مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 5. خرداد 1396 - 22:28   |   کد مطلب: 20867
فردی که از طریق کانال های تلگرامی اقدام به کلاهبرداری با تبلیغات و حراجی سرویس چوب کرده بود توسط پلیس فتا سیستان و بلوچستان کمتر از یک هفته شناسایی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از  عصرهامون، یکی از شهروندان در تماسی که با این پایگاه خبری داشت، از یک کلاهبرداری در کانال های تلگرام پرده برداشت.
 
وی گفت: یک هفته قبل اقدام به خرید یک سرویس چوب از طریق تبلیغات و حراجی یکی از کانال های تلگرامی کردم.
این شهروند با بیان اینکه پس از ثبت خرید و ارسال مبلغ شاهد بلاک خود توسط فروشنده سرویس چوب بودم به این ماجرا مشکوک شدم لذا به پلیس فتا جهت شکایت مراجعه کردم.
 
وی ضمن قدردانی از اقدام به موقع پلیس فتا سیستان و بلوچستان بالاخص مسئولین واحد مبارزه با جرایم سایبری، اضافه کرد: پلیس فتا در عرض کمتر از یک هفته فرد مورد نظر را شناسایی و وجه بنده را بازگرداند.
 
سرگرد علی سرحدی رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به جزئیات این پرونده، اظهار داشت: با توجه به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه از طریق کانال تلگرامی اقدام به خرید سرویس چوب داشته و مبالغی را نیز در این خصوص پرداخت کرده است که پس از پرداخت مبلغ نام برده،متهم اقدام به حذف اکانت خود کرده و هیچ گونه اطلاعاتی از وی نداشته است.
 
وی ادامه داد: این شهروند با در دست داشتن مدرک قضایی به پلیس فتا استان مراجعه که کارشناسان این پلیس کمتر از یک هفته با اقدامات فنی و اطلاعاتی نسبت به شناسایی فرد و بازگرداندن مبلغ کلاهبرداری شده اقدام کردند.
 
سرگرد سرحدی به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان از سایت های غیر معتبر و نا شناخته قبل از اطمینان کامل و شناخت فرد اقدام به خرید اینترنتی نکنند.
 
رئیس پلیس فتا استان تصریح کرد: افراد در صورت وجود موارد مشابه از این نوع کلاهبرداری می‌توانند به پلیس فتا برای ادامه دادخواهی مراجعه کنند.
انتهای پیام/چ

 

دیدگاه شما

آخرین اخبار