مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 14. تير 1396 - 15:01   |   کد مطلب: 21405
مدیر بنیاد دفاع از دموکراسی تأکید کرد که باید همزمان با اجرای برجام، به فکر توافقی سختگیرانه‌تر بعد از برجام و اعمال فشار گسترده به سپاه و تحریم شدید ایران بود و مدلی را دنبال کرد که ریگان در قبال شوروی در پیش گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از فارس؛ روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در یادداشتی به قلم «مارک دوبوویتز» مدیر بنیاد «دفاع از دموکراسی» تأکید کرد که می‌بایست، به شیوه «رونالد ریگان» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا با ایران مقابله کرد.

این گزارش سپس توضیح داد، در سال 1983، ریگان، سیاست «مهار» را رها کرد و طرحی را برای پس زدن توسعه طلبی اتحاد جماهیر شوروی اتخاذ کرد.

دوبوویتز به یکی از پیام‌های ترامپ در خصوص ایران که همپیمانان آمریکا در خلیج‌فارس از آن استقبال می‌کنند اشاره کرد و مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران امپریالیست و سرکوب‌گر است و تا زمانیکه راهبرد جدیدی در قبال این کشور اتخاذ نکنیم، در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای قرار دارد.

این گزارش پیشنهاد داد که ترامپ باید رویکرد مشابه آنچه که ریگان در قبال جماهیر شوروی به کار گرفت را در قبال ایران در پیش بگیرد.

بر اساس این گزارش، ریگان، خواستار استفاده از تمامی قدرت‌های نهان و آشکار آمریکا شد و طرح وی شامل یک ساختار دفاعی گسترده، جنگ اقتصادی، حمایت از نیروهای نیابتی ضدشوروی و مخالفان با اتحاد جماهیر شوروی و همچنین جنگ تمام عیار علیه مشروعیت ایدئولوژیکی نظام شوروی می‌شد.

رئیس شورای دفاع از دموکراسی سپس توصیه کرد که ترامپ می‌بایست نسخه جدید طرح ریگان (NSDD-75) را در پیش بگیرد و به حمله علیه نظام ایران ادامه دهد.

این گزارش ادامه داد، عاقلانه است که دولت آمریکا تمامی جنبه‌های تهدیدات ایران و نه تنها تهدید برنامه هسته‌ای این کشور را مورد بررسی قرار دهد.

دوبوویتز سپس توصیه کرد که دستورالعمل جدید امنیت ملی آمریکا باید به طور سیستماتیک، قدرت ایران را در تمامی کشورهای خاورمیانه از بین ببرد.

وی ادامه داد که واشنگتن می‌بایست نفوذ ایران را را بین ببرد و این به مفهوم آن است که با دولت‌های سنی علیه ایران فعالیت کنند.

این گزارش همچین به سپاه پاسداران ایران اشاره کرد و به دولت آمریکا پیشنهاد کرد که در سیاست جدید خود، سپاه را هدف قرار دهد.

دوبوویتز تأکید کرد که سنا اخیراً لایحه‌ای را با 98 رأی موافق در مقابل 2 رأی مخالف علیه ایران تصویب کرد و بیش از از 140 تحریم‌های مرتبط با ایران در سال جاری میلادی وضع شد که البته نیاز به اقدامات بیشتر علیه ایران است.

رئیس بنیاد دفاع از دموکراسی آمریکا به حمایت از جریان مخالفان در ایران اشاره کرد  گفت که یکی از راههای فشار آوردن به ایران، می‌بایست از طریق مخالفان داخل ایران باشد.

وی توصیه کرد که دولت آمریکا می‌بایست در حالیکه برجام را اجرا می‌کند، شروط اصلاح شده‌ای را برای یک توافق بعدی ارائه کند و نقص‌های اساسی برجام را مورد رسیدگی قرار دهد و به ایران گزینه پذیرش یک توافق جدید یا کمپین بی‌رحمانه اعمال فشار آمریکا به تهران را پیشنهاد دهد و در عین حال به ایران این سیگنال را بدهد که آمادگی دارد در صورتیکه تهران خواسته آمریکا را قبول نکند، به صورت یکجانبه توافق کنونی هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه‌آلمان) را لغو کند.

این گزارش در پایان نوشت، تنها 6 سال بعد از آنکه ریگان راهبرد اعمال فشار را در پیش گرفت، اتحاد جماهیر شوروی سقوط کرد و واشنگتن می‌بایست اعمال فشار به دولت ایران افزایش دهد در غیر این صورت ایران تا کمتر از یک دهه دیگر تا تبدیل شدن به یک ایران مرگبار هسته‌‌ای فاصله ندارد.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار