مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. شهريور 1396 - 21:29   |   کد مطلب: 22179
پروژه یادمان شهدای گمنام پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی امروز با حضور خاکی، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور در محل تدفین شهدای گمنام این دانشگاه در مشهد کلنگ زنی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو از مشهد، پروژه یادمان شهدای گمنام پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی امروز با حضور خاکی، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور در محل تدفین شهدای گمنام این دانشگاه در مشهد کلنگ زنی شد.

مجتبوی، رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با یادآوری این‌که ما خود را مرهون بزرگواری وگذشت شهدا می‌دانیم، گفت: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی 81 شهید دارد که در سال 94 نیز پیکر دو شهید گمنام از دوران دفاع مقدس را در پردیس شهید بهشتی این دانشگاه در مشهد تدفین کرد و امروز کلنگ زنی و آغاز ساخت پروژه یادمان این شهدا را در محوطه دانشگاه داریم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی بیان کرد: پروژه یادمان شهدای گمنام پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان از بین چندین طرح ارسالی به دانشگاه‌ انتخاب شده است.

 

مجتبوی خاطرنشان کرد: در کنار ساخت یادمان شهدای گمنام همچنین طرح محوطه سازی محیط پیرامون آن را نیز در دستور کار داریم، با توجه به این که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی هر سال تابستان میزبان هزاران دانشجو معلم از سراسر کشور است، ضرورت وجود چنین محیطی احساس شد.

وی متذکر شد: مکان تدفین پیکر شهدای گمنام در پردیس شهید بهشتی می‌تواند محل میثاق اندیشمندان و دانشجویان با شهدا باشد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی با اشاره به این نکته که تدفین پیکر این شهدا با کمک دانشجویان انجام شد، تصریح کرد: دانشجویان در مراسم استقبال از پیکر شهدا در دانشگاه و فضای‌سازی تدفین شهدا تلاش بسیار کردند.

تمامی شهدا برای ما ارج وقرب دارند

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام میرزایی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی گفت: تمامی شهدا برای ما ارج وقرب دارند؛ اما شهدای گمنام بویی دیگری دارند.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی ادامه داد: بنابراین نگه داشتن حرمت شهدای گمنام دانشگاه فرهنگیان بر تمامی ما واجب است.

 

حجت‌الاسلام میرزایی با استناد به این آیه قرآن که« شهدا زنده‌اند ودر نزد ما روزی می‌خورند»، بیان کرد: با توجه به این آیه قرآن مقام شهدا بالاتر از این است که گمان کنیم از دنیا رفته‌اند و تمام شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: امام راحل فرمودند که« شهید نظر به وجه الله می‌کند» یعنی شهید آنقدر مجذوب خداوند می شود که جاودان می‌ماند و مرگ برایش بازیچه‌ای بیش نیست.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌های فرهنگیان خراسان رضوی متذکر شد: گاهی برخی گمان می‌کنند که در باغ شهادت بسته شده و آنان جامانده‌اند در صورتی که در احادیث فراوان آمده که جایگاه شهیدان به دیگران مانند طالبان علم و مدافعان در راه ناموس و وطن‌شان نیز برتری دارد.

حجت‌الاسلام میرزایی تصریح کرد: در نهج البلاغه آمده است که مقام افرادی که می‌توانند گناه کنند؛ اما این کار را انجام نمی‌دهند، پایین‌تر از شهید نیست.

کمک 50 میلیون تومانی آموزش و پرورش خراسان رضوی برای ساخت یادمان شهدای گمنام

در ادامه مراسم علیرضا کاظمی، مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی نیز اقدام دانشگاه فرهنگیان را در خصوص ساخت یادمان شهدای گمنام دفاع مقدس پردیس شهید بهشتی مشهد ارزشمند دانست و گفت: استقلال و پیشرفت امروز ایران به خاطر خون پاک شهیدان است.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی در ادامه از اعلام آمادگی کمک اداره کل آموزش و پروش استان به مبلغ 50 میلیون تومان در جهت ساخت یادمان شهدا گمنام این دانشگاه خبر داد و افزود: باید با توسل به یاد شهدا و ادامه راه آنان در مسیر ولایت بمانیم و قدردان خون پاک شهدا باشیم.

وجود پیکر پاک شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان ضروری است

 
 

خاکی، معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه این مراسم اقدام دانشگاه را در ساخت یادمان شهدا بسیار ارزشمند دانست و از مسئولان دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی خواست که این اقدام خود را در سایر پردیس های دانشگاه فرهنگیان کشور ترویج دهند.

وی گفت: این اقدام باعث می‌شود که دانشجو معلمان با سختی و رنج‌های شهدا بیشتر آشنا شوند.

معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: ما باید با تاسی گرفتن از شهدا در راستای استحکام نظام تلاش کنیم.

وی با تاکید بر این‌که وجود پیکر پاک شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان که وظیفه تعلیم و تربیت انسان سازان را برعهده دارد، کاری ضروری و غیر قابل انکار است، بیان کرد: امروز دانشجو معلمان باید بدانند در صورتی که پیرو خط شهدا باشند پیشرفت ایران حاصل می‌شود.

 

 انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار