به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
مطبوعات همدان
تاریخ : 1. آبان 1396 - 17:47   |   کد مطلب: 22956
وزیر سابق نیرو گفت: صنعت برق در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالی است که کل درآمد سالانه برق ۲۰ هزار میلیارد تومان است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو، حمید چیت‌چیان در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق گفت: اولین چیزی که مردم از شبکه برق و صنعت برق می‌خواهند، پایدار بودن شبکه برق است. مردم دوست دارند علاوه بر کیفیت برق و نبود نوسانات، از حداقل خاموشی برق برخوردار باشند. کاهش هزینه‌های برق یکی دیگر از انتظارات مردم است؛ بنابراین هزینه‌های برق باید کاهش یابد. در کشور هزینه‌ها بالاتر از تعرفه‌های برق است و مردم کمتر از هزینه‌های واقعی پول برق پرداخت می‌کنند، پس براساس اقتصاد برق، باید هزینه‌ها کاهش و تعرفه‌ها افزایش یابد.
 
وی با اشاره به اینکه در بسیاری از شهر‌ها مثل تبریز، اراک، کرج، قزوین و تهران زمانی که نیروگاه‌ها ناچار هستند از سوخت مازاد استفاده کنند، آلایندگی تولید برق این نیروگاه‌ها افزایش می‌یابد، تصریح کرد: مردم در فصل زمستان و زمانی که نیروگاه‌ها از سوخت مازوت استفاده می‌کنند شکایت فراوانی دارند، پس فرایند تولید برق باید به گونه‌ای باشد که آلاینده‌ها و تولید گازهای گلخانه‌ای را کاهش دهد.
 
تبعیض در فروش انشعاب برق

وزیر سابق نیرو با اشاره به لزوم وجود شفافیت در تعرفه‌ها و فروش انشعاب برای ممانعت از تبعیض بین مشترکان، گفت: متأسفانه در برخی موارد از دو مشترک نزدیک به هم دو هزینه متفاوت برای دریافت حق انشعاب گزارش می‌شود، پس باید تبعیض بین حق انشعاب از بین برود. 

چیت‌چیان با اشاره به اینکه علاوه بر انتظارات مردم از صنعت برق، صنعت برق نیز از مردم انتظاراتی دارد، خاطرنشان کرد: مشارکت مردم در سرمایه‌گذاری و پرداخت به موقع قبوض برق، یکی از انتظارات بجای صنعت برق از مشترکان است.

وزیر سابق نیرو اضافه کرد: صنعت برق در حال حاضر ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی دارد و این در حالی است که کل درآمد سالانه برق ۲۰ هزار میلیارد تومان است؛ اگر هزینه‌ها را نیز به آن اضافه کنیم، این مبلغ کاهش می‌یابد. با این وضعیت چگونه می‌توانیم به ادامه صنعت برق امیدوار باشیم و آن را ادامه دهیم.

چیت چیان تصریح کرد: برای اداره صنعت برق به غیر از اینکه علوم اقتصادی و مالی را که یکی از ارکان اصلی صنعت برق می‌تواند باشد، باید در کنار علوم انسانی قرار دهیم تا اثرگذاری و پایداری صنعت برق در اداره کردن صنعت برق افزایش یابد.

 

انتهای پیام/چ

دیدگاه شما

آخرین اخبار