مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 29. مهر 1396 - 19:43   |   کد مطلب: 22922
مجلس این هفته جلسه علنی دارد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم برگزار می‌شود. 9 وزیر کابینه حسن روحانی این هفته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم در کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رهیاب، مجلس این هفته جلسه علنی دارد و کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم برگزار می‌شود. 9 وزیر کابینه حسن روحانی این هفته برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان مردم در کمیسیون‌ها حاضر می‌شوند.

در طول این هفته وزرای بهداشت، کشور، خارجه، تعاون، صنعت، راه و شهر سازی، دادگستری، اقتصاد و دارایی و آموزش و پرورش به کمیسیونهای تخصصی مجلس می روند.

سید حسن قاضی زاده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر سه شنبه برای پاسخگویی به سوالات علیرضا محجوب، نادر قاضی‌پور، ولی ملکی، سیده فاطمه حسینی، محمدهقان و نصراله پژمانفر در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر می‌شود.

یکی از مشکلات حوزه بهداشت و درمان خوزستان در این فصل بحث باران‌های آلوده پاییزی است و با اینکه شهرهای خوزستان درگیر این پدیده هستند، هیچ یک از نمایندگان استان سوالی درباره آمادگی این وزارت‌خانه برای مقابله با تنگی نفس پس از این باران‌ها ندارند.

عبدالرضا رحمانی فضلی نیز برای پاسخگویی به سوالات حسینعلی حاجی دلیگانی، علی اکبر کریمی، عین اله شریف پور، ولی اله نانوا کناری، محمد مهدی برومند، حسن نوروزی و سیده فاطمه حسینی در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور حاضر می‌شود.

نمایندگان خوزستان نیز باید درباره وضعیت فرماندار اهواز از وزیر کشور سوال می‌کردند چرا که شهرستان اهواز در 7 ماه گذشته به دست سرپرستی اداره می‌شود که هم‌زمان مدیرکل سیلات خوزستان است.

محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان برای ارائه گزارش درباره اجرا شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مجلس حاضر می‌شود و علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به کمیسیون اجتماعی مجلس می‌رود تا به سوالات علیم یارمحمدی، محمدعلی پور مختار، شهباز حسن پور، محمدرضا پور ابراهیمی و محمدرضا صباغیان پاسخ دهد.

نمایندگان خوزستان در حالی از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سوالی ندارند که آمار بیکاری خوزستان در یک سال گذشته آب از آب تکان نخورده است. 18 نماینده استان می‌توانستند از وزیر خارجه هم پیرامون وضعیت سفر اربعین و هماهنگی‌های بین ایران و عراق سوالاتی بپرسند.

البته ربیعی پس از حضور در کمیسیون اجتماعی به کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌رود تا به سوالات محمدرضا پور ابراهیمی، حسین امیری خامکانی، نادر قاضی پور و همایون یوسفی پاسخ دهد. یوسفی تنها نماینده خوزستان سوال کننده از وزرا در این هفته است.

محمد شریعتمداری وزیر صنعت، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، علیرضا آوایی وزیر دادگستری، مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد و دارایی و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از دیگر وزرای دولت هستند که این هفته برای پاسخگویی به سوالات 17 نماینده و ارائه گزارش به خانه ملت می‌روند.

نمایندگان خوزستان نیز می‌توانستند از این وزرا درباره وضعیت مبهم استخدامی‌ معلمان پیش دبستانی، خروجی طرح پیش دبستانی اجباری، کتک زدن دانش آموز توسط معاون مدرسه در شهرستان شوش، تبعیدگاه بودن برخی از شهرستان‌های خوزستان، وضعیت راه‌های خوزستان در ایام اربعین، وضعیت حمل و نقل زائران اربعین و کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات از وزرای مربوطه سوال کنند.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار