مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. مهر 1396 - 19:09   |   کد مطلب: 22633
گفتگویی در خصوص برخی انحرافات در عزاداری ها:
دشمن به دنبال از کار انداختن قلب تپنده انقلاب اسلامی "عاشورا" است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار داشت: در عزاداری هاامروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که در تحلیل های جبهه باطل انقلاب اسلامی را اگر تشبیه به جسمی میکنند قلب این جسم را فرهنگ عاشورا می دانند و مغز آن را مهدویت میخوانند . دشمن به دنبال از کار انداختن قلب تپنده انقلاب اسلامی "عاشورا" است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از نافع، برای بررسی وضعیت فرهنگی استان و بخصوص فعالیتهای هیأت ها و عزاداری ها به سراغ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان رفته ایم.

حجت الاسلام دشتکی که برای دومین بار در استان حضور پیدا میکند پاسخگوی سوالات ما بود.

علی دشتکی در پاسخ به این پرسش ما که برای ایام محرم سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص ایام محرم و برخی بدعتها و انحرافات عزاداری چه اقدامات عملی را انجام داده است عنوان کرد: ما در فرهنگ دینی و مذهبی خود فرصتهای تبلیغی بسیار خوب، مناسب و منحصر به فردی داریم از جمله این فرصتهای منحصر به فرد فرهنگی و مذهبی بحث عاشورا است.

وی ادامه داد: نهضت عاشورا مکتبی است کامل برای تربیت فردی اجتماعی و سیاسی و حتی اقتصادی است.

دشتکی تصریح کرد: نهضت عاشورا الگوی بسیار مناسبی است که انسان بر اساس طینت آزادگی خودش زیست بکند و الگوی بسیار مناسب عملی است برای اینکه انسان بر اساس آن چارچوب ساختار سیاسی و تربیتیی جامعه بتواند سعادتمندانه و پاک و طاهر و موحدانه زندگی کند .

وی گفت: همه اینها در نهضت عاشورا بصورت الگوی عملی وجود دارد ضرورت پرداختن به عاشورا و نهضت برای مسلمان و شیعیان به منزله ای آب حیاتی است که بایستی نسبت به آن اهتمام بشود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: طبیعی است که همه ی دست اندرکاران باید به آن بپردازند بخصوص گروه های مردمی که به عنوان استخوان بندی فرهنگ عاشورا هستند و در افراد جامعه بیشتر تاتیر گذاری دارند.

وی افزود: بنا به خاصیت موضوع ما باید حفظ و حراست مان از این گنج گرانبها بیشتر باشد و دقت لازم را داشته باشیم و این هم یک اهمیت مضاعف است.

دشتکی اظهار داشت: امروز پس از پیرزی انقلاب اسلامی شاهد این هستیم که در تحلیل های جبهه باطل انقلاب اسلامی را اگر تشبیه به جسمی میکنند قلب این جسم را فرهنگ عاشورا می دانند و مغز آن را مهدویت میخوانند .

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان افزود: وقتی که دشمن به اهمیت این موضوع پی برده است طبیعی است که این قلب تپنده شیعه را از کار بیندازد و ما موظفیم که از این قلب تپنده شیعیان محافظت کنیم که ستاد شئون برنامه های گسترده ای در استان و کشور انجام میدهد که یکی از این برنامه ها سیاستگذاری های ملی است که بصورت ملی انجام میشود و در قدم بعد برنامه ریزی های ملی است.

وی خاطرنشان کرد: در این سیاستگذاری و برنامه ریزی ها تشکیل ستاد شئون بوده است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده است و با عضویت دستگاه های مسئول و بخصوص دستگاه های نظارتی که مسئولیت رصد و نظارت حوزه فرهنگی دینی را دارند عضو هستند.

دشتکی با بیان اینکه سیاستگذاری های کلی دراز مدت و میان مدت بحث اساسی است، تصریح کرد: برای امسال بحث برخی نگاه های غیر محرمانه به فرهنگ عاشورا و فعالیتهای هیأتها و مداح هاو مساجد خوب در قدم اول تشکیل شورای هیأت های مذهبی است که کانون مداحان از طریق خود هیأت کانون مداحان نظارت لازم صورت بگیرد تا بشود روح مردمی بودن نهضت فرهنگ عاشورا حفظ شود.

وی اقدام عملی و کاربردی سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان را تشکیل کانون مداحان و شورای هیئات مذهبی دانست و گفت: این حرکت را ضمن اینکه حفظ میکنیم باید جامعیت هم ببخشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اضافه کرد: گسترش کمی و کیفی محرم وصفر را بایستی به آن توجه کنیم در این گسترش کمی و کیفی ساماندهی و سازماندهی مطرح است که در بخش سازماندهی وضعیت موجود را در قالب فعالین عرصه فرهنگ عاشورایی در قالب طرح هایی بانک اطلاعاتی و اجرای طرح طوبی است.

وی در پایان بیان کرد: برای دور ماندن عزاداری ها از نگاه های دشمن طرح طوبی بیش از یک سال است در استان در حال اجرا است.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار