مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. خرداد 1396 - 22:15   |   کد مطلب: 21211
حمله موشکی مقتدرانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با هر ترفند رسانه ای که در کشورهای مختلف منتشر شد اما نتوانست ابهت توان و قدرت نظامی ایران اسلامی و پاسخ کوبنده سربازان ولایت را در جواب ترقه بازی های تروریستها در تهران،و وحشت دنیای استکبار از اقدام جانانه ایران در دفاع از امنیت خود را پنهان کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از دیار آفتاب؛ پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع تروریستها در دیرالزور سوریه این حادثه تیتر یک اغلب رسانه های جهان شد.

رسانه هایی همچون راشاتودی، رویترز، فرانس ۲۴، یورو نیوز، العربیه، بی بی سی، هآرتص، المیادین، الجزیره،  الاخبار به بازتاب حملات موشکی سپاه پاسداران ایران به مواضع تروریست ها در دیرالزور سوریه پرداختند.

خبرگزاری یورو نیوز  با درج عنوان "حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش در دیر الزور" به شرح این خبر پرداخت.

این خبرگزاری در ادامه به نقل از خبرگزاری ایسنا، به نقل از روابط عمومی سپاه پاسداران نوشت، هدف نیروی هوافضای سپاه از حمله موشکی به مقر فرماندهی و مراکز تجمع و پشتیبانی داعش ، مجازات عاملین حمله تروریستی اخیر به مجلس شورای اسلامی ایران و آرامگاه روح الله خمینی عنوان شده است.

یورونیوز همچنین نوشت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای گفته که تمام موشک‌های شلیک‌شده بطور موفقیت آمیزی به مواضع داعش در دیرالزور اصابت کرده است. این موشک‌ها که تعدادشان مشخص نشده از پایگاههای موشکی نیروی هوافضای سپاه در استان های کرمانشاه و کردستان پرتاب شده‌اند.

خبرگزاری رویترز نیز در گزارش خود مربوط به حمله موشکی ایران به مواضع تروریستهای داعش در سوریه به نقل از خبرگزاری تسنیم نوشت سپاه پاسدارن ایران موشکهایی را به شرق سوریه پرتاب کرد و مواضع گروههای افراطی ای که مسئولیت حملات تهران را؛  که طی آن ۱۸ نفر کشته شدند، به عهده گرفتند را مورد حمله قرار دادند. این خبرگزاری همچنین به نقل از تسنیم اشاره کرد این موشکها میان برد بوده و از غرب ایران به استان دیرالزور در شرق سوریه پرتاب شده است. و تعداد زیادی از داعشی ها و اسلحه و مهماتشان را معدوم کرده است.

رویترز همچنین در خبر تکمیلی خود نوشت: رویترز صحت این گزارش را تایید نمی کند. اغلب فرماندهان ارتش و مسئولان ایرانی که شیعه هم هستند به افراطی های اهل سنت تکفیری می گویند و سپاه پاسداران با این گروههای تکفیری که با حکومت اسد مخالفند در سوریه می جنگد.

خبرگزاری دیگری که به بازتاب این حادثه پرداخت المیادین بود، این خبرگزاری در گزارش خود چنین نوشت: نیروهای سپاه پاسداران در ایران موشکهایی را به مقر نیروهای تروریستهای تکفیری در دیرالزور در شرق سوریه پرتاب کرد. امیرعبداللهیان دستیار رئیس مجلس ایران گفته است، این فقط یک هشدار نرم بود.

این خبرگزاری در ادامه ویدیوهایی از پرتاب موشکها به مواضع داعش را منتشر کرد و همچنین به واکنش کاربران فضای مجازی در صفحاتش پرداخت.

المیادین در ادامه نوشت، به گفته رئیس هوا فضای سپاه، شش موشک بالستکی زمین به  زمین میان برد به مقر داعش در دیرالزور اصابت کرده است. و گزارش ها حاکی از این است که تعداد زیادی از تروریست ها و مهمات و اسلحه هایشان معدوم شده است.

خبرگزاری المیادین همچنین نوشت شبکه هفت اسرائیل گفته بیانیه صادره از سپاه پاسداران در خصوص پرتاب موشک در واقع یک پیام تهدید برای اسرائیل و عربستان و آمریکاست. و این اقدام ایران را حمله موشکی نادری دانست.

خبرگزاری الجزیره نیز با درج خبر حمله موشکی سپاه به مواضع داعش اینچنین نوشت: سپاه پاسداران برای اولین بار با موشکهای زمین به زمین میان برد، مواضع تروریستهای تکفیری را در دیرالزور شرق سوریه مورد اصابت قرار داد.

این خبرگزاری در ادامه نوشت، سپاه پاسداران گفته است این بمباران برای انتقام گرفتن از کشته شدگان در مجلس و حرم امام بوده است که توسط ترورست های داعش صورت گرفته، بوده است.

الجزیره همچنین نوشت، بر حسب بیانیه سپاه پاسداران این بمباران دهها کشته برجای گذاشته است. و این موشکها از دو استان کرمانشاه و کردستان به مقر داعش پرتاب شده است. در این بیانیه آمده است، هرگونه هدف قرار دادن امینت ایران از سوی گروههای تروریستی و حامیان منطقه ای اش صورت بگیرد امن نخواهند بود و پاسخی مناسب از ایران دریافت خواهند کرد.

ویران شدن مواضع تروریستهای تکفیری در سوریه

خبرگزاری راشاتودی نیز نوشت: سپاه پاسداران موشکهایی را به مواضع داعش در دیرالزور شرق سوریه پرتاب کرد. سپاه پاسداران هدف از این عملیات را تنبیه عاملین ترورهای اخیر در تهران دانست.

این خبرگزاری در ادامه بیان کرد: موشکهای زمین به زمین که از پایگاه موشکهای نیروی هوا فضای سپاه در استانهای کرمانشاه و کردستان پرتاب شد، مواضع تروریستهای تکفیری را ویران کرد.

روزنامه صهیونیستی هآرتص نیز این خبر را منعکس کرده و نوشت: ایران پس از ۳۰ سال برای اولین بار از موشکهای میان برد خود در جنگ سوریه استفاده کرد.

این روزنامه همچنین در خصوص هدف این بمباران نوشت، سپاه پاسدارن ایران از غرب ایران به شرق سوریه موشکهایی را پرتاب کرد و پایگاههای گروههای ستیزه جو را مورد اصابت قرار داده است و هدف از این بمباران را حملات به تهران که در طی آن ۱۸ کشته بر جای ماند، دانست.

اسپوتنیک هم در پی حملات موشکی سپاه، نوشت: سیلی را داعش خورد تا صدایش را دیگران بشنوند. سپاه پاسداران با پرتاب موشک مقر نیروهای تروریستی داعش در شرق سوریه را هدف قرار داد. و علت آن را حملات تروریستی که در روزهای گذشته در تهران از سوی داعش صورت گرفته بود، بیان کرد.

روزنامه لبنانی الاخبار نیز در گزارشی نوشت: درحالی که ارتش سوریه و هم پیمانانش عملیاتهایی را برای رسیدن به دیرالزور، شدت می بخشیدند ، موشکهای ایران مواضع داعش در دیرالزور را هدف قرار دادند.

این حمله ایران به مواضع داعش حاوی پیام تندی برای آمریکا بود که با ایران بر سر سوریه کشمکش دارد.

 خبرگزاری العربیه که در ابتدا سکوت کرده بود و خبری در این خصوص مندرج نکرده بود در نهایت به بازتاب این خبر پرداخت و اینگونه نوشت:

سپاه پاسداران: مواضع داعش در سوریه را باموشک‌های شلیک شده از ایران هدف قرار دادیم.

این خبر گزاری در ادامه نوشت، روابط عمومی سپاه پاسداران ایران شامگاه یکشنبه ۱۸ ژوئن در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروی موشکی این نهاد نظامی، مواضع گروه داعش در سوریه را هدف حملات موشکی قرار داد.

بنابر این بیانیه، این حمله به تلافی حملات مسلحانه اخیر به ساختمان پارلمان و مزار آیت الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی است که دست کم ۱۷ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت؛ حملاتی که گروه داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت؛ حملاتی که همچنان ابهام‌ها و سوالات زیادی درباره آن مطرح است.

اما خبرگزاری بی بی سی فارسی در ابتدا اینگونه تیتر زد:

حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به سوریه

و سپس آن را تغییر داد و اینگونه نوشت:

حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به داعش در سوریه

و نهایتا براساس فشار افکار عمومی تیتر خود را برای بار سوم تغییر داده و نوشت:

حمله موشکی سپاه پاسداران ایران به تروریستها در سوریه

حمله موشکی مقتدرانه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران با هر ترفند رسانه ای که در کشورهای مختلف منتشر شد اما نتوانست ابهت توان و قدرت نظامی ایران اسلامی و پاسخ کوبنده سربازان ولایت را در جواب ترقه بازی های تروریستها در تهران،و  وحشت دنیای استکبار از اقدام جانانه ایران در دفاع از امنیت خود را پنهان کند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار