس هزینه نکردند و حتى براى پرهیز از شبهه هزینه هاى آب و برق و تلفن دفتر خود را از بیت المال نپرداختند و ابداً به ویژه خوارى آلوده نشدند.

میرسلیم در ادامه خاطرنشان کرد: آنها واقعاً با صلابت تمام و از موضع استغنا، شیفته خدمت بودند و نه تشنه کام قدرت؛ نمونه هاى آنان در میان دولتمردان کنونى انگشت شمارند.

وی به نمونه هایی از قاضی های جهادی نیز اشاره کرده و گفت: در میان قضات کسانى بودند که کثرت کار و تنوع پرونده ها مانع موشکافى آنها در کشف حقیقت و در داورى غیرجانب‌دارانه و غیرحق‌گرایانه نمى شد؛ روند کاری این قاضیان به شکلی بود که مجرمان با شنیدن نامشان از ترس به خود می لرزیدند.

دغدغه برخی از قاضیان زمان جنگ، مظلوم واقع شدن حق بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه افزود: عملکرد این قاضی ها به شکلی بود که حتی پرونده‌هایی با ابعاد بزرگ آنها را گرفتار وسوسه نمى کرد؛ تنها دلنگرانى آنها این بود که حق کشته شود و فردى مظلوم بماند و اگر خداى ناکرده اشتباهى سهواً مرتکب مى شدند، از پاى نمى نشستند تا رفع ظلم و احقاق حق کنند؛ کوچکترین کلاه شرعى یا شائبه اى از رشوه در فعالیتهاى قضایی‌شان یافت نمى‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین گفت: هیچ خاطى و متخلف و مجرمى نمى توانست بر آنها طمع ببندد ولو از بلندپایگان سیاسى یا وابستگانشان باشد؛ آنها متأثر از فضاى سیاسى و اجتماعى و اقتصادى حاکم مبادرت به تشکیل پرونده نمى کردند تا تظاهر به پرکارى کنند.

میرسلیم با بیان اینکه هیچ رویه ناصوابى با آراء برخی از قاضیان جهادی در زمان جنگ باب نمى شد عنوان کرد: امیدواریم خداوند تعداد و توفیقات مدیران جهادی  را روزافزون کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در میان فرماندهان کسانى بودند که در شفافیت نظیر نداشتند؛ کوچکترین اثرى از تکبر و خودخواهى و طراحى هواپرستانه یا آلودگى به دنیاطلبى و اشرافیگرى و گروه گرایى در آنها مشاهده نمى شد؛ معیار آنها در خدمت چه در جبهه و چه در دوران صلح و سازندگى، خدمت تمام عیار و بى ریا و مبرا از طمع بود. بسیارى از آنها به فیض شهادت نائل آمدند؛ از خداى متعال مى خواهیم آنها را سرمشق ما قراردهد.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: این مدیران، قاضیان و فرماندهان نمونه‌های موفقی از مدیریت جهادی را در کارنامه انقلاب ثبت کرده اند و مدیران فعلی با الگوگیری از آنها می توانند به تحقق مدیریت جهادی در کشور کمک شایانی داشته باشند.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار