مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 11. دى 1397 - 18:26   |   کد مطلب: 23583
نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر و اعتباری بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان شروع‌ شده که باعث توسعه کشاورزی شهرستان نهاوند می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،حسن بهرام‌نیا امروز در جمع خبرنگاران در نهاوند با بیان اینکه اجرای کارهای زیربنایی و توسعه‌ای در شهرستان با دعای خیر مردم و همراهی مسؤولان شتاب گرفته، اظهار کرد: شهرستان به یک کارگاه سازندگی تبدیل ‌شده و از عقب‌ماندگی گذشته فاصله گرفته‌ایم.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات انجام‌ شده در بخش‌های مختلف پرداخت و افزود:  با پیگیری‌های انجام شده اعتبار ملی برای ساماندهی محور نهاوند- آورزمان - ملایر گرفته شد و این پروژه در حال اجرا و انجام است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس، گفت: این پروژه چهار کیلومتر آن  زیر بار ترافیک رفته و 4 کیلومتر هم زیرسازی شده و تا قبل از عید زیر بار ترافیک می‌رود تا شاهد کاهش تصادفات در این محور نباشیم.

وی ادامه داد: در محور نهاوند- کرمانشاه از سه‌راهی روستای شهرک به سمت کرمانشاه، جهت تعریض و بهسازی اعتبار مورد نیاز پیش‌بینی و جذب‌شده که از هفته آینده پیمانکار در آن مسیر هم شروع به کار خواهد کرد.

بهرام نیا افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده اعتبار کامل برای بهسازی و تعریض 76 کیلومتر راه روستایی گرفته ‌شده، مانند جاده دسترسی به سراب گیان که پیمانکار آن مشخص ‌شده است و در بقیه مسیرها هم عملیات اجرایی در حال انجام است.

وی در ادامه به پروژه مهم سد گرین نهاوند اشاره و خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی سد گرین نهاوند با اشتغال‌زایی ۳۵۰ نفر و اعتبار بیش از ۳۷۵ میلیارد تومان شروع ‌شده که باعث توسعه کشاورزی شهرستان نهاوند می‌شود.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با بیان اینکه سد گرین مطالبه مهم مردم نهاوند بوده، گفت: توانستیم این پروژه را با دو روش پیمانکاری با 375 میلیارد تومان اعتبار که با تورم روز بیشتر هم می‌شود و روش دوم فاینانس که اگر زمانی دولت منع اعتباری داشت احیا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت پروژه سد گرین افزود: درگذشته ایجاد کارخانه پتروشیمی سهم نهاوند بود که حالا با رفتن این طرح به همدان با توجه به نداشتن آب و زیرساخت‌ها معطل‌مانده که سد گرین نهاوند زیرساخت این‌گونه پروژه‌ها در شهرستان است.

بهرام نیا گفت: ایستگاه قطار با اعتبار ۱۷۰ میلیارد تومان در شهر نهاوند ایجاد می‌شود که منتظر حضور مسؤولان کشوری برای کلنگ‌زنی هستیم.

وی به اعتبارات جذب‌شده برای شبکه فاضلاب شهری نهاوند اشاره و تصریح کرد: در سطح شهرستان تا کنون مبلغ ۱۰ میلیارد تومان جهت عملیات شبکه‌گذاری فاضلاب شهری اعتبار جذب و هزینه شده است.

نماینده نهاوند در مجلس ادامه داد: در جلسه هفته گذشته با وزیر نیرو، ۵ میلیارد تومان دیگر نیز علاوه بر اعتبارات سال آینده جهت تکمیل عملیات شبکه‌گذاری فاضلاب شهری در نظر گرفته‌ شده تا پروژه ادامه داشته باشد.

وی در مورد آخرین وضعیت یکی از پروژه‌های صنعتی نهاوند گفت: در مورد پروژه خودروسازی گرین‌کوه‌نهاوند، اقداماتی  انجام‌ شده که به ‌زودی به نتیجه خواهد رسید و این پروژه اشتغال‌زا برای شهرستان نتیجه قابل ‌توجهی خواهد داشت.

بهرام نیا به بخش کشاورزی اشاره و اضافه کرد: در نهاوند ۴ هزار هکتار کشت چغندرقند داریم که با توجه به مطالبه کشاورزان در این زمینه، کلنگ بزرگ‌ترین کارخانه تولید شکر کشور ماه گذشته با حضور وزیر جهاد کشاورزی در نهاوند به زمین زده شد تا کشاورزان در این زمینه دغدغه نداشته باشند.

وی اظهار کرد:  توسعه و آبادانی روستاها را باید مدنظر قرار دهیم تا روستائیان با اشتیاق در روستاهای خود بمانند و باعث رونق کشاورزی شوند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس عنوان کرد: در بخش فرهنگی نیز اعتبارات خوبی جذب‌ شده و کارهایی برای معرفی شهرستان نهاوند و مفاخر آن انجام‌ شده است؛ مانند فیلم گروه انقلابی ابوذر به کارگردانی ایمان گودرزی که  تا پیش از سالگرد این شهدا در نهاوند رونمایی می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم برای رسیدن به نتیجه مطلوب و اثربخش کار باید جمعی صورت بگیرد و از همه ظرفیت‌ها و اشخاص برای جبران عقب‌ماندگی‌های شهرستان دعوت به کار و همفکری می‌کنم.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار