مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. شهريور 1396 - 23:11   |   کد مطلب: 22430
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه ادغام دو دانشگاه فنی حرفه‌ای و دانشگاه جامع غیر ممکن است، گفت: با توجه به کاهش دانشجو در واحدهای این دانشگاه از تجمیع واحد‌ها استقبال می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدحسین امید، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری که صبح امروز در ساختمان این دانشگاه برگزار شد در پاسخ به خبرگزاری دانشجو در خصوص ادغام این دانشگاه با دانشگاه فنی حرفه‌ای گفت: هیچ زمان بحث ادغام این دو دانشگاه مطرح نبوده چرا که دانشگاه جامع آموزش مهارت‌های خاص را انجام می‌دهد و دانشگاه فنی حرفه‌ای آموزش مهارت‌های عام را برعهده دارد. دانشگاه جامع دارای ۶۰۰ رشته می‌باشد، ولی دانشگاه فنی حرفه‌ای تعداد محدودتری رشته دارد و آموزش‌های عام را انجام می‌دهد. همچنین تعداد زیادی از مراکز آموزشی علمی کاربردی غیر دولتی هستند و تعداد زیادی نیازی نیز برای نهادهای عمومی می‌باشند و وابسته به دستگاه‌های اجرایی هستند.

وی گفت: ادغام این دو دانشگاه هیچ زمانی مطرح نبوده و نیست، ولی در سطح کلان سیاست گذاری و برنامه ریزی‌های این دو دانشگاه با هم انجام می‌شود که البته این جزو سیاست‌های وزارت علوم بوده و دنبال می‌شود.

امید با اشاره به اینکه بحث ادغام هیچ ربطی به تعداد پژوهش در این دانشگاه ندارد، گفت: در حال حاضر بیش از سه چهارم ظرفیت این دانشگاه خالی مانده این در حالی است که در سال ۹۵ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ظرفیت برای پذیرش دانشجو وجود داشت، اما تعداد افرادی که متقاضی آموزش عالی در این دانشگاه بودند کمتر از ۷۰۰ هزار نفر بود.

وی در ادامه در خصوص تجمیع واحدهایی که پذیرش کمتر دانشجو در آن‌ها صورت می‌گیرد، گفت: بخشی از دستگاه‌های اجرایی مشغول تجمیع واحد‌ها هستند که از آن‌ها می‌توان به واحدهای متصل به وزارت کشور اشاره کرد که البته ما هم از تجمیع واحد‌ها استقبال می‌کنیم چرا که با توجه به شرایط فعلی کمبود دانشجو در دانشگاه‌ها باعث افت می‌شود.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار