مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 15. آبان 1396 - 12:36   |   کد مطلب: 23141
عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی گفت: با تدابیر صورت گرفته، ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات برای رونق اشتغال در روستاها اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،رمضانعلی سبحانی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: به دلیل بی‌تدبیری‌ها و بی‌توجهی به روستاها در یک دهه گذشته، روستاهای خالی از سکنه شده و روستائیان در حاشیه شهرها ساکن شدند.

عضو مجمع نمایندگان خراسان‌رضوی با اشاره به سکونت حدود 11 میلیون حاشیه‌نشین در حاشیه کلان شهرهای کشور ادامه داد: اهالی روستاها به امید اشتغال به کسب و کار بهتر راهی شهرها می‌شوند، در حالی که مهاجرت این افراد از روستاها به شهرها سود چندانی برای روستائیان نداشت.

وی با بیان اینکه مهمترین رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی در سال‌های اخیر توجه به اشتغال و رونق اقتصاد روستائیان است، افزود: در همین راستا 1.5 میلیارد دلار تسهیلات برای رونق اشتغال در روستاها اختصاص یافت که زمینه برای بازگشت روستائیان و ایجاد اشتغال‌های مرتبط با حوزه روستا را فراهم می‌کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: همچنین در چهار سال گذشته 24 هزار روستا از نعمت گاز، به پنج هزار و 200 روستا آبرسانی و در 2 هزار و 500 روستا خانه بهداشت احداث شد که در ارائه خدمات به روستائیان و بازگشت معکوس به روستاها تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه در گذشته گندم کشاورزان با قیمت 400 تومان خریداری و با قیمت 700 تومان گندم از خارج کشور وارد می‌شد، ادامه داد: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید احیا طرح خرید تضمینی گندم و افزایش قیمت خرید از 400 تومان به 14 هزار تومان بود که سبب رونق کشت این محصول و تامین نیاز سیلوهای کشور شد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه دولت در فصل برداشت گندم حدود 14 هزار میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت می‌کند بیان کرد: براساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و قول دولت، مطالبات کشاورزان ظرف 10 روز آینده پرداخت می‌شود. سیاست‌های دولت در خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی و باغی از جمله کلزا، چغندرقند و غیره آن سبب شد تا ضمن تامین نیازهای داخلی، بخشی از این محصولات به کشورهای خارجی نیز صادر شود.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نرخ رشد هشت درصد در سال باید به اشتغال روستاها توجه کرد اظهار داشت: در همین راستا برنامه‌ریزی شد تا  تسهیلات ویژه‌ای با نرخ هشت و 6 درصد با هر نوع وثیقه‌ای که روستائیان دارند به آنها پرداخت شود.دولت تلاش دارد تا پایان سال 1397 در هر دهستان یک مجتمع خدمات بهداشتی و درمانی، مجتمع ورزشی، آموزشی، خدماتی و ناحیه صنعتی ایجاد کند.

سبحانی فر با اشاره به مشکلات روستاهای شهرستان جوین عنوان کرد:مهمترین نیاز این روستاها مسئله گازرسانی است که برنامه ریزی شد تا با تکمیل خط 30 اینچ گاز تا 15 آذرماه امسال، تمام روستاهای منطقه از نعمت گاز بهره مند شوند.

وی با اشاره به مشکل چغندرکاران جوینی نیز گفت: روزانه پنچ هزار تن محصول چغندر از کشاورزان جوینی و یک هزار تن از کشاورزان سایر استان‌ها توسط کارخانه قند خریداری می‌شود که با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده روند خرید این محصول تا پایان سال ادامه دارد و مطالبات کشاورزان نیز به موقع پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/چ

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار