مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 30. مرداد 1396 - 23:10   |   کد مطلب: 22055
نماینده مردم سبزوار در مجلس شوری اسلامی گفت: نمایندگان نیز نظارت خود را بر کابینه به شدت انجام خواهند داد و امیدواریم همه با هم برای سربلندی کشورمان گام برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حسین مقصودی، نماینده مردم سبزوار در مجلس شوری اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحلیلی که بنده پیش از رای اعتماد به کابینه داشتم تحلیل درستی بود، اظهار داشت: تحلیل بنده بر مبنای این بود که کابینه معرفی شده کابینه قوی نیست و عملکرد مجلس در حوزه نظرات موافقان و مخالفان هم ضعیف بود، تحلیل دیگر من بخاطر حضور مستمر در فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی و ردیابی خواسته های نمایندگان بود.

 

وی افزود: با توجه به اینکه در اکثر کمیسون ها و در جلسات نهایی کمیسون ها و فراکسیون ها حضور داشتم در موضوع رای نیاوردن وزیر پیشنهادی نیرو (که نظر بنده هم بر این بود آقای بیطرف رای لازم را کسب نخواهد کرد) در فراکسیون ولایی و در جمع بندی نهایی هم شاهد بودیم که وی رای لازم را کسب نکرد یعنی حدود 25 درصد رأی کسب کرد و در فراکسیون مستقلین نیز 40 درصد و بر همین اساس بنده پیش بینی کردم که وزیر نیرو رآی نمی آورد.

 

مقصودی ادامه داد: معاون پارلمانی وزارت نیرو در چانه زنی با نمایندگان بسیار ضعیف عمل کرد و خود آقای بیطرف هم روابط بسیار ضعیفی با نمایندگان برقرار کرد، از طرفی نیز آقای بیطرف را سیاسی جلوه دادند که این موضوع هم در عدم اعتماد مجلس موثر بود.

 

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مورد جهرمی، وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با توجه به رأی گیری که در فراکسیون ها انجام شد باید گفت که در جمع بندی نهایی این وزیر در فراکسیون امید رأی لازم را کسب نکرد و هیئت رئیسه کمیسیون امید تلاش می کردند تا این وزیر رأی نیاورد و از طرفی وی در فراکسیون ولایی (75 درصد ) و مستقلین (52 درصد) رای خوبی کسب کرد و بنده بر همین اساس پیش بینی درستی را انجام دادم.

 

مقصودی گفت:  بطحایی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش نیز در فراکسیون امید 60 به 40 به نفع آقای بطحایی، فراکسیون ولایی حدود 88 درصد و در فراکیسون مستقلین ولایی 76 درصد رأی کسب کرد و بر اساس همین نتایج تحلیل بنده این بود که آقای بطجایی رأی لازم را کسب خواهد کرد.

 

وی در ادامه افزود: در هر حالت برای ما مهم این است که کابینه رأی خوبی آورد و در تاریخ کمتر سابقه داشته و انتظاری که از دولت و کابینه می رود این است که عمل گرایی، سیاست های مقام معظم رهبری، پیاده سازی اقتصاد مقاومتی و نگاه ویژه به برنامه ششم توسعه را سرلوحه کار خود قرار دهد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شوری اسلامی در پایان گفت: نمایندگان نیز نظارت خود را بر کابینه به شدت انجام خواهند داد و امیدواریم همه با هم برای سربلندی کشورمان گام برداریم.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار