مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 3. تير 1396 - 21:56   |   کد مطلب: 21256
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شوری اسلامی گفت: در حالی که طبق قانون بانک ها باید سود و جریمه وام های زیر۱۰۰میلیون تومان را با پرداخت اصل پول وام ببخشند، شاهد هستیم برخی بانک ها با بهانه های غیر منطقی از عمل به این ابلاغیه خودداری می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  به نقل از رودآور؛ «محمدمهدی مفتح» درباره پرداخت وام بانکی زیر ۱۰۰ میلیون تومان، گفت:  طبق قانون که به پیشنهاد بنده بوده است بانک ها باید سود و جریمه وام های زیر۱۰۰میلیون تومان را با پرداخت اصل پول وام ببخشند اما عجیب است که برخی بانک ها با بهانه های غیر منطقی از انجام این کار بعد از تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان و ابلاغ آن توسط دولت به کلیه بانک ها باز هم خودداری می کنند.
مسئولان اجرایی پایان سال 96 را زمان بهره برداری از بیمارستان قائم اعلام کردند
وی در ادامه اظهار کرد: با پیگیری انجام شده درباره ساخت پروژه بیمارستان قائم (عج) بعد از سالیان سال که متوقف بود پروژه مجددا" فعال و علاوه بر آن با توجه به سطح زیر بنای بیمارستان از ۹۶ به ۱۵۲ تختخواب ارتقا داده شد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه در اجرای این پروژه پد هلیکوپتر هم ساخته می شود، افزود: مسئولان اجرایی قول قطعی افتتاح پروژه بیمارستان قائم(عج) را تا پایان سال ۹۶ داده اند که بنده به عنوان نماینده مردم تویسرکان به طور قطع پیگیری پروژه را تا حصول نتیجه خواهم داشت.

مفتح عنوان کرد: تاکنون دو بار وزیر بهداشت و درمان و بالای ۱۰ بار به صورت مرتب معاونین وزیر در حوزه راه و شهرسازی و بهداشت از این پروژه بازدید و اعتبارات قابل توجهی به آن اختصاص داده اند.

سابق بر این با وجود مصوب شدن طرح هایی برای راه های تویسرکان در عمل یک سانتیمتر پیشرفت فیزیکی نداشتند

وی به فعالیت های انجام شده در حوزه راه و شهرسازی در تویسرکان هم اشاره کرد و گفت: در حوزه راه پیشرفت های قابل توجهی داشته ایم، تمام راه ها مربوط به ۵۰سال قبل بود، در حالی که پیش از حضور بنده اصلاح راه های تویسرکان مصوب شده بود، اما یک سانتیمتر پیشرفت فیزیکی نداشت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با رایزنی هایی که انجام دادیم محور جوکار ـ تویسرکان و تویسرکان ـ کنگاور فعال و ادامه پیدا کرد و بودجه های مورد نیازشان نیز تامین شد و طبق قول وزارت راه بزودی ادامه مسیر راه تویسرکان فرسفج به بهره برداری می رسد و ادامه مسیر تا حوزه راه شهرستان تعیین تکلیف می شود.

 مفتح افزود: در محور جوکار ـ تویسرکان حدفاصل روستای حسین آباد ساخت و سازهای داخل حریم تخریب انجام شده و تا حدود دو ماه دیگر مسیر مذکور طبق قول وزارت راه  زیر بار ترافیک می رود و به دنبال آن مسیر گردنه خیرآباد هم در دستور کار قرار دارد.

تملک ایستگاه باباکمال تویسرکان300 میلیون تومان هزینه داشت

وی درباره ایستگاه راه آهن تویسرکان هم عنوان کرد: هیچ ایستگاه راه آهنی در تویسرکان وجود نداشت و تعریف نشده بود و با پیگیری هایی که انجام شد، ایستگاه راه آهن باربری و مسافربری بابا کمال مشخص شد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: تملک ایستگاه با هزینه ای بالغ بر حدود 300 میلیون تومان انجام شده است.

سد خرمرود سه سال دیگر افتتاح می شود

مفتح با بیان اینکه سد خرمرود یکی از پروژه هایی هست  که در سال های قبل مطالعه، تصویب و در ردیف بودجه قرار گرفته بود ولی  در عمل این پروژه حذف و تنها در حد نام سد خرمرود مطرح می شد.

وی تأکید کرد: با پیگیری های مستمر و مجدانه از حضور وزیر نیرو و معاونین وزیر که این سد باید انجام شود و دولت را توجیه کردیم که ساخت سد در این منطقه تویسرکان ضرورت دارد.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: نامه هایی وجود دارد که نشان می دهد سد مذکور متوقف شده است، اما با جدیت پیگیری کردیم که سد اجرا شود و به دنبال آن نکته مهمتر نحوه اجرای سد است که اگر دست دولت بود شاید سال ها با بودجه قطره چکانی ادامه می یافت اما ما نحوه اجرا را تغییر دادیم و  با فاینانس داخلی و تضمین دولت زمینه ساز ساخت سریع این سد شدیم، که طبق ول پیمانکاران آن در حدود سه سال دیگر به بهره برداری می رسد.

جذب 90 میلیارد تومان اعتبار برای خسارت سرمازدگی باغات استان توسط مفتح

مفتح به سرمازدگی باغات تویسرکان در سال های متوالی هم اشاره کرد و گفت: پیگیری های مکرری که از زمان سرمازدگی سال ۹۴ داشتیم، چه در سفر رییس جمهور و چه در سازمان برنامه و بودجه سبب شد بتوانیم علاوه بر بودجه برای شهرستان برای کل استان هم بودجه بگیریم.

به گزارش رودآور، گفته می شود مفتح تنها نماینده ای بود که در استان با تمام توان پیگیر دریافت بودجه خسارت سرمازدگی بود که خوشبختانه علاوه بر ۳۰میلیارد تومان برای تویسرکان ،۶۰میلیارد هم برای بقیه استان گرفت.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار