مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 7. شهريور 1396 - 23:40   |   کد مطلب: 22166
رئیس دانشگاه آزاد گفت: طرح تغییر ساختار در دانشگاه‌های آزاد علوم پزشکی به صورت پایلوت در تهران در حال اجرا شدن است و ما این دانشگاه‌ها را مامور به انجام ماموریت بزرگی کردیم تا بتوانند در تهران این تغییرات را اعمال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش تحول علوم پزشکی در دانشگاه آزاد که در سازمان مرکزی این دانشگاه در حال برگزای است گفت: طرح تغییر ساختار در دانشگاه‌های آزاد علوم پزشکی به صورت پایلوت در تهران در حال اجرا شدن است و ما این دانشگاه‌ها را مامور به انجام ماموریت بزرگی کردیم تا بتوانند در تهران این تغییرات را اعمال کنیم.
وی افزود: با این کار مشکلات را شناسایی کرده و آن‌ها را مرتفع می‌کنیم و اگر قابلیت تعمیم داشته باشد می‌توانیم آن را به کل کشور تعمیم دهیم و قاعدتا این تغییر ساختار می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اگر کارشناسانه‌تر پیشنهادات در خصوص تحول در علوم پزشکی بررسی شود می‌تواند کمک زیادی به پیشرفت در این حوزه نماید.
رهبر تصریح کرد: عده‌ای از دوستان تقاضای افزایش عضو هیئت علمی یا ضریب پرداخت را داشتند اگر هر واحدی توانایی انجام تغییرات را داشته باشد و بتواند هزینه‌های خودش را تامین کند می‌تواند با اعلام این کار با ما همکاری بیشتری داشته باشد. اما آنچه در وزارت بهداشت صورت می‌گیرد وابسته به منابع دولتی است که ما به آن متصل نیستیم.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به طرح‌های ولایتی در خصوص ایجاد تحول در علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: دکتر ولایتی طرح خوبی برای تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی داشتند تا ما بتوانیم بیمارستانهای خودمان را با تامین اجتماعی پیوند زده و با این کار هزینه‌ها توسط سازمان تامین اجتماعی تامین شود و ما اعضای هیئت علمی را در بیمارستان‌ها به استخدام در بیاوریم.
وی در خصوص انعقاد تفاهم نامه با سازمان تامین اجتماعی توضیح داد: مراحل اولیه انعقاد این تفاهم نامه انجام شده و بناست تا این تفاهم نامه با همکاری دکتر نفر انجام گیرد. هم چنین جلسه اختصاصی با دکتر نفر و مجموعه علوم پزشکی برگزار می‌شود که در آن به تغییرات ساختار می‌پردازیم، اما بحث ما در دانشگاه آزاد و در ستاد این است که ما سیاست گذار و حامی و ناظر هستیم و بیش از این نیز از ستاد انتظار نمی‌رود بنابراین می‌خواهیم با یک فرمول مناسب تغییرات انجام شود که امیدواریم تحت مدیریت دکتر ولایتی و عملیاتی سازی رهنمودهای ایشان هر چه زودتر این کار انجام شود.
رهبر با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد متعلق به مردم و ملت ایران است گفت: تامین منافع ملی از مسیر دانشگاه آزاد یکی از اهداف ماست که مستلزم تامین کادر آموزش پزشکی و حتی حضور فعالتر در حوزه دانش بنیان می‌باشد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید براینکه داروسازی بیشترین ترنور مالی در جهان را داراست گفت: امروزه دارو بعد از قاچاق اسلحه و مواد مخدر سومین ترنور مالی دنیا را دارد و سهم ما از این میلیارد‌ها دلار که در این حوزه وجود دارد تن‌ها ۸۰۰ میلیون دلار است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: درآمد غیر شهریه‌ای که از پژوهش حاصل می‌شود یکی از اولویت‌های ماست و در پژوهش نیز حوزه پزشکی اولویت ماست لذا باید در حوزه پزشکی نیز حوزه دارو را در اولویت قرار بدهیم.

 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار