مطبوعات همدان
به کانا ل ارتباطی ما بپیوندید
تاریخ : 18. بهمن 1397 - 22:18   |   کد مطلب: 23766
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دشمن دو مسیر را دنبال می کند، گفت: مسیر اول دشمن تغییر هویت و مسیر دوم پشیمانی مردم از انقلاب است که با فشار به سفره مردم انجام می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صدای دانشجو،همایش «صعود چهل ساله» شامگاه چهارشنبه با سخنرانی حجت‌الاسلام مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور در آستان مقدس امام زاده عبدالله برگزار شد.

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی گفت: ما 40 سال است که با چالش، درگیری و تضاد با غرب به رهبری آمریکا مواجهیم. هر جامعه‌ای دیگری به جای آمریکا بود باز هم دشمنی می‌کرد.

 

انقلاب اسلامی، ایران را از حلقوم آمریکا بیرون آورد

وی با اشاره به دلایل دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی افزود:  انقلاب اسلامی کشوری به نام ایران را از حلقوم آمریکا و سلطه آمریکا بیرون آورد و مستقل کرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور  ادامه داد: در ایران قبل از انقلاب ۴۵ هزار نیروی آمریکایی حضور داشت و حق توحش می‌گرفتند و حق کاپیتولاسیون داشتند، سفارت تعیین می‌کرد چه کسی چه تصمیمی بگیرد اما جمهوری اسلامی ایران را از سلطه آمریکا درآورد.

وی با بیان اینکه شاه به اسم انتخابات خودش انتخابات برگزار می‌کرد، عنوان کرد: شاه برای تغییر نخست وزیر باید از آمریکا اجازه می‌گرفت و قبل از انقلاب آمریکایی‌ها هواپیماهای نیروی هوایی را برای استفاده در جنگ ویتنام و بدون اطلاع مقامات ایرانی، از ایران بردند.

رستمی در ادامه این همایش با بیان اینکه جمهوری اسلامی منطقه را از دست آمریکا بیرون آورد و امروز آمریکا با چالش بقا روبه‌رو است، افزود:  امروز انقلاب اسلامی به آمریکایی‌ها می‌گوید باید از لبنان، سوریه، حجاز، عراق، یمن و لبنان بیرون بروید.

وی با اشاره به اتفاقات پیش آمده در ونزوئلا و نقش آمریکا گفت:  آمریکایی‌ها با پررویی تمام در ونزوئلا کسی را که در انتخابات شکست خورده حمایت می‌کنند و سفارت آمریکا در ونزوئلا به رییس‌جمهور قانونی این کشور می‌گوید من تو را رئیس جمهور نمی‌دانم!

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های با بیان اینکه ترامپ اتفاقاً آدم باهوشی است و در پازل آمریکا حرکت می‌کند عنوان کرد: آمریکایی‌ها با وجود صرف هزینه‌های گزاف که برابر است با چند برابر فروش نفت ایران، از زمان قاجار تا به امروز،  به هیچ نتیجه نرسیدند.

وی با اشاره به ناکامی‌های آمریکایی‌ها در منطقه ادامه داد: ترامپ  مجبور می‌شود چراغ خاموش به پایگاه نظامی آمریکا در عراق بیاید و به مسئولان عراقی می‌وید که بیایید اینجا ملاقات کنیم اما مسئولان عراقی به دیدارش نمی‌روند.

رستمی خاطر نشان کرد: آمریکا به عراق گفت که نیروهایش را برای نگهبانی ایران در عراق نگه می‌دارد اما  عراق به آمریکا گفت ما دیده‌بان کسی نیستیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها  گفتند بشار اسد باید برود چون مخالف اسرائیل است اما ایران گفت باید بماند و مردم انتخاب می‌کنند، یادآور شد: سوریه از دست رفته بود و تحلیل برخی این بود که ۴۰ روز بیشتر نمی‌شود مقاومت کرد، اما رهبر انقلاب گفتند که باید بمانید و سوریه باید حفظ شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های با اشاره به  اینکه سعودی‌ها در لبنان  هزینه کردند اما نتیجه این شد که در لبنان دولتی نزدیک به حزب‌الله تشکیل شد، اضافه کرد: در یمن گفتند که هشت روز در یمن کار داریم و می خواهیم گروه وابسته به ایران را تنبیه کنیم اما ۴۷ ماه است که مردم یمن پابرهنه، دست خالی و بدون آب و غذا در برابر آنها ایستاده‌اند و در نهایت مجبور شده‌اند که به پای میز مذاکره بیایند.

