مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 12. مرداد 1396 - 19:42   |   کد مطلب: 21797
آتش سوزی در منطقه جنگلی"بان میدان" و "مله نی' "از توابع شهرستان گیلانغرب علی رغم تلاش برای مهار آن هنوز ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از مطلع الفجر، آتش سوزی که از  روز گذشته در منطقه جنگلی «بان میدان» و «مله نی» از توابع  شهرستان گیلانغرب آغاز شده است علی رغم تلاش های صورت گرفته هنوز ادامه دارد  و حتی شهر گیلان غرب شعله های آتشی که به جان جنگلهای بلوط این منطقه افتاده به وضوح قابل رویت است.

 این آتش سوزی در امتداد  کوههای مله نی و سرکش در حال تداوم است و نیروهای زیادی از جمله بسیج مردمی منطقه، گروههای طبیعت دوست، سرپرست فرمانداری و جمعی از پرسنل فرمانداری، هلال احمر شهردار و کارکنان مجموعه شهرداری، پرسنل منابع طبیعی و کارکنان محیط زیست برای مهارحریق تلاش می کنند.

 صعب العبور بودن منطقه، کمبود امکاتاتی که هر سال مردم و طبیعت  این دیار را در برابر چنین حوادثی رنج می دهد و وزش شدید باد مهار آتش را با مشکل روبرو کرده است .

تخمین اولیه و غیر رسمی  این آتش سوزی نزدیک به 100 هکتار برآورد شده اما با توجه به تداوم آتش سوزی، این آمار دستخوش تغییر است.

آتش سوزی "ملیه نی" و "بان میدان" نوزدهمین مورد آتش سوزی از ابتدای امسال تاکنون در مراتع و جنگل های گیلانغرب است که در اثر آن به بیش از 100 هکتار  از زمین های کشاورزی، عرصه های منابع طبیعی و جنگلی این شهرستان خسارت وارد شد.

 در آتش سوزی منطقه انارک گیلان غرب نیز بیش از 2 هکتار از عرصه منابع طبیعی در گیلان غرب طعمه حریق شد.

سال گذشته نیز در پی آتش سوزیهای بزرگی که تعداد آنها از 32 مورد بیشتر بود، بالغ بر 900 هکتار از عرصه های جنگلی و مرتعی گیلانغرب از بین رفت که خسارتی بیش از 30میلیارد ریال را به دنبال داشت.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار