مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 1. خرداد 1396 - 12:28   |   کد مطلب: 20807
مسئول ستاد استان تهران حجت الاسلام رئیسی گفت: در برخی از حوزه‌ها، رای‌گیری تا ساعت 11 آغاز نشده بود و درب برخی از حوزه‌های انتخابیه هم پیش از موعد مقرر بر روی مردم بسته شد و در نتیجه آراء مردم اخذ نشد، ما امیدواریم که مراجع قانونی و شورای نگهبان به این موضوع رسیدگی کنند و در عین حال تابع قانون هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، سید مهدی هاشمی مسئول ستاد استان تهران حجت الاسلام رئیسی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛با اشاره به تخلفات متعدد عوامل اجرایی انتخابات اظهار داشت: بخشی از مسائل، مشکلات و تخلفاتی که عمده آن‌ها از سوی عوامل اجرایی انتخابات انجام شده است باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی نسبت به صحت انتخابات شده است.

 

وی افزود: برای پیگیری این تخلفات راهکار‌های قانونی وجود دارد و ما حتما از طریق مراجع قانونی این موضوع را پیگیری می‌کنیم.

 

مسئول ستاد استان تهران حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: بخشی از این تخلفات که قابل مستندسازی بود جمع آوری و منعکس شده و امیدواریم شورای نگهبان این موضوع را دقیق بررسی کند تا از آراء مردم صیانت شده باشد.

 

هاشمی با بیان اینکه صیانت از آراء مردم باعث اعتماد آن‌ها به انتخابات می‌شود و از صلب اعتماد مردم جلوگیری می‌کند گفت: برخی از تخلفات انجام شده قابل جبران نیست، یعنی شاید تخلفاتی که اسناد آن‌ها ارائه شده موجب ابطال برخی از آراء شود اما ما حوزه‌های انتخابیه‌ای داشتیم که اصلا در آن‌ها رای‌گیری انجام نشده است و این دست تخلفات قابل جبران نیستند و ما امیدواریم که این تخلفات حداقل در دوره‌های بعدی تکرار نشود.

 

وی در خصوص مهندسی آراء توسط عوامل اجرایی انتخابات عنوان کرد: این نگاه بدبینانه‌ای است که ما بگوییم انتخابات مهندسی شده و ما هم چنین سوءظنی نداریم مگر اینکه مستندات ارائه شده چنین مسئله‌ای را اثبات کند، اما با نگاه خوشبینانه می‌توانیم بگوییم که مشکلات و تخلفات ایجاد شده حاصل سوء مدیریت عوامل اجرایی است.

 

مسئول ستاد استان تهران حجت الاسلام رئیسی با اشاره به تغییر گسترده عوامل اجرایی انتخابات گفت: در برخی از حوزه‌ها، رای‌گیری تا ساعت 11 آغاز نشده بود و درب برخی از حوزه‌های انتخابیه هم پیش از موعد مقرر بر روی مردم بسته شد و در نتیجه آراء مردم اخذ نشد، ما امیدواریم که مراجع قانونی و شورای نگهبان به این موضوع رسیدگی کنند و در عین حال تابع قانون هستیم.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار