به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 13. تير 1396 - 13:05   |   کد مطلب: 21377
او یا خیلی احمق است و یا خیلی زرنگ، این نظری است که بسیاری از تحلیل گران سیاسی این روزها درباره رفتارهای عجیب و غریب دونالد ترامپ، مطرح می کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، "او یا خیلی احمق است و یا خیلی زرنگ"، این نظری است که بسیاری از تحلیل گران سیاسی این روزها درباره رفتارهای عجیب و غریب دونالد ترامپ، مطرح می کنند. ترامپ در جدید ترین شاهکارش که حسابی هم خبر ساز شده است، در ویدئویی دستکاری‌شده "خبرنگار سی‌ان‌ان" را کتک می‌زند.  از یک سو رسانه‌ها شوکه‌اند و آن را تهدید خبرنگاران و رسانه‌ها به خشونت فیزیکی می‌دانند. مشاور او می‌گوید، پیام ویدئو را اشتباه تفسیر نکنید. از سوی دیگر برخی جنجال های رسانه ای، این روزهای ترامپ را تلاشی برای فرار از سایه استیضاحی تفسیر کرده اند که  ترامپ را دنبال می کند.

دویچه وله در مورد توئیت اخیر ترامپ می نویسد: یک کلیپ ویدئویی ۲۸ ثانیه‌ای پست شده در توئیتر؛ ویدئویی کوتاه با پیام و پیامدی به اعتقاد بسیاری، خطرناک. این ویدئو را رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرده است. او یکشنبه  ویدئویی را توئیت کرد که مربوط به برگزاری یک مسابقه کشتی کج در سال ۲۰۰۷ است. آن زمان دونالد ترامپ به مردی که نزدیک تشک ایستاده، حمله می‌کند و او را به باد کتک می‌گیرد؛ البته وانمود می‌کند. اکنون همین ویدئو دستکاری شده و سر مضروب با لوگوی "سی‌ان‌ان" پوشیده شده است، گویی که ترامپ سی‌ان‌ان را زیر مشت و لگد گرفته است.انتشار نسخه دستکاری شده این ویدئو توسط ترامپ جدال میان رئیس‌جمهور آمریکا و رسانه‌ها را تشدید و وارد مرحله جدیدی کرده است.

کم نیستند شبکه‌ها و رسانه‌هایی که از توئیت و پیام تهدیدکننده دونالد ترامپ شوکه شده‌اند. پیام ویدئو برای بروس براون، رئیس هیئت مدیره کمیته گزارشگران آزادی مطبوعات روشن است: "تهدید خبرنگاران به خشونت فیزیکی"؛ تهدیدی که به اعتقاد او "در شان سمتی که ترامپ داراست، نیست".شبکه سی‌ان‌ان روزی که در آن رئیس‌جمهور آمریکا "خشونت علیه گزارشگران" را تبلیغ می‌کند، روز غمگینی می‌داند. رئیس‌جمهوری که با توصیف سی‌ان‌ان، به جای پاسخ دادن به پرسش‌های دشوار سیاسی داخلی و خارجی "رفتاری کودکانه" از او سر می‌زند.

نمایندگان کنگره آمریکا و پیشاپیش همه نمایندگان دموکرات انتشار این ویدئوی دستکاری شده از سوی ترامپ را تقبیح کرده‌اند. فرانک پالون، یکی از نمایندگان دموکرات در مجلس نمایندگان، تبلیغ خشونت علیه رسانه را ننگ و تهدیدی برای پست ریاست جمهوری و دموکراسی آمریکا می‌داند.

راهپیمایی استیضاح

این جنجال رسانه ای ترامپ درست زمانی روی داد که خیابان های ایالت های مختلف آمریکا شاهد ده ها راهپیمایی استیضاح بود که با حضور صدها هزار نفر برگزار شد. به گزارش روزنامه لس‌آنجلس تایمز صدها هزار تن از معترضان آمریکا با راهپیمایی در خیابان‌های لس‌آنجلس شعارهای "مرگ‌، مرگ، مرگ بر ترامپ" و "زنده‌باد، زنده‌باد، زنده‌باد مردم" را سر دادند و از کنگره خواستند تا رئیس‌جمهور آمریکا را استیضاح کند.

 این اعتراضات مسالمت‌آمیز یکی از ده‌ها اعتراضاتی بود که یکشنبه در سراسر آمریکا برگزار شد و در آن مردم نارضایتی خودشان را از عملکرد رئیس‌جمهور آمریکا و کاخ سفید بیان کردند. معترضان هم پلاکاردی را با نوشته "ما رهبر می‌خواهیم نه توئیت‌باز" حمل می‌کردند. گروهی از معترضان هم نوشته‌ "عروسک فاسد غیر قانونی" را در دست داشتند.

همزمان برد شرمن، نماینده دموکرات ایالت کالیفرنیا از نمایندگان دیگر خواست تا استیضاح ترامپ به جرم سوءاستفاده از قدرت را پیگیری کنند. پیش از این راهپیمایی ها هم تعدادی از حامیان ترامپ در پیاده‌رو نزدیک اداره پلیس لس‌آنجلس تجمع کرده بودند. بسیاری از آنها پرچم‌های آمریکا را روی شانه و یا دور گردنشان انداخته بودند. یکی از حامیان ترامپ هم پلاکاردی با نوشته "ترامپ ۲۰۲۰: دیوانه بهتر از احمق است" در دست داشت.  اعتراضات ضد دولتی مشابهی در سایر شهرها از جمله شیکاگو، نیویورک و واشنگتن برگزار شد. "راهپیمایی استیضاح" در لس‌آنجلس با سخنرانی‌های ضد ترامپ به پایان رسید.

یکی از سخنران‌ها برد شرمن، دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بود. او گفت: "اکنون باید اقدامی برای حفاظت از کشورمان در مقابل سوءاستفاده از قدرت انجام دهیم." معترضان هم با تشویق او شعار "زندانی‌اش کنید" سر دادند.

منبع: روزنامه خراسان
انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار