مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 25. شهريور 1396 - 23:12   |   کد مطلب: 22431
شیخی افزود: کاهش ساخت‌و ساز و عرضه مسکن از یک سو و کاهش نرخ سود بانکی از سوی دیگر، عوامل اصلی افزایش افسار گسیخته قیمت اجاره بهای مسکن در سال ۹۶ هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،  دکتر عبدالمجید شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو با اشاره به حرکت سرمایه‌های آزاد (مازاد نقدینگی) به سمت بانک‌ها در سال‌های اخیر، گفت: در مقطع کنونی با چشم‌انداز کاهش سود بانکی، انگیزه سرمایه‌داران برای ورود به بازارهای موازی نظیر ارز، بورس، طلا و مسکن بالا است. همین موضوع باعث طلب اجاره بهای سرسام‌آور از سوی موجران به شمار می‌رود.

این کارشناس اقتصادی در ادامه با تأکید بر سیاست‌های غلط وزارت مسکن در حوزه شهرسازی، گفت: پیگیری ساخت و تکمیل پروژه‌های مسکن مهر عملاً متوقف شده است. از طرفی سیاست‌های اشتباه وزارت مسکن در بخش تولید و انبوه‌سازی، بازار مسکن را به آشوب کشیده به گونه‌ای که تولید و عرضه مسکن به کمترین مقدار خود رسیده و سرمایه‌گذاران انگیزه‌ای برای ورود به حوزه ساخت و ساز مسکن ندارد.

وی در پایان افزود: کاهش ساخت‌و ساز و عرضه مسکن از یک سو و کاهش نرخ سود بانکی از سوی دیگر، عوامل اصلی افزایش افسار گسیخته قیمت اجاره بهای مسکن در سال ۹۶ هستند. تمایل مالکان به دریافت اجاره‌های سنگین از مستأجران نیز به دلیل همین کاهش نرخ سود بانکی و کاهش مستمر ارزش پول ملی است.
 

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار