مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 8. فروردين 1396 - 21:48   |   کد مطلب: 20043
میزان غلظت گرد و خاک خوزستان در سال 92 به 1520 میکروگرم بر متر مکعب رسیده بود ولی در دولت روحانی این میزان سال به سال افزایش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، به نقل از رهیاب، خوزستان از ابتدای دهه 80 تاکنون با مسئله ریزگردها مواجه است و سال به سال این وضعیت با تشدید کانون‌های داخلی گرد و غبار بدتر از گذشته می‌شود. یکی از مسائلی که معصومه ابتکار به آن افتخار می‌کند، مسئله کاهش روزهای غباری در خوزستان است، مسئله‌ای که در تعداد روزها حق با ابتکار است اما در مسئله ضرر و زیان‌های ناشی از این پدیده آمارها چیز دیگری نشان می‌دهد.

بنا بر آماری که اداره کل محیط زیست خوزستان از وضعیت روزهای غباری در خوزستان منتشر کرده است، تعداد روزهای غبارآلود در دولت یازدهم کمترین تداوم را در 10 سال گذشته داشته‌اند اما غلظت آلایندگی‌ها از سال 92 تا 95 شدت بیشتری پیدا کرده‌اند.

در آمار منتشر شده برخی از آمارها متناقض با گذشته است برای نمونه می‌توان به مدت تدوام گرد و غبار در خوزستان با تعداد روزهای غباری در سال 86 اشاره کرد. در این آمار تعداد روزهای غباری 31 روز در سال و مدت تداوم آنها 965 ساعت اعلام شده در حالی که اگر در این 31 روز گرد و غبار به صورت 24 ساعته بود تعداد ساعت‌ها و تعداد تداوم آن به 744 ساعت می‌رسید.

همچنین میزان غلظت گرد و غبار در سال 93،حدود 7050 میکروگرم بر متر مکعب اعلام شده در حالی که احمدرضا لاهیجان زاده، مدیرکل محیط زیست خوزستان در 19 بهمن سال 93 غلظت گرد و خاک اهواز را بیش 10 هزار میکروگرم بر مترمکعب اعلام کرده بود.

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار