مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 22. مرداد 1396 - 23:08   |   کد مطلب: 21936
شب گذشته متصادعد شدن گاز کلر در اطراف پل سوم دزفول منجر به مسمویت چند صد شهروند دزفولی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رهیاب، شب گذشته متصادعد شدن گاز کلر در اطراف پل سوم دزفول منجر به مسمویت چند صد شهروند دزفولی شد.

فرماندار ویژه درفول در این باره می‌گوید: پس از ۵ ساعت تلاش و کوشش توانستیم محل نشست گاز کلر کپسولهای واقع در کاشفیه دزفول را کنترل و مهار کنیم. بررسی‌های اولیه کارشناسان نشان می‌دهد که عامل انسانی در بروز این حادثه دخیل بوده است.

برخی از منابع خبری هم خبر دادند که فرمانده انتظامی شهرستان دزفول و شهردار این شهر در این حادثه دچار مصدومیت شدند.

مدیریت بحران شهرستان دزفول هم پس از این حادثه تشکیل جلسه داد و در حال حاضر بیمارستان‌های دزفول، اهواز و اندیمشک در حالت آماده باش قرار دارند.

مرگ مشکوک یک نفر

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول می‌گوید: از شب گذشته تاکنون، تعداد مراجعات به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح شهرستان بر اثر مسمومیت ناشی از استنشاق گاز کلر به 475 نفر رسید که تاکنون این آمار ثابت مانده است.

مهرداد کلانتریان می‌افزاید: از این رقم، 45 نفر بستری و دو نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار دارند. همچنین علت فوت یک مصدوم این حادثه، هنوز به طور قطعی مشخص نشده و در حال بررسی است اما خوشبختانه مسمومیت ناشی از این گاز اکنون کاملا کنترل شده و احتمال نمی‌دهیم که این آمار افزایش پیدا کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز بیان می‌کند: در این حادثه، ‌یک مرد 42 ساله که با علامت مسمومیت در حال انتقال به بیمارستان بود، متاسفانه فوت می‌کند که نمی‌توان در این رابطه به شواهد اتکا کرد و باید بررسی‌های علمی برای علت مرگ این فرد انجام شود.

عامل انسانی یک پای ماجرای نشت گاز کلر

فرماندار دزفول می‌گوید: با وجود این‌که مشخص است عامل این حادثه، انسانی بوده است ولی در حال حاضر نمی‌توانیم بگوییم که علت نشت گاز کلر ارادی و عمدی بوده است یا خیر.

حبیب الله آصفی می‌افزاید: دلیل انتشار نشت گاز کلر، دستکاری یا سرقت شیر سیلندر حاوی گاز کلر در یک انبار آبیاری بوده است ولی تاکنون عوامل آن شناسایی نشده‌اند. در صورت شناسایی عوامل این حادثه، برخورد جدی و قضایی انجام خواهد شد.

تشکیل پرونده قضائی

دادستان دزفول می‌گوید: گزارش این حادثه در دادگستری دزفول تنظیم و در حال پیگیری است ضمن اینکه کلیه ابعاد این حادثه باید از نظر کارشناسی بررسی شود.

احمد قهرمانی بیان می‎‌کند: طبق شواهد و فرضیه اولیه و با توجه به اینکه شیر سیلندر گاز کلر مفقود شده احتمال می رود فردی به قصد سرقت اقدام به خارج کردن شیر سیلندر کرده باشد که این امر موجب نشت گاز و ایجاد مشکل برای شهروندان شده است .

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار