مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 9. آبان 1396 - 22:52   |   کد مطلب: 23058
محمد نعیم امینی فرد نماینده ایرانشهر در مجلس،عضو کمیسیون بهداشت نشست مشترک اعضای کمیسیون بهداشت، برنامه و بودجه و مسئولان وزارت بهداشت را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،محمد‌نعیم امینی‌فر عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، از نشست مشترک کمیسیون بهداشت ، برنامه و بودجه پارلمان و مسئولان وزارت بهداشت خبر داد و گفت: این نشست مشترک امروز (سه شنبه 9 آبان) و به منظور بررسی عملکرد و اجرای طرح تحول سلامت برگزار شد.

وی افزود: در ابتدای نشست مسئولان وزارت بهداشت گزارشی از عملکرد وزارتخانه متبوع و همچنین نحوه اجرای طرح تحول نظام سلامت به اعضای کمیسیون ارائه دادند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه نکته اصلی اظهارات وزیر بهداشت درباره تامین در‌آمد پایدار برای وزارت بهداشت بود، ادامه داد: وزیر بهداشت عنوان کرد که ردیف‌های بودجه‌ای که برای وزارت بهداشت تخصیص می‌یابد در موارد عدیده‌ای یا تخصیص نمی‌یابد و یا اگر تخصیص می‌یابد، خزانه قادر به تامین آن نیست.

امینی‌فر ادامه داد: در حال حاضر در حدود 2 هزار میلیارد تومان از بودجه تخصیص داده شده به وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت به دلیل مشکلاتی که در خزانه وجود دارد پرداخت نشده که این مسئله عملاً وضعیت تدارک و پشتیبانی اقلام استراتژیک دارویی و همچنین تضمین خدمات بهداشت و درمان را دچار مخاطرات جدی کرده است.

وی با بیان اینکه در این جلسه بحث قانون بیمه همگانی نیز مطرح شد، گفت:شعار طرح تحول سلامت این بود که هیچ فرد ایرانی بدون بیمه نباشد اما متاسفانه منابع کافی برای این طرح در نظر گرفته نشد که این موضوع ادامه طرح تحول سلامت را دچار مشکلات جدی کرده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با بیان اینکه مجلس در احکام برنامه ششم توسعه مصوب کرده که افراد در فرایند سرانه بیمه سهیم باشند، خاطر نشان کرد: یعنی افرادی که از تمکن مالی برخوردار نیستند حتماً از طریق نهاد‌های حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد معرفی شوند و افراد دیگر بر اساس تمکن مالی و مکانیزمی که وزارت کار تعریف می‌کند در سرانه بیمه مشارکت کنند.

وی با تاکید براینکه در بخش دیگری از این نشست بحث مدیریت منابع نیز مطرح شد،گفت: یک درصد ارزش افزوده و همچنین 10 درصد از قانون هدفمندی یارانه‌ها برای درمان مردم در نظر گرفته شده است .

امینی‌فر تصریح کرد: از 1 درصد ارزش افزوده بیش از 80 درصد آن محقق شده اما متاسفانه 10 درصد قانون هدفمندی یارانه‌ها که باید برای بهداشت و درمان اختصاص یابد تا کنون محقق نشده و یا بسیار اندک بوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد تا نشست‌های مشترک کمیسیون بهداشت و برنامه و بودجه مجلس و مسئولان وزارت بهداشت به منظور حل مشکلات این وزارتخانه و همچنین برطرف کردن ضعف‌های طرح تحول سلامت ، ادامه یابد.

انتهای‌پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار