مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. آبان 1397 - 13:24   |   کد مطلب: 23311
مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: قیمت نان با توجه به مجوز قانونی که دولت به استان داده، پس از 4 سال افزایش جزئی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،علیرضا شجاعی با بیان اینکه قیمت نان با توجه به مجوز قانونی که دولت به استان داده، افزایش جزئی داشت، اظهار کرد: وزن چانه‌های نان ثابت باقی‌ مانده است.

وی گفت: قیمت دولتی نان سنگک از 550 تومان به 700 تومان، بربری از 450 تومان به 600 تومان و لواش از 175 تومان به 200 تومان افزایش پیداکرده است.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه نانوایی‌های آزاد همچنان با قیمت گذشته فعالیت می‌کنند، افزود: فرآیند قیمت‌گذاری نان در نانوایی‌های آزاد متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه دو نانوایی در شهر همدان تافتون عرضه می‌کنند، تصریح کرد: قیمت هر نان تافتون دولتی نیز از 320 تومان به 400 تومان افزایش‌ یافته است.

شجاعی با بیان اینکه بیش از چهار سال است که قیمت نان افزایشی نداشته است، ادامه داد: اصلاح قیمت برای نانوایان در شرایط فعلی است و هنوز از آینده نمی‌توان به‌ طور قطع سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه هنوز قیمت آرد افزایش نیافته است، خاطرنشان کرد: این افزایش قیمت با فرض ثبات قیمت آرد صورت گرفته و ممکن است در صورت تغییرات در این حوزه تصمیمات جدید نیز اتخاذ شود.

مدیر بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه اگر سالی 10 درصد به قیمت نان افزوده می‌شد تاکنون باید شاهد 40 درصد افزایش قیمت نان باشیم، در ادامه سخنانش گفت: سه مجتمع تولیدی نان راه‌اندازی شده و محصولات آن نیز وارد بازار شده است.

وی اظهار کرد: اگر نانوایی‌ها بتوانند شاخص‌های لازم را ایجاد کنند، سازوکاری ایجاد می‌شود که آنها تولیدات خود را شناسنامه‌دار وارد بازار کنند.

فارس

انتهای پیام/

دیدگاه شما

آخرین اخبار