 

هر کسی که می‌گوید ما سایه جنگ را از سر برداشتیم یا دروغ می‌گوید یا کلاهبردار است

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی، روح عزت‌خواهی، اسلام‌خواهی، روح مراجعه به معنویت و مقابله با حاکمان زورگو را در منطقه  بیدار کرد، اظهار داشت: داعش را برای کانون مقاومت ایجاد کردند اما امروز در منطقه، جمهوری اسلامی تصمیم می‌گیرد و آمریکا به دلیل اینکه جمهوری اسلامی مبنای تمدن و تفکر غرب را را با چالش روبرو ساخته با ما دشمنی می‌کند.

رستمی با بیان اینکه هر کسی که می‌گوید ما سایه جنگ را از سر برداشتیم یا دروغ می‌گوید یا کلاهبردار است افزود: ادعای جنگ می‌کنند تا امتیازات را توجیه کنند.

وی عنوان کرد: انقلاب اسلامی در حوزه‌های دیگری مانند نانوتکنولوژی که بسیار پیچیده است در مقام چهارم است و خود آمریکایی‌ها در مقاله‌هایشان ایران را کشوری شگفت‌آور در حوزه نانو می‌شناسند.

 

باید  فکر تمدن جایگزین باشیم

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه در حوزه پزشکی توریسم پزشکی تشکیل شده است و در صنعت هوافضا یازدهم و در  هسته‌ای دهم هستیم اظهار داشت: هر جایی که به جوانان انقلابی و باورمند تکیه کردیم نتیجه گرفتیم.

وی با اشاره به مبانی تمدن غرب بیان کرد: تمدن غرب، فروپاشی اخلاقی، فردی مانند ترامپ و به خطر افتادن بشریت را تولید می‌کند و ما باید به فکر تمدن جایگزین باشیم.

رستمی با بیان اینکه غرب از مسیر زمین زدن و ناکارآمد کردن قدرت اصلی انقلاب اسلامی که مردم هستند، می‌خواهد به انقلاب ضربه بزند، گفت: انقلاب اسلامی مدیون روحانیت، مدیون گروه‌های سیاسی و مدیون مسئولان نیست بلکه مدیون مردم باورمند است.

 

عربستان  ۲۵۰ میلیون دلار خرج کانال ایران اینترنشنال کرد

وی افزود: کاری که غربی‌ها و آمریکا به دنبال آن هستند جدایی مردم از انقلاب و رهبری است و می‌خواهند بن‌مایه اصلی مردم که سبک زندگی و هویتشان است را بگیرند .

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های در ادامه به راه‌اندازی شبکه‌های مختلف علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره و تصریح کرد: در انگلیس مردم برای تماشای تلویزیون پول می‌دهند اما برای ما ۲۶۰ کانال رایگان درست کردند زیرا آنها برای تغییر مردم در تلاش هستند و همین عربستان  ۲۵۰ میلیون دلار خرج کانال ایران اینترنشنال کرده است.

وی بیان کرد: مسیر اول دشمن تغییر هویت است و مسیر دوم پشیمانی مردم از انقلاب که با فشار به سفره مردم انجام می‌شود.

 

انقلاب ضربه اصلی را از انسان‌های نفوذی و بی‌اعتقاد می‌خورد

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با اشاره به سخنان آقای روحانی که گفت «من معتقدم ۸۰ درصد مشکلات به مدیریت داخلی برمی‌گردد» افزود: امروز هم همین است بسیاری از مشکلات با مدیریت داخلی قابل حل است.

وی  خاطرنشان کرد: ضربه اصلی را انقلاب از انسان‌های نفوذی و بی‌اعتقاد می‌خورد و برنامه آمریکایی‌ها پشیمان کردن ملت از انتخابشان است بنابراین هر کس در هر حوزه‌ای که هست کار برای مردم را جهاد بداند و خداوند وعده یاری داده است به شرطی که ما یاور دین خدا باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

آخرین اخبار