مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. تير 1396 - 22:28   |   کد مطلب: 21326
کلاهبرداران برای تحصیل مال نامشروع و تیغ زدن مردم ساده، به روش‌های تازه‌ای متوسل شده‌اند تا عوام را فریب دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از آناج، اصولاً کلاهبرداران شیوه‌های خاصی برای فریب مخاطبان خود دارند و بعضا ترفندهایی را در همین راستا به کار می‌گیرند که آدمی از شنیدن آن‌ها متعجب می‌شود و به‌اوج باهوشی تعدادی از این مجرمان پی می‌برد. در همین تبریز روش‌ جدیدی برای درآمدزایی نامشروع و برداشتن کلاه خلق‌الله ابداع شده است که حداقل تا 10 ماه فرد را برای افزودن بر تعداد قربانیان خویش آزاد می‌گذارد.

در این روش گروه‌هایی چند نفره در قالب تور زیارتی کربلا و مشهد تراکت‌هایی را چاپ و در بین مردم شروع به تبلیغ کرده‌اند، آنان از مشتریان می‌خواهند مبلغ 10 میلیون تومان در اختیار گروه قرار دهند، پس از گذشت 10 ماه، وعده‌ی پرداخت ماهیانه مبلغ یک میلیون تومان را تحت عنوان هدیه علاوه بر پول اصلی می‌دهند و عنوان می‌کنند پس از پایان مدت مذکور آنان را به صورت رایگان به سفر مشهد یا کربلا خواهند فرستاد.

البته در این روش برای آنکه محدوده‌ی کلاهبرداری بیشتر شود، پیشنهادهای 5 میلیون تومانی و یک میلیون تومانی نیز قرار داده‌اند که پس از 10 ماه، علاوه بر بازگشت آن 5 میلیون تومان یا یک میلیون، ماهیانه به ترتیب 500 هزار تومان و 150 هزار تومان عودت داده می‌شود و در کنار آن لوازم مصرفی و حبوبات رایگان نیز می‌دهند!

تمام این‌ها وعده‌هایی است که کلاهبرداران به مردم مناطق محروم و قشر متوسط جامعه می‌دهند تا با سوءاستفاده از طمع و عطش زیارتی آنان، داشته‌هایشان را بگیرند و بعد از 10 ماه فرار کنند.

پایگاه اطلاع رسانی آناج تعدادی از این کلاهبرداران را شناسایی کرده و در صورت اقتضاء، اسناد و مشخصات آنان را در اختیار مراجع ذی‌صلاح می‌گذارد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